Az M-Sport és a Ford bemutatta az új Ford Fiesta R5-öt, amely várhatóan több nemzeti bajnokságban, valamint a WRC 2 Pro-ban és a WRC 2-ben is szerepelni fog.
Az előző generációs Ford Fiesta R5 az M-Sport legsikeresebb versenyautója, mivel világszerte sikert-sikerre halmoztak vele több nemzeti és nemzetközi bajnokságban. Malcolm Wilsonék több mint 250 Fiesta R5-öt értékesítettek eddig, amely továbbra is versenyképes lesz a rallypályákon, azonban az utódja még erősebb lesz.
Az új Fiesta R5 tervezése és fejlesztése 2018 elején kezdődött, az első teszteket pedig tavaly decemberben hajtották végre vele. Azóta nyolc pilóta próbálta ki az autót különböző körülmények között. A munkálatokat Bernardo Fernandes, valamint Richard Christensen irányította.
Az 1,6 literes turbófeltöltésű Ecoboost motor 290 lóerőt rejt magában és 475 Nm nyomaték leadására képes 4000-es fordulatszámon. A közvetlen befecskendezésű erőforrást 32 mm-es szűkítővel látták el. Az autóba a Sadev új ötfokozatú szekvenciális sebességváltója került, a jobb kezelhetőség miatt pedig az M-Sport szakemberei a felfüggesztésen is módosítottak.
Az M-Sport első embere, Malcolm Wilson a következőket mondta az új Fiesta R5-ről: „Szó szerint körbeutaztuk a világot, hogy különböző körülmények között tesztelhessük a kocsit, és több pilótát is beültettünk a volán mögé. Az új Fiesta R5 nagyon fontos számunkra, és nagyon büszke is vagyok erre a projektünkre. Mindig lehetőséget adunk a fiataloknak, akik a maximumot akarják kihozni abból, amit csinálnak. Bernardo Fernandes kiváló példa erre, aki a Fiesta R5 tervezéséért és fejlesztéséért felelt. Miután én is vezettem az autót, elárulhatom, hogy ő és a csapata fantasztikus munkát végzett. Bízom benne, hogy láthatom majd az autót akció közben is, és hogy sok sikert fogunk vele elérni.”
Az új Ford Fiesta R5 technikai adatai:
Motor: Az M-Sport által fejlesztett 1,6 literes turbós, közvetlen befecskendezésű motor. Az FIA előírásainak megfelelően 32 mm-es szűkítővel ellátva.
Teljesítmény: 290 LE (4000-es fordulatszámon)
475 Nm (4000-es fordulatszámon)
Erőátvitel: Sadev 5 sebességes szekvenciális nyomatékváltó. Sadev differenciálmű elől és hátul.
Felfüggesztés: Elől-hátul McPherson felfüggesztés, háromutas állítható Reiger lengéscsillapítók, alumínium kerékagyak. Elől-hátul stabilizátor.
Kormányzás: Hidraulikus szervós fogasléces kormánymű.
Fékek: Négydugattyús kovácsolt Brembo féknyergek elől és hátul. Murván 300 x 32 mm belső hűtésű tárcsák, aszfalton 355 x 32 mm-es belső hűtésű tárcsák. Brembo pedálbox.
Kerekek: Murván 7 x 15 colos, aszfalton 8 x 18 colos kerekek.
Karosszéria: M-Sport által tervezett bukókeret, szélesített karosszériaelemek.
Elektronika: Life Racing F88 ECU
Üzemanyagtartály: ATL 80 literes üzemanyagtartály
Méretek:
hosszúság: 4065 mm
szélesség: 1820 mm
súly: 1230 kg
Forrás: M-Sport