Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! google plus icon Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A 2018-as Dakar Rallyn Nasser Al-Attiyah a második, Giniel de Villiers pedig a harmadik helyen végzett a Toyota Gazoo Racing South Africa Toyota Hilux-ával.

A Peugeot az elmúlt három évben uralta a Dakart, azonban a francia csapat idén nem indított gyári autót a legendás viadalon, így a toyotások most bíznak benne, hogy január 17-én ők ünnepelhetnek majd Limában.

„Már tavaly is úgy vágtunk neki a Dakarnak, hogy győzni fogunk, de most még inkább bízunk a sikerben.” –kezdte a csapat vezetője, Glyn Hall az AUTOSPORT-nak. „Van egy jó autónk, jók a pilótáink, és ugyanazzal a csapattal dolgozunk idén, mint az elmúlt évben. 2018-ban esélyesek voltunk a végső győzelemre, de végül be kellett érnünk a második és a harmadik pozícióval. Idén muszáj lesz megnyernünk a Dakart.”

A Toyota Gazoo Racing SA kisebb fejlesztéseket végzett az autón a 2019-es Dakar Rally előtt.

„Az autó alapja ugyanaz, de módosítottunk a hűtőrendszeren, és a felfüggesztéshez is hozzányúltunk. Kényelmesebbé tettük a kocsit a pilóták számára, mivel eddig túl magasan volt az ülésük. A levegőszűkítő 1 mm-rel szűkebb lett, ami miatt 5 százalék teljesítménycsökkenés történt, de éppen ezért egy kicsit megváltoztattuk a motor jellemzőit.” –mondta Hall.

Al Attiyah-on és de Villiers-en kívül a holland Bernhard ten Brinke is Toyota Hilux-szal szerepel a sivatagi versenyen.

„Ugyanakkora nyomás van rajtunk, mint tavaly a Peugeot által, de most, hogy nem indítanak gyári csapatot, talán nagyobb esélyünk van a győzelemre. Az biztos, hogy ez egy nagyon nehéz verseny lesz. Az nyer, aki kevesebbet hibázik.” –árulta el Nasser Al-Attiyah, aki 2011-ben a Volkswagennel, 2015-ben pedig a Mini-vel nyerte meg a Dakart.  

„Tavaly mechanikai hibák hátráltattak bennünket. A Peugeot négy kocsival indult, és sokat segítettek egymásnak. Idén megpróbáljuk megszerezni a Toyotának az első Dakar-győzelmet. A mostani útvonal nagyon tetszik, mivel 70 százalékban dűnék között versenyzünk.” –tette hozzá a katari pilóta.

A Toyota Gazoo Racing SA legfőbb riválisa idén minden bizonnyal a Mini lesz, de Sebastien Loeb-re is oda kell majd figyelniük, aki a PH Sport Peugeot 3008DKR-ével vág neki a 41. Dakar Rallynak.

Legfrissebb cikkek