Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Ha egy szóval kellene jellemezni a múlt hétvégi Vértes Rallyt, akkor a rulett szó lenne rá a legmegfelelőbb. Munkás versenyen, végül az ORC értékelés 2. helyére kormányozta be Mitsubishijét Gyarmati Ariel és Kocsis György. A siófoki páros ezzel feljött a bajnokság összetett 2. pozíciójába is, így újra elérhető távolságba került a 2020-as bajnoki cím.

Gyarmati Ariel: Úgy néz ki, megtört egy átok: célba értünk az egykori Székesfehérvár, mostani nevén Vértes Rally pályáin. Hosszú és nehéz versenyünk volt, rengeteg tényező adott fejtörést, és olykor hátráltatta is a mezőnyt. Ilyen volt például az időjárás is, amiről csak egyet lehetett tudni: vagy esni fog, vagy nem. Nehéz volt így bármilyen taktikát - gumiválasztást vagy futómű-beállítást - kitalálni. Meg is jártuk, hiszen például az első körre slicken mentünk ki, majd a gyors rajtja előtt 4 kilométerrel szakadt az eső, így amellett döntöttünk, hogy vizes abroncsokra cseréljük a szárazakat. Persze, mire odaértünk a rajtba, már csak csepergett az eső, ráadásul a helyszínen előtte sem esett - arra viszont már nem volt időnk, hogy visszacseréljük a kerekeket az indulás előtt. Ez a sorozat folytatódott tovább a nap során, mindig pont az ellentétes tulajdonságú gumik voltak az autón, mint amilyen körülmények éppen uralkodtak a szakaszokon. Gyakorlatilag egy rulettkerékhez hasonlított a napunk, és mi mindig a rossz színre fogadtunk. Emiatt jókora hátrányt be is gyűjtöttünk az első körben, de így is a kategória 3. helyén álltunk.

A második kör előtt változtattunk egy kicsit a Mitsubishi beállításain is, hiszen most hétvégén sokkal rosszabb minőségű pályákon kellett autóznunk, mint egy hónapja Egerben. ennek megfelelően hangoltuk a kocsit. Bátrabban is mentünk ki slickeken, hiszen az előrejelzés kisebb százalékban mutatott csapadékot a környékre.

Sajnos nagyon sokat hibáztam én is. Olyanokat, amikből akár komolyabb baj is lehetett volna... A szerencse azonban mindig mellénk állt, és vagy odaraktak még egy métert az út mellé, hogy ne essünk le róla, vagy a Szentlélek tartotta bent a guminyomást a kerekekben, amikor egyszerre két felnit sikerült lepadkázni. A végére eléggé elfáradtunk ezekben a kalandokban, ezért úgy döntöttünk, hogy az utolsó két gyorsaságit már nem is feszítjük túl. Nem szerettem volna, ha akkor fogy el a szerencsénk - mert egyszer mindenkinek elfogy. Így is fel tudtunk azonban jönni a 2. pozícióba, hiszen az utolsó előtti szakaszon Bacsa Tamáséknak technikai gondjuk adódott, így már a gyorson meg tudtuk előzni őket.

Kocsis György: Ebben sajnos most nem volt több. Az elszántságunk megvolt, nyerni szerettünk volna, de aztán a balszerencsésebb gumitaktikával mondhatni megpecsételtük a sorsunkat. Rögtön össze is szedtük azt a hátrányt, amit a továbbiakban igyekeztünk ledolgozni. Szépen lassan faragtunk belőle, volt, hogy ORB 4. időt is autóztunk, és így végül a kategória 2. pozíciójáig jöttünk fel. Így sem lehetett lazsálni, hiszen az ellenfelek ott voltak a nyomunkban, bárkinek meg lehetett volna az esélye arra, hogy előrébb lépjen. Kényelmes különbségek voltak közöttünk, de nem fért bele a hiba. Akkor lélegezhettünk fel kicsit, mikor az utolsó előtti szakaszon Bacsa Tamásék technikai probléma miatt félreálltak, hogy elengedjenek bennünket. Az utolsó gyorsot így már biztonságira vettük, a lényeg az volt, hogy lőtávolságon belül maradjunk, ha esetleg Rongitsék mellől elszegődne a szerencse és meg tudnánk előzni őket. Egyébként nem volt rá reális esély, hogy erőből megfordítsuk az állást.

Egyébként nagyon sok mindent tettünk ezért az eredményért, rengeteget dolgoztunk, hiszen egy irdatlan nehéz futamunk volt a változékony időjárás miatt. Emiatt tömérdek mennyiségű kereket is cseréltünk le-fel az autóról, illetve az autóra. Az egri futómű-beállításokon egy picit puhítottunk, inkább a miskolci paraméterek irányába vittük el, de ezt leszámítva a Mitsubishinek egy hangja nem volt, tette a dolgát, ahogyan azt elvárjuk tőle.

Nyíregyházán így mindent beleadva kell ismét támadnunk, hiszen pont egy versenynyi pontkülönbség választ el minket a bajnoki pozíciótól, illetve egy pont előnyünk van a 3. helyezettekhez képest. Két forduló van még vissza az évből, ez alatt sok minden megtörténhet bárkivel, velünk is, ezért maximális koncentrációt és felkészültséget igényel az év hátralévő része. De nem adjuk fel, cél a bajnoki cím!

Legfrissebb cikkek