Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A 2017-es WRC Trophy győztese, Jourdan Serderidis lett az első privát versenyző a világon, aki hozzájutott egy Rally1-es versenygéphez.

A görög pilóta régóta szoros kapcsolatot ápol az M-Sport-tal, ugyanis 2013-ban egy Ford Fiesta R5-tel mutatkozott be a rally vb-n, majd a következő évben több futamon is rajthoz állt a csapat autójával a WRC2-ben. 2018-ban a Német- és az Ausztrál Rallyn már egy Ford Fiesta WRC-vel indult - utóbbi versenyt a tizedik helyen zárta. Tavaly a hazai versenyén, az Acropolis Rallyn ismét beülhetett a Fiesta WRC-be, de csak a 22. helyet tudta megszerezni. Serderidis most hozzájutott egy Ford Puma Rally1-hez, amellyel először a Szafari Rallyn fog szerepelni, és természetesen a görög futamon is láthatjuk majd versenyezni.

„2013-ban az elsők között voltam, akik R5-ös Fiestát vásároltak.” –kezdte az 58 esztendős görög pilóta a Dirtfish-nek. „Remélem, hogy a jövőben még többen fognak hozzájutni Rally1-es autóhoz. Úgy gondolom, hogy ez egy nagyszerű kezdeményezés, amellyel népszerűsíthetjük a WRC-t, és magát a rally sportot is. Idén két-három futamon szeretnék rajthoz állni a Pumával. Az előző évekről nagyszerű tapasztalataim vannak az M-Sport-tal kapcsolatban, ezért nem is volt kérdés a választásom. Már a Monte-Carlo Rally előtt eldöntöttem, hogy veszek majd egy ilyen autót, így nem befolyásolt az ott látott teljesítménye. Kenyában és az Acropolis Rallyn biztosan ott leszek. Előbbi futamon szeretnék majd összebarátkozni az autóval, és felkészülni a hazai versenyemre. Úgy gondolom, hogy ha jól sikerül a felkészülés, akkor Görögországban beférhetünk a Top 15-be.”

220215 serderidis n2

„Nagyon örülünk Jourdan-nak.” –árulta el az M-Sport csapatfőnöke, Richard Millener. „Ő egy fantasztikus ügyfelünk, és már alig várjuk, hogy folytathassuk a közös munkát az idei évben. A Rally1-es versenyautók iránt hatalmas az érdeklődés a világ minden tájáról. Természetesen egy új homológizációs ciklus felkelti az emberek érdeklődését, és úgy gondolom, hogy az ügyfeleink tisztában vannak vele, hogy ezek az autók már a rendelkezésükre állnak.”

További híreink a rally világából