Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Öt év kihagyás után jövőre visszatér a Proton a rally világbajnokságba. A malajziai autógyártó a vadonatúj Iriz R5-tel vesz majd részt a sorozatban, amelyet a brit MEM cég fog megépít.

A MEM Derbyshire-i gyárában készült rallyautóról várhatóan a jövő hónapban megrendezésre kerülő Goodwoodi Sebességfesztiválon rántják le a leplet.

A Proton legutóbbi versenyautóját, a Satria Neo S2000-est is már a Chris Mellors által irányított MEM cég készítette fel. A Satriával több dobogós helyezést is szereztek az IRC-ben, valamint az SWRC-ben, míg 2011-ben az Alister McRae – Bill Hayes páros megnyerte az Ázsia-Óceániai bajnokságot a citromsárga kocsival.  

170518 proton n2

„Tavaly kezdtünk el egyeztetni a Protonnal a visszatérésről, és nagyon izgatottak lettünk, amikor megláttuk az Iriz utcai változatát. Azonnal láttuk a benne rejlő lehetőségeket.” –kezdte Chris Mellors az autosport.com-nak. „Az Iriz méretei és formája tökéletesen alkalmasak ahhoz, hogy versenyautó épüljön belőle. Az Iriz ugyan rövidebb, mint a Satria volt, de a tengelytávja hosszabb. A rugóstag felső része megfelelő helyen van, az autó elejében pedig bőven van hely a tökéletes hűtéshez. Van egy nagyon jó alapunk, amire jól tudunk építkezni. A motorja mesés: erős és könnyű. A Mitsubishi Lancer Evo X-es erőforrásából alkotjuk meg az 1,6-os motort, emellett pedig Xtrac sebességváltót, Reiger lengéscsillapítókat, Brembo fékeket és Cosworth elektronikát kap még a kocsi. Ezeknek az alkatrészeknek köszönhetően születik meg az Iriz R5.”

A Proton előző rallyprojektje négy éve ért véget, amikor leálltak a Satria Neo gyártásával. A Proton Iriz R5 január 1-jéig lesz homologizáltatva, és a MEM a WRC 2 mellett az FIA APRC-ben is szeretné bevetni az autót, ami várhatóan jobb – és bal kormányos változatban is rendelhető lesz.

„A Protont mindig is érdekelte a rallyzás, de idáig nem volt erre alkalmas autónk. Még sok munka vár ránk, és rengeteget kell még a fejlesztéssel és a teszteléssel foglalkozunk, de eddig jól haladunk.” –tette hozzá Mellors.

 


További híreink a rally világából