Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A D csoportot és a D3-as kategóriát is megnyerte Wirtmann Ferenc és Kerekes József Ford Escort Mk II-essel az Országos Historic Rallybajnokság záró futamán, a Rally Hungaryn, amivel a csoport és a kategória bajnoki címet is megszerezték. Bár az időeredmények alapján úgy tűnhetett, sima versenyük volt, annyi kalandban volt részük, mint máskor évek alatt összesen.

„Hosszú, fárasztó, de nagyon jó verseny volt a Rally Hungary – kezdte Wirtmann Ferenc. – A bajnoki címhez elegendő lett volna csak célba érni, de úgy nem lehet versenyezni, hogy csak félig nyomod a gázt, arról nem is beszélve, hogy a nézők is hazamennének. Jotival megállapodtunk a verseny előtt, hogy a szokásos tempóban megyünk, abból nem lehet baj.

Nehéz körülményekre számítottunk, ezért a 13 colos Michelin helyett 15-ös Hankook gumikkal versenyeztünk. Ezek magasabbak, kicsit megemelik az Escortot, így a komolyabb mélyedésekben, gödrökben sem ért le az alja. Mivel keskenyebb gumikról van szó, hosszabb féktávot kellett venni velük.

A Hankooknak híresen strapabíróbb oldalfala van, ami a defektveszély miatt is fontos volt. Ennek ellenére kaptunk egy defektet. Egy kő lyukasztotta ki a futófelületet, de olyan lassan engedett le, hogy csak a szervizelés végén vettük észre.

A defekttel nem veszítettünk sokat, de így is volt több kalandunk. Háromszor érkeztünk futópercre. Először a városi gyorsasági után. Itt beírják a rajtidődet, aztán, amikor van hely, elrajtolsz. Mi egy percet várhattunk a rajtban, ami még nem lett volna baj, csak az első kör végén egy kicsit túl csúsztam. Egy bal 3, 30, jobb 3 volt. A 30 métert hosszabbra írtuk a kelleténél, mire Joti bemondta a jobb 3-at már túl voltunk rajta. Nevettünk is, hogy 180 gyorsasági kilométeren keresztül jól működik az itinerünk és egy 30 métert rontunk el. Ezzel is veszítettünk időt, ami miatt kicsit sietnünk kellett etapon.

A második futópercet az én figyelmetlenségem okozta. Kifordultunk a gyorsaságiról és etapon egy autót kerültem ki, csak a záróvonalat nem figyeltem. Megállított a rendőr, akinek töredelmesen beismertem mindent, mondta, látja, hogy sietek, legközelebb tartsam be a szabályokat. Megígértem, így megint futópercre, de még időben megérkeztünk.

A harmadik eset a szervizparkban volt. Mondja Joti, ha készen vagyunk, guruljunk oda az időellenőrzőre. Jó. Állunk ki, amikor Benító főmérnökúr, megállít, felnyitja a gépháztetőt, kér egy hatos imbuszkulcsot… meg egy tízes csillagvillást… szerel, szerel… az óra meg ketyeg, egyszer csak lecsukja a gépháztetőt, mehettek. Ahhoz képest, hogy kényelmesen akartunk az IE-re érni, itt centiztük ki a legjobban.

Még szombaton az első kört 45 másodperc előnnyel zártuk, gondoltam, a másodikra is elég lesz ez a tempó. Nem lett, Rónay Lacitól mindjárt kaptunk húsz másodpercet. Mondom, ennek fele sem tréfa, felrakjuk a lámpasort és támadunk az utolsó két esti gyorson. De a lámpasort rossz szervizautóba raktuk, így anélkül kellett mennünk. Az utolsó esti szakaszt megnyertük, amire mondták a szerelők, hogy látod, nem is kell neked lámpasor, el is adhatod.

Régen fordult már elő velem, hogy ennyi kalandunk volt, de így is nagyon élveztük. Profi kis versenyt raktak össze, óriási dicséret a rendezőknek a szalmabála lassítók miatt. Ez nem most volt először, de sokkal jobb, mint a gumi lassító. A padkavédelem is sokkal jobban látszik ezekkel a karókkal és a célceremónia is nagyon hangulatos volt. Még az utolsó autókat is megvárták, megünnepelték. Méltó befejezése volt ez a verseny a szezonnak.“

Ezt támasztotta alá Kerekes Joti is, aki szintén kiemelte a sok kalandot és hogy a bajnoki cím ellenére, már másnap újra autóba ült volna.

„Ahhoz képest, hogy a bajnoki címhez csak célba kellett érnünk, alaposan megdolgoztatott minket a verseny – nevet. – Nem emlékszem arra, hogy Ferivel volt-e olyan versenyünk, hogy háromszor is futópercre érkezzünk.

Az első gyorson az új motor kinyomott egy kis vizet, a túlfolyó direkt elém van kivezetve, hogy lássam, ha baj van, persze azonnal kivert víz, de mondta Benító, hogy nyugodjunk meg, rendben van minden.

Előfordult, hogy álltunk ki a szervizből, amikor szólt, hogy vissza, mert defektünk van, aztán a szervizparkban is volt egy extra szerelésünk. Ülsz bent az autóban és egy perccel az időd előtt még azt hallod, hogy csillagvillást kérek. Arról már nem is beszélve, hogy vasárnap megérkezünk az első gyorsaságira slick gumival, és az orrunk előtt leszakad az ég. Szóval nem unatkoztunk.

Szerintem is jó verseny volt, főleg miután a csoportot és a kategóriát is megnyertünk, ne szóljunk egy szót se. Természetesen nagyon örülünk a bajnoki címnek, de én már holnap mennék a következő versenyre.“

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Zrt., Valvoline és Sonax

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI
2008. C csoport magyar bajnok
2009. C csoport magyar bajnok
2010. C csoport magyar bajnok
2011. C csoport magyar bajnok
2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2013. Historic CEZ bajnok
2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4.
2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ bajnok
2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok
2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2.
2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2.
2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2021. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok
2022. D csoport magyar bajnok
2023. D csoport magyar bajnok

Legfrissebb cikkek