Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A Monte Carlo első teljes napján az M-Sport - Ford rally1-es autói ellopták a showt: a lehetséges 6 gyorsból 5öt Pumák nyertek; Loeb ötöt és az ebédszünetre át is vette a vezetést, Greenshimth egyet, ami élete első szakasz győzelme volt.

Negatív hős is egy Puma, Formaux versenykörülmények között is bemutatta, hogy milyen biztonságos az új FIA utascella. Negatív hős is egy Puma, Formaux versenykörülmények között is bemutatta, hogy milyen biztonságos az új FIA utascella.

Nem indult jól Adrien Formaux Montéja, a pénteki első gyorson túl szűkre vett egy jobbos fordulót, a sziklafal átdobta az autót az út túloldalán levő szakadékba, ahol néhány pördülés után látszólag totálkárosan landolt, szerencsére mindketten sértetlenül szálltak ki az autóból, ahogy az elektromos egység is megúszta: világított a zöld lámpa a földetérés után. Ettől függetlenül nem hiszünk a holnapi újraindulásában, hiába tett már többször is csodát az M-Sport legénysége.

A többieknek sem volt kalandmentes a napi nyitószakasz, mínusz hat fokban sok helyen csúszósabb volt még az út, mint amire számítani lehetett, Neuville és Evans is megforgott, Ogier pedig egy szalagkorlátot vett érintőre. A szakaszt Loeb nyerte, ahogy a következő hármat is, az első négy szakaszon előny volt, hogy fél órával Ogier után indult (enyhülő idő) – az utolsó kettőn (az esti lehűlés) már hátrány volt, meg is látszott az időkön.

A szerviz nélküli ebédszünetre már Loeb fordulhatott elsőként, Evansszal és Ogier-vel lőtávolságon belül, Neuville, Breen, Tänak és Greensmith már 40 másodpercen felüli hátránnyal egyelőre csak a negyedik helyért küzdhettek.

Loeb a maradék 3 gyorsaságin kétszer is Ogier mögött végzett, aki ezzel hajszálnyit le tudott faragni a hátrányából, 9,9-re követi a másik Sebastient. Emiatt, és Greensmith szakaszgyőzelme miatt örömittas M-Sport táborral találkozhattunk a nap végén. Ennek megfelelően örömködve nyilatkozott a csapat vezetője Richard Millener: „Egyszerűen szenzációs. A mai nap nemcsak Seb tudását mutatja, hanem az autónkban rejlő potenciált is.”

Evans – Ogierrel ellentétben – nem tudta tartani a lépést az elejével, túlságosan óvatosnak ítélte meg a saját délutáni teljesítményét. Neuville az autója elektromos rendszerének a problémái ellenére is megtartotta a negyedik helyet, őt Tänak és Breen követik, akik még nem igazán rázódtak bele a 2022-es évbe.

Az rally2-ben meglepetésre Stéphane Lefebvre (Citroen) vezet Andreas Mikkelsen (Skoda) előtt, Eric Camilli pedig az ötödik gyorsaságin állt ki sérült futóművel az élről. Harmadik helyen Yohan Rossel áll szintén Citroennel.

Egyetlen magyar párosunk, László Zoltán/ Begala Tamás, a negyed helyen áll a WRC3 kategóriában.

Folytatás szombaton 5 gyorsaságival és 92 mért kilométerrel, remélhetőleg hasonló izgalmakkal, mint a pénteki napon.

Az állás 8 szakasz után: 

1. Loeb / Galmiche - Ford Puma Rally1 1:22:49.0

2. Ogier / Veillas - Toyota GR Yaris Rally1 +0:09.9

3. Evans / Martin - Toyota GR Yaris Rally1 +0:22.0

4. Neuville / Wydaeghe - Hyundai i20 N Rally1 +0:47.8

5. Tänak / Järveoja - Hyundai i20 N Rally1 +0:56.7

6. Breen / Nagle - Ford Puma Rally1 +0:59.2

7. Greensmith / Andersson - Ford Puma Rally1 +1:08.4

8. Katsuta / Johnston - Toyota GR Yaris Rally1 +1:35.9

9. Rovanperä / Halttunen - Toyota GR Yaris Rally1 +2:12.8

10. Solberg / Edmondson - Hyundai i20 N Rally1 +2:22.9

Fotó: www.facebook.com/SebLoebOfficiel

További híreink a rally világából