Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Sebastien Ogier és Volkswagenes csapattársai egy levelet írtak az FIA elnökének, Jean Todtnak, melyben megkérték, halasszák el a 2015-re tervezett szabálymódosítások bevezetését.

Ogier, Jari-Matti Latvala és Andreas Mikkelsen leírták a félelmeiket az új előírásokról, amelyet pénteken Pekingben hagyhat jóvá Todt és a Motorsport Világtanácsa.

A jelenlegi szabályok szerint a versenyek nyitónapján a bajnokság éllovasa indul az élről. Ez a murvás futamokon hátrányt jelent, mivel ő takarítja az utat a vetélytársak előtt, akik így tisztább nyomvonalon közlekedhetnek. Az új szabályok szerint nem csak az első napon jutna a „söprögető” szerep az éllovasnak, hanem a második versenynapon is.

140911 vwrc n2

Ogier, aki a levelet kezdeményezte a következőket mondta: „Mint versenyző, én is gondolok a sport jövőjére, és a csapattársaimmal is megbeszéltem a dolgokat. Ezután természetesen kinyilvánítottuk a véleményünket az FIA felé.”

A francia világbajnok már régóta kritizálja a rajtsorrendet, mivel ez hátrányt jelent a bajnokság éllovasának.

„Az új szabály mögötti ötlet tiszta: élvezetesebb csatákat szeretnének teremteni úgy, hogy a bajnokságot vezető pilótát hátrányos helyzetbe sodorják, ezzel csökkentve a szakadékot, az őt üldözőkkel szemben. Szerintem a szabálymódosítások túl messzire mennek és igazságtalanok. Sportolók vagyunk, ezért azt szeretném, ha versenyzéssel dőlne el, hogy melyikünk a legjobb. Ez minden sportnak az alapvető szelleme. Csapattársaimmal azt szeretném elérni, ha a verseny első napján a bajnokság állása szerint rajtolnánk, a második napon pedig fordított sorrendben. A harmadik napon az adott verseny állásának a fordított sorrendjében állnánk rajthoz. Ez igazságos és könnyen követhető lenne."

A Volkswagen másik kiválósága, Jari-Matti Latvala a következőt nyilatkozta: „Láthatjuk, hogy az új szabályok szerint a top 4-ben kell lenned az utolsó napon, ha a győzelemért akarsz harcolni. Egy olyan futamon, mint például a Mexikó Rally, ez nem reális, hogy az első két napon az élről indulj, majd a top 4-be kerülj az utolsó szakaszokra.”

140911 vwrc n3

A Volkswagen Motorsport csapatvezetője, Jost Capito pilótáival ellentétben egyetért a szabályváltoztatásokkal:

„Sebastien szókimondó ezzel kapcsolatban, és meg is értem őt. De el kell fogadnunk az FIA előírásait, és továbbra is úgy gondolom, hogy így a leggyorsabb fog nyerni a versenyeken. Ha te vagy az első az úton, akkor az azért van, mert neked van a legtöbb pontod. A bajnokság második helyezettje pedig közvetlenül az élen álló után következik, ami nem olyan, mintha a tízedik helyről rajtolna.”

forrás: autosport.com

 


 

További híreink a rally világából