Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Rengeteg minden történt a szombati napon is, a legfontosabb, hogy a mai klasszikus Montés szakaszokon Ogier visszavette a vezetést Loebtől és szinte kényelmes 21 másodperces vezetéssel várhatja a vasárnapot.

Szombat reggel mínusz 8 fokban indult az első szakasz, jeges kanyarokból nem volt hiány, de a legnehezebbnek a Saint-Geniez – Thoard szakasz ígérkezett, ahol volt pár kilométer, amit hó és jég borított.Szombat reggel mínusz 8 fokban indult az első szakasz, jeges kanyarokból nem volt hiány, de a legnehezebbnek a Saint-Geniez – Thoard szakasz ígérkezett, ahol volt pár kilométer, amit hó és jég borított.

Ogier rögtön támadásba lendült, mindhárom délelőtti szakaszon gyorsabb tudott lenni, mint Loeb. A második után holtverseny volt közöttük az összetettben, de a harmadik után már a Toyotás Sebastiennél volt az előny, még úgy is, hogy az említett thoardi gyorsaságin lecsúszott az útról és csak egy hajszálon múlott, hogy vissza tudott jutni oda.

Nem volt ilyen szerencsés ezen a részen Evans, aki úgy csúszott le az útról egy visszafordító elött, hogy félő volt, hogy leesik az autó a visszafordító után az útra, és emiatt piros zászlót kapott a szakasz. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a piros zászló után engedték a nézőknek, hogy kitolják Evans autóját, aki így megállapított idővel folytathatta a versenyt.

A Hyundaios táborban a mai nap nem volt sok ok az örömre, nem elég, hogy mind az 5 mai gyorsot valamelyik japán kocsi nyerte (Evans 1x, Ogier 2x, Rovanperä 2x), a koreai márka autóinak talán egy jó szakaszuk se volt: Solberg a másodikon leesett az útról, nézői segítséggel 35 perc hátránnyal és az autó eleje nélkül tudta folytatni; Tänak egy megforgás, 2 defekt és egy kicsúszás után kellett feladja a versenyt, míg Neuville egész nap a jobb első felfüggesztésével küzdött, az utolsó előttin a motorháztetőn keresztül távozott a gátló, amit sikeresen megjavítottak az etapon, de az utolsó szakaszon pár kilométerrel a cél elött újra feladta a küzdelmet az említett alkatrész. Neuville elkeseredetten nyilatkozta a célban, hogy láthatóan le vannak maradva a fejlesztésben a másik két márkától.

A Fordnál sem akkora már az öröm, mint tegnap volt, főleg Loeb hatalmas taktikai hibája után: az utolsó szakaszra Ogier a téli gumikat szerette volna feltenni, amivel valószínűleg hátrányban lett volna, viszont miután látta, hogy Loeb a slickekkel megy, így az utolsó pillanatban ő is arra váltott, és az 5 másodperces előnyéből 21-et csinált. Mivel Loeb indult később a szakaszon, így Ogier nem kellett volna, hogy megtudja a taktikáját, vagy ha igen, akkor is olyan későn, hogy már ne tudjon rá reagálni.

Greensmith ma technikai hibákkal küzdött, így a közelében sem volt annak, hogy megismételhesse a tegnapi szakaszgyőzelmet, míg Breen teljesen probléma és eseménymentes napot tudhat maga mögött, és ezzel már a harmadik helyen áll.

Tegnap még az első 10 helyen 10 rally1-es autó volt, a mai problémákkal gazdagított nap után a WRC2-őt vezető Mikkelsen már az összetett hetedik helyén áll. A tegnapi napot még az első helyen záró Lefebvre elhagyta egy kerekét és emiatt kényszerült kiállni. Mikkelsen a napi zárószakaszon kapott defektet, ami miatt 22,4 másodpercre olvadt az előnye a Fordos Erik Cais előtt. Őket Munster és Gryazin követik még szintén az abszolút tízben.

A WRC3-as László/Begala magyar páros sajnos nem érte el a mai nap végét, az utolsó szakaszon kellett kiállniuk.

Vasárnap 4 szakasz, 67,3 mért kilométer és a délben kezdődő power stage vár a versenyzőkre.

A Monte-Carlo Rallye állása a szombati nap után:

1. Ogier / Veillas - Toyota GR Yaris Rally1 2:19:43.1

2. Loeb / Galmiche - Ford Puma Rally1 +0:21.1

3. Breen / Nagle - Ford Puma Rally1 +1:26.0

4. Rovanperä / Halttunen - Toyota GR Yaris Rally1 +2:03.8

5. Greensmith / Andersson - Ford Puma Rally1 +6:33.8

6. Neuville / Wydaeghe - Hyundai i20 N Rally1 +7:44.1

7. Mikkelsen / Eriksen - Škoda Fabia Rally2 evo +9:37.2

8. Cais / Tesinsky - Ford Fiesta Rally2 +9:49.6

9. Munster / Louka - Hyundai i20 N Rally2 +10:44.1

10. Gryazin / Aleksandrov - Škoda Fabia Rally2 evo +11:21.5

Fotó: Jaanus Ree / Red Bull Content Pool

További híreink a rally világából