Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Egyedüli magyar alakulatként tisztesen helytállt a Perger Mühlstein Rallyen Gyarmati Ariel és Kocsis György. Ha a siófoki duót nem tartja fel a körgyorson egyik versenyzőtársuk, akkor akár az abszolút 4. pozícióba is bekormányozhatták volna a Mitsubishit. Így azonban az abszolút 6., és a kategória 1. hely jutott nekik, amivel így is maximálisan elégedettek. Stabilan nyerték értékelésüket és a leggyorsabb Mitsubishis párosként végeztek.

Gyarmati Ariel: Mind a rendezést, mind a pályákat tekintve egy nagyon jó versenyen vagyunk túl. Váltakoztak a technikás és a tempós részek még a szakaszokon belül is. Az osztrák szervezésre jellemzően pedig tűpontosan zajlott minden. Ahogy ott lenni szokott, sok levágás és komoly szintkülönbségek tarkították az útvonalat, így jócskán igénybe vettük a féket.

A versenyt kiváló eredménnyel kezdtük, az első gyors után abszolút 5. és kategória 1. helyen voltunk. Ezután jelentkezett egy probléma az üzemanyag-ellátással, ugyanis bekerült a Mitsubishibe az FIA-biztonsági üzemanyagtank – az osztrák bajnokságban ez már kötelező –, emiatt pedig nem mindig jutott el a benzin a motorig. Szerencsére sikerült ezt gyorsan orvosolnunk, így a folytatásban már nem jelentett gondot. A kategóriát azonban még így is vezettük a 2.-3. szakasz után, csak az előnyünkből vesztettünk.

A további körök technikai szempontból eseménytelenek voltak. Egy körgyorsban – amilyen a most kijelöltek közül kettő is volt – mindig benne van a kockázat, hogy utolérsz valakit vagy téged érnek utol. Nekünk három ilyen esetünk is volt: két alkalommal egy Peugeot-t értünk utol, de gond nélkül elengedett minket, egyszer viszont 30-35 másodpercünk maradt a szakaszban. Nehéz elhinni, hogy a pilóta nem vette észre, hogy ott vagyunk a nyakán... Az eset után bemutattuk a belső kamerás felvételünket a szervezőknek, akik jogosnak ítélték még a panaszunkat, így meg is bírságolták azt a versenyzőtársat, aki feltartott bennünket. Mivel az osztrák szabályrendszer ilyen esetre nem teszi lehetővé az idő jóváírást, így azt nem kaptunk. De az is jelent valamit, hogy saját honfitársukat büntették meg.

Ettől eltekintve egy remek hangulatú és profin megszervezett futamon vehettünk részt, úgy érzem, visszajött a kedvem ehhez a sporthoz. Az osztrákoktól mindenki rendkívül pozitívan állt hozzánk, amit már a rajtszám-osztás is mutatott, emellett az eredményeinkhez is gratuláltak. A helyi nézők szurkolása pedig ugyancsak jól eső érzés volt, ami pluszban ösztönzött bennünket. A Mitsubishi jól működött, és mi is motiváltak voltunk, olyan tempót autóztunk, amilyet szerettünk volna - ez pedig az eredményen meg is látszódott. A nagy ellenfelünket például, akihez verseny elején is szerettük volna mérni magunkat, az első gyorson szép fölénnyel vertük, a második szakaszon azonban sajnos kiesett, így nem tudtuk tovább összemérni az erőinket vele szemben.

Kocsis György: Más világ volt ez a hétvégi verseny - nem csak a hazai futamokhoz képest, de azokhoz az osztrákokhoz képest is, ahol korábban már rajthoz álltunk. A korábbi belső kamerás felvételekből fel tudtunk készülni valamelyest, de azért a gyakorlatban igazi kihívást jelentettek. Az első gyors jellege olyan volt, mint egy Szombathely Rallye, a második inkább egy ceredi sprintre hasonlított, a harmadikra pedig példát sem tudok hozni. Nehezek voltak, de élvezetesek.

Az időtervet is sikerült tartaniuk a szervezőknek, emellett korrekten álltak hozzá minden ügyhöz, felmerülő problémához, és rövid időn belül megoldást is találtak mindenre. Így is lehet... Szívből ajánlom a magyar rendezőtestületnek, hogy tanulmányútra utazzanak ki Ausztriába, ne csak versenyt nézni, mert ebből rengeteget lehet tanulni, amit a magyar rally bajnokság előnyére is lehetne fordítani.

Az elsődleges cél az volt, hogy az autó még meglévő gyermekbetegségei felszínre kerüljenek és ki tudjuk javítani őket. Ez mind meg is valósult, ráadásul emellé egy kiváló eredmény is társult, az örömünk és elégedettségünk így maximális.

Visszatért a kedvem, van motivációm, így már teljes erőbedobással szervezzük a következő futamunkat. Nagy reményekkel állunk a horvát Kumrovec Rallye elébe, ahova szeptember elején fogunk kiutazni.

Legfrissebb cikkek