Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Ismét Gyarmati Ariel és Kocsis György érdemelte ki a legtöbb bajnoki pontot az elmúlt versenyhétvégén. A Mitropa Rally Club 4. fordulóját Velenjében rendezték meg, május 26-28. között.

A Mitsubishis alakulat már az első versenynapon jókora előnyre tett szert az ellenfelekkel szemben, amit végig tartani is tudott. Annak ellenére is, hogy másnap nagy esőzések, folyamatos párásodás, és a navigátor betegsége is próbára tették őket.

Gyarmati Ariel: A futam előtt még nagyon bizakodóak voltunk abból a szempontból, hogy az idén kijelölt 5 szakasz közül kettőn már autóztunk tavaly, így gondoltuk, rendelkezünk már némi helyismerettel. A pályabejárás során azonban tudatosult bennünk, hogy amiről azt hittük, hogy ismerjük, az sem volt teljesen igaz, így gyakorlatilag újra, a nulláról kellett felírni minden szakaszt. Természetesen ez most sem jelentett gondot, igazán részletes itinert tudtunk készíteni, ami ezúton is hozzásegített minket a sikerhez.

Az első nap még tudtunk száraz körülmények között versenyezni, habár végig nagyon lógott az eső lába. Ekkor abszolút 5-6. időket is tudtunk autózni, amivel megalapoztuk az előnyünket a kategóriánk 1. helyén, és ezt stabilan tartani is tudtuk másnap. Még úgy is, hogy szombaton nem kímélt minket az időjárás: egész nap folyamatosan esett az eső, volt, amikor már olyannyira, hogy már az ablaktörlő sem bírta. Eléggé megnehezítette ez a dolgunkat, ráadásul előttem állandóan bepárásodott a szélvédő, a párátlanító működése mellett is. A technikával egyébként minden rendben volt, egy hangja sem volt az autónak, pedig a futóműbeállítása nem éppen erre a vizes körülményekre lett optimalizálva.

A versenyhétvégét így abszolút értékelésben a 7. helyen végeztünk, a Mitropa Rally Club bajnokságban pedig elsőként intettek le minket. Azzal együtt, hogy a jelenlegi éllovas idő előtt búcsúzott a küzdelmektől, én a 2., Gyuri pedig az 1. helyre ugrott elő a bajnoki pontgyűjtésben – itt ugyanis külön értékelik a pilótákat és a navigátorokat. Pozitív, eredményes fordulón vagyunk túl, még annak ellenére is, hogy nem volt könnyű dolgunk a külső körülmények miatt – de ez ennek a velejárója. Gőzerővel készülünk ezek után a Mecsek Rallyra, ahol végre újra hazai pályán és hazai közönség előtt állhatunk majd rajthoz.

Kocsis György: Az, hogy tavaly is rajthoz álltunk ezen a versenyen, jelen pillanatban nem jelentett számunkra előnyt, hiszen az elmúlt évi két gyorsasági most csak részben szerepelt a program, ráadásul pont fordított irányban. Sokan azt gondolnák, hogy nincs ebben semmi nehézség, pedig teljesen másra kell így készülni menet közben, olyan érzést nyújt, mintha most járnánk először azon a területen. A felkészülés és a pályabejárás is jól sikerült, olyannyira, hogy ha osztályoznánk, akkor egy ötös alát lehetne adni erre az itinerre. Hogy miért csak aláhúzva? Azért, mert száraz körülmények között tréningeztünk, és így nem volt alkalmunk beírni a vízátfolyásokat – az éles küzdelemben azonban erre az információra is szükség lett volna.

A futam előtt mi inkább esőre készültünk, de az folyamatosan csak tolódott. Ez egyben időt és lehetőséget is adott nekünk arra, hogy jókora előnyt gyűjtsünk az ellenfelekkel szemben, a Mitsubishi teljes erejének kihasználásához ugyanis inkább a száraz körülmények voltak optimálisak. Gassnerékkel szemben 25 másodperccel, a valódi ellenféllel, Kainz-cal szemben pedig még többel vezettük az értékelésünket az első nap végén. A péntek este izgalmait még fokozta, hogy volt egy kis elírás a másnapi rajtidőkkel kapcsolatban – közel egyórás eltérést mutatott a hirdetmény az itinerrel szemben – de végül ez is megoldódott, és időben odaértünk mindenhova.

Szombat reggel már kezdtem érezni, hogy valami nem stimmel velem, délután pedig ezt már jeleznem is kellett Arielnek. Sajnos összeszedtem valami betegséget, így mióta hazaértünk a futamról, azóta is itthon vagyok és pihenek. Ez a gyengeség azonban nem hátráltatott minket a siker elérésében. Élveztük az egész versenyt, izgalmas pályákat jelöltek ki a szervezők, kanyarból kanyarba autóztunk, a vízátfolyások miatt azonban nem tudtuk kihozni a maximális tempónkat. Volt benne munka és kihívás is, igazi rally volt. Ráadásul a végén meg is nyertük, amit kellett. Izgalommal várjuk így a soron következő futamot, a hazai Mecsek Rallyt!

Legfrissebb cikkek