Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Sajtóközlemények a hazai autósport csapataitól

A hétvégi veszprémi versenyen a Garmin Racing Team párosait és a mezőny összes tagját nehezen érintette az első nap lezúduló eső mennyiség. A másnapi tisztább körülmények között sem lett könnyebb a Domonkos-Horváth, Gyarmati-Kocsis duóknak. A technikai problémák és a szabály értelmezési kérdések nem könnyítettek a meglehetősen magas pára tartalmú futamon a párosok dolgát.

A hétvégén, július 15-16.-án Parádsasváron rendezik a 34. HE-DO Mátrai Hegyiversenyt az MNASZ HE-DO Autós Gyorsasági Országos Bajnokság és Hegyi Kupa III-IV. futamát, a tavalyi évben teljesen felújított mátrai versenypályán.

Nyolc év szünet után tavaly újraindult a hegyiversenyzés Magyarországon. Ez nem egyszeri fellángolás volt, hanem egy újabb – remélhetőleg – hosszú sorozat első versenye. Idén folytatódik a sor a 34. HE-DO Mátrai Hegyiversennyel, melyen természetesen Turán Frigyes is indul. Természetesen, hiszen Frici autóversenyzői pályafutása a rally előtt a pálya- és hegyiversenyeken kezdődött, és ebben a szakágban több bajnoki címet is szerzett. A parádsasvári pálya így különösen közel áll Fricihez, de mivel idén is a rally-ra fókuszál, ezért emocionális okokból döntött az indulás mellett.

Vincze Ferenc és Bazsó Attila 30 másodperc büntetéssel kezdte a bajnokság ötödik futamát, a 24. Veszprém Rallye-t. Az S-Motorsport kettőse a saját hibájából került hátrányba rögtön a verseny elején, de a szélsőséges időjárási körülmények közepette - szombaton szakadt az eső, ami sártengerré változtatta a Márkó - Jutaspuszta szakaszt, majd vasárnap a fullasztó hőség és a por nehezítette meg mindenki dolgát - sikerült kihozniuk a lehetőségeikből a maximumot és végül a harmadik helyen zárták a szezon vitathatatlanul legnehezebb futamát. A Skodás duó egyébként negyedszerre állhatott fel a dobogó legalsó fokára az idei esztendőben.

Ígéretéhez híven most sem spórolta el a látványos kanyarkombinációkat Lángi Attila. A Varga Racing Team versenyzőjének a Veszprém Rallyen sem volt problémamentes a menetelése, de a görcsös eredménycentrikusság helyett a rá jellemző lazasággal és jókedvvel teljesítette a futamot. A nézők nagy örömére…

A jubileumi, 25. Hargita Gyöngye Rally-n szerepel először versenykörülmények között az új autójával Botka Dávid. Nem csak az autó lesz újdonság a hétvégén, hanem a navigátor is új a Botka Rally Team versenyautójában. A székely zászló színeit viselő Fabia R5-ben Ferencz Ramón fogja a kanyarokat mondani és az új páros bízik abban, hogy az ERC szezont együtt tudják majd eredményesen befejezni.

A 24. Veszprém Rallye-n megszerezte pályafutása első ORC futamgyőzelmét Maricsek Miklós és Bán Viktor. A Mitsubishis duó az ötödik futamon aratott sikerével a bajnokságban is átvette a vezetést, míg az MR Racing N csoportos Mitsubishis triója rengeteg viszontagság után, a 4.-5.-6. helyen végzett a 3-as kategóriában, a szezon legnehezebb futamán.

Először szerepel a FIA ETRC versenynaptárában a Dunaszerdahely melletti Slovakia Ring, így a 6 kilométer hosszú pálya mindenkinek az újdonság erejével hat majd. Nem így Kiss Norbinak, aki versenyzőként, vagy instruktorként bizony már jól ismeri a a felvidékiek büszkeségét, és több nagy teljesítményű túra és sportautóval is rótta már itt a köröket, hivatalosan, vagy privát teszteken. Korábban a WTCC mezőnye és a Blancpain GT is ellátogatott ide, utóbbi a kamionos mezőnnyel együtt érkezik majd augusztus végén a Hungaroringre.

Talán a nyár legforróbb hónapjában folytatódott a hazai Rally Bajnokság, ahol az LP Winner Motorsport egysége a Lovász Pál - Kürti Tamás páros egy hosszabb teszttel készült, amin nagyon sokat foglalkoztak a futómű beállításával.

Deja vu érzést keltett a 24. Veszprém Rally kezdete, ugyanis az előző, Székesfehérvár Rally-hoz hasonlóan az első gyorsaságit közvetlenül megelőzően zúdult egy intenzív nyári zápor a Márkó és Jutaspuszta közötti területre. A mezőny nagy része kemény abroncsokkal indult neki a napnak, hiszen közel 45 km-re kellett gumizni, kemény murvás útfelületre. Az esőtől csúszóssá, helyenként sarassá, vízátfolyásossá való pályára nem ez volt az optimális, de már nem letett tenni semmit.

Kiválóan indult Vizelli Károly királykategóriás pályafutása az idei Veszprém Rallyn, aki élete első R5-ös versenynapján az abszolút hetedik helyet szerezte meg a Korda Racing Skoda Fabia-jával.

Az adminisztratív és technikai átvételeket követően a murvás versenyeken kötelező kvalifikációs szakasszal vette kezdetét az év második laza talajú versenye Veszprémben. Nemzetközi sorozatokban már évek óta bevett gyakorlat, hogy a murvás versenyeken a végeredményre is hatást gyakorló rajtsorrendet egy kvalifikációs szakasz alapján határozzák meg. Így van ez 2017-től az Országos Rallybajnokságban is, erre került sor péntek délután, kora este. A versenyzők az utcai autókkal teljesített pályabejárást követően két alkalommal versenyautóval, teljes felszerelésben, gyakorlatilag edzés jelleggel is végig mehettek a kijelölt pályán.

Legfrissebb cikkek