Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Carlos Sainz úgy véli, hogy a 2017-es Dakar Rallyn életbe lépett új szabály miatt hátrányba került a csapata, a Peugeot. Az új előírás szerint a kétkerék-meghajtású dízel versenyautók levegőszűkítőjének belső átmérője legfeljebb 38 milliméter lehet, a korábbi 39 helyett.

A Peugeot idei legfőbb riválisának, a Toyotának az összkerék-meghajtású autóiban található levegőszűkítő ezzel szemben 2 milliméterrel nőtt. A kétszeres rallyvilágbajnok szerint a japán márka kocsijai már tavaly is nagyon versenyképesek voltak, az új előírásnak köszönhetően pedig még erősebbek lettek. A Peugeot szakemberei a 3008 DKR tervezése során megpróbálták az autó tömegével kompenzálni a hátrányt, valamint megkönnyítették a motor használatát alacsony fordulatszámon.

„Az előző évhez képest gyengébbek az erőforrásaink, ami nyilvánvalóan a szűkítő miatt van.” –kezdte Sainz. „A Toyoták 40-50 lóerővel tudnak most többet, pedig már tavaly is lehetett látni, hogy milyen jól mennek. 2016-ban a Baja Aragón-on és Marokkóban is versenyeztem Nasser ellen, és mindkét futamon meg tudott előzni. Most az ő levegőszűkítőjük két milliméterrel megnőtt, míg a mi autóinkban 1 milliméterrel csökkent.”

170104 sainz n2

„Úgy gondolom, hogy ez igazságtalan. Két éve, amikor a Peugeot visszatért a Dakarra, kilométerenként két másodpercet veszítettünk. Akkor senki, még a Peugeot sem reagálta túl ezt a dolgot. Nem kértek szabályváltoztatást, illetve nem mondták azt, hogy így nem lehet egy kétkerék-meghajtású autóval nyerni. Építettünk egy új kocsit, amivel tavaly győzni tudtunk, erre hirtelen megváltoztatták az előírásokat. Az elmúlt 10 – 14 évben összkerekes autókkal nyertek, mégsem történtek ehhez hasonló módosítások. Nehéz megérteni, hogy most miért volt szükség erre a lépésre.” –tette hozzá a 2010-es Dakar Rally győztese, Carlos Sainz.

 


Legfrissebb cikkek