Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Jari-Matti Latvala februárban győzni tudott Svédországban, azonban a hétvégén megrendezésre kerülő Mexikó Rallyn kevesebb esélyt lát a sikerre. A finn pilóta azt is elárulta, hogy csapata számára ez lesz a szezon egyik legkeményebb versenye.

Latvala jelenleg vezeti a bajnokságot, így neki kell majd elsőként indulnia az évad első murvás viadalán. A Toyota ugyan több napot is tesztelt dél-Spanyolországban, azonban egyelőre nem tudják, hogy Mexikóban a forróság és a nagy tengerszint feletti magasságok miatt miként fog majd viselkedni a Yaris WRC.

„Nem hiszem, hogy sok esélyem lesz a győzelemre Mexikóban.” –kezdte Latvala az autosport.com-nak. „Attól nem félek, hogy elsőként kell majd startolnom, de reálisnak kell maradnunk ebben a helyzetben. Tavaly előnyös pozícióból, a hetedik helyről indultam, és a nap végén 40 másodperccel álltam Sebastien Ogier előtt. Számunkra ez lesz a szezon legnehezebb futama, mivel először indulunk itt az új csapattal. Az ellenfeleink sokkal több tapasztalattal rendelkeznek erről a viadalról és ezekről a körülményekről. Végeztünk szimulációs munkákat, de nem igazán tudjuk, hogy a valóságban miként fognak működni a dolgok.”

170306 latvala n2

A múlt heti spanyolországi teszten Latvala második alkalommal ülhetett be a Yaris WRC volánja mögé murvás körülmények között.

„Spanyolországban néhol mentünk nagy tengerszint feletti magasságokban is, ami jó volt, de jobb is lehetett volna. Vezettünk 2300 méter környékén is, de 2000 méter felett már teljesen havasak voltak az utak. Ezért sem igazán tudjuk ezeket az adatokat felhasználni majd Mexikóban.”

A spanyolországi teszten Latvala egy borulást is bemutatott. „Van tapasztalatom ezekről a dolgokról… de talán ez volt a pályafutásom legkisebb anyagi kárral járó bukása. Hátul kopott abroncsok voltak az autón, és amikor az egyik kanyarban fékezni kezdtem, a kocsi hátulja kitört és beborultunk a bokrok közé. A hátsó lökhárító összetört, a keresztmerevítő behorpadt az elején és az ajtón is látszódtak az esés nyomai, de ennyi volt az egész. Közvetlenül az eset utána, még újabb 100 kilométert mentem a kocsival.” –tette hozzá Jari-Matti Latvala.

 


További híreink a rally világából