Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Adódik így egy kérdés, akkor Breen lesz a világbajnok, és most akkor ki is Mr. Monte-Carlo?

Komoly csatát hozott a 2022-es év nyitánya, de erre talán nem számított senki, ahogy arra se, hogy az új autókkal nem lesz komoly gond. Milyen következtést lehet, tudunk ebből levonni?

Először is azt, hogy ahogy sokak, mi sem értünk hozzá. Nagy izgalommal vártuk a versenyt, én nagyon szeretem a Montét, új autók, Loeb - Ogier csata nélkül is, így meg aztán pláne. A károgókkal ellentétben nagy durranásnak gondoltam az új autókat is, viszont arra nem számítottam, hogy komoly hiba nélkül fogják lehozni a hétvégét. Viszont Ogier – Breen - Neuville dobogót tippeltem, meg azt, hogy Loebnek talán lesz egy két jó ideje, de a dobogó közelébe se fog érni.

De miért is kellett volna gondolni, hogy odaérhet? 2 éve azzal a Hyundai-jal, amivel Neuville győzni tudott, ő még egy szakaszgyőzelmet sem tudott felmutatni, és öt perc hátránnyal lett hatodik. Akkor sokan gondoltuk igazoltnak, hogy Ogier a legnagyobb, Loeb csak a Citroennel tudta, mással nem megy neki igazán. Ezek után idén úgy indult egy vadonatúj autóval, hogy nagyon keveset tesztelt vele, és a Dakaros kocsiból azonnal a Pumába kellett ülnie, és ez a két sport közelről nézve nagyon messze van egymástól. Mindezek mellé még Daniel Elena is visszavonult, aki nélkül ebben az évezredben még nem ment komoly versenyen.

Persze lehet, hogy a Hyundai-os lebőgés adta az extra motivációt, de ami biztos, már a csütörtöki shakedownon megmutatta, hogy nem csak egy kellemes kocsikázásra jött, hanem ő nyerni akar. Pénteken az első négy szakaszon egyértelműen előnyben volt azzal, hogy fél órával Ogier után rajtolt, ki is használta ezt, és a késő délutáni gyorsokon, amikor az erős lehűlés miatt fordult a kocka, sem veszített túl sokat. Szombaton Ogier egyértelműen gyorsabb volt nála, ráadásul az utolsó szakasz előtt elkövette azt a hibát, hogy a korábban rajtoló Ogier megláthatta az etapon, hogy milyen gumikkal készül megtenni azt a gyorsaságit, akinek ráadásul még ideje is volt reagálni, de ki tudja, lehet, hogy Ogier még gyorsabb lehetett volna a havas gumikon.

Ogier szokatlanul sokat hibázott a hétvégén, már a pénteki nyitószakaszon megtámasztotta a szalagkorlátot, és szombaton is leesett az útról, de ezeket még megúszta, a vasárnapi defekt viszont a győzelmébe került. Szerencsére nem a korai rajton múlt, azzal csak a power stage pontok mentek el. Loeb ezzel kiegyenlített, sőt, neki nyolc vb-s Monte győzelme van, Ogiernek csak hét. Cserébe Ogier öt különböző márkával nyert, Loebnek ez még csak a második volt (viszont összesen négy modellel nyert). Ezek után nehéz megmondani, hogy ki Mr. Monte-Carlo, talán jövőre eldöntik maguk.

A többiek:

Evans volt az egyetlen, aki tudta tartani egy darabig a lépést az elől levőkkel, viszont a hibája miatt teljesen elszállt; Rovanperä ellenkező utat járt be, gyengén kezdett, nagyon begyorsult, a power stage-et is hozta, így ő indulhat a svéd versenyen elsőként. A negyedik Toyotás, Katsuta továbbra sem találja a formáját, mióta kényszerűen kiszállt mellőle Daniel Barritt nem volt hibamentes versenye, ahogy most sem.

A Toyotások mellett a Fordok tempójával sem volt gond, a hétvége egyik legjobb pillanata Greensmith szakaszgyőzelme, illetve az ünneplése volt. Breen pedig folyamatosan gyorsulva, hibamentes versenyt tudhat maga mögött, meggyőző volt a teljesítménye. Nem úgy, mint Fourmaux, aki újabb ki nem kényszerített hibát követett el, ráadásul a verseny elején semmisítette meg a Pumát. Remélhetőleg nem fog hasonló életutat bejárni, mint több korábbi Loeb útódnak kikiáltott francia tehetség, mint Camilli vagy Lefebvre. Ez az év szinte biztosan vízválasztó lesz a karrierjében.

Hyundai

Akiknél viszont aggodalomra van ok, az a Hyundai – az autó még nincs kész, ahogy Neuville is hangot adott neki, le vannak maradva a fejlesztésben, és akkor még ehhez jön hozzá, hogy a belga rendszeresen gyengén kezdi a versenyeit, míg Tanäk teljesen motiválatlannak tűnt a hétvégén. Andrea Adamo hiányát is érezni a csapaton, ha még ő ott lenne, biztos nem nyilatkozhatta volna Neuville, hogy Solbergnek nem kellett volna a minden sebből vérző autóval kiállnia.

De akkor ki lesz idén a világbajnok?

Mivel se Loeb, se Ogier nem mennek teljes szezont, így nehezebb ezt megtippelni, de rajtuk kívül Breen volt a legmeggyőzőbb, Evans lehet a legnagyobb kihívója, Rovanperä ideje talán még nem jön el idén, a Hyundaioknak és pilótáiknak is komolyat kell javulniuk, hogy beleszólhassanak a vb címért menő csatába.

Négy hét múlva folytatás Svédországban, először Umeában, amikor mi arra jártunk, sose volt hóból hiány, reméljük a versenyen is így lesz!

További híreink a rally világából