Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Eredményes évadzárót terveztek, de a technika ördöge most sem kerülte el őket… Gyarmati Ariel és Kocsis György sajnos kiállásra kényszerült az Európa bajnoki futamként debütáló Rally Hungaryn. Pedig jól kezdtek: több mint 8.000 néző előtt sikerült megnyerniük a szuperspeciált, ami beleszámított a verseny értékelésébe. Ám a többnapos esőzések olyannyira tönkretették a földes szakaszokkal is tarkított pályákat, hogy a felhordások, a kátyúkban gazdag kijárt utak technikagyilkossá váltak, melynek áldozata lett a siófoki duó is.

Gyarmati Ariel: Európa bajnoki futam lévén nagyon komoly mezőny gyűlt össze a nyíregyházi fordulón. Ebben kellett minél jobban helytállnunk. Épp ezért már a felkészülésbe is apait-anyait beleadtunk, jól és alaposan írtuk fel a pályákat, a Mitsubishi pedig készen állt a bevetésre.

A péntek esti, máriapócsi szuperspeciállal nyitottuk meg a programot, ami már beleszámított az értékelésbe. Jól kezdtünk, hiszen megnyertük a szakaszt, így - hanem is sokkal, de - 0,7 másodperces előnnyel álltunk oda a szombati nap rajtjába. Több, mint 20 km hosszúságú, földes összekötőkkel tűzdelt, rendkívül nehéz gyorsaságik vártak ránk, amiket ráadásul a többnapos esőzések teljesen járhatatlanná tettek. Arról nem is beszélve, hogy ezeken is aszfalt gumikkal, aszfaltbeállításokkal kellett végigmennünk. Se nekünk, se a kocsinak nem esett jól a rajtuk való autózás. Mivel mi már nem tudtunk beleszólni a bajnoki cím sorsába, ezért inkább óvatosan, a biztonságra törekedve haladtunk - szembe a többiekkel, akiknek azért hajtaniuk kellett a győzelemért. Úgy gondoltuk, hogy hosszú távon ez lehet a jó taktika, hogy biztosan, probléma nélkül és jó eredménnyel érjünk célba. Tartottuk is végig a 4. pozíciónkat, és lőtávolban volt a 3. hely is.

A 6. gyors egyik murvás részének nehézségeit azonban már nem bírta tovább a kocsi, és ennek következtében eltörött a jobb hátsó féltengelyünk. Önmagában ez még nem lett volna olyan nagy probléma, mert „összezárt” hajtással – elsőkerekes autóként – le tudtunk jönni a szakaszról, azonban olyan szerencsétlenül tört el a féltengely, hogy a kerékcsapágyat is tönkre tette. Egy igazi időzített bomba volt. Azt pedig nem szerettük volna megkockáztatni, a nézők közé repüljön a kerekünk, vagy mi essünk el.  Ezért a biztonságot priorizálva, úgy döntöttünk, hogy fájó szívvel, de ki kell állnunk a versenyből.

Kocsis György: Az elején minden úgy alakult, ahogyan terveztük: az átvételek és a pályabejárás is rendben lezajlott, a szuperspeciál megnyerése pedig megalapozta a hangulatunkat a folytatásra. A rallycross arénában 8.000 ember volt kíváncsi a mezőnyre, leírhatatlan érzés volt ilyen környezetben, ennyi ember előtt autózni, ráadásul ilyen eredményesen. Koncentráltan, a biztonságra törekedve vettük az akadályokat, és ezt egészen a szombati nap végéig tudtuk is tartani. Igaz, már a 2. szakasz végére jelentkezett a Mitsubishinél egy töltésprobléma, ami miatt kevesebb lóerővel tudtunk harcolni. Ez olyan volt, mintha egy sima utcai autóval versenyeznénk, de így is stabilan tartottuk a 4. helyünket.

A töltésproblémát orvosolták a szervizben, de aztán a 2. kör 2. gyorsaságiján újabb probléma merült fel - ez úttal a féltengely törött el, aminek következtében a futam feladására kényszerültünk. Nagyon sajnáljuk, hogy így alakult, mert alapvetően élveztük a versenyt, és szerettük volna legalább szépen lezárni az évadot. Innentől fogva már a következő szezonra koncentrálunk, amellett, hogy idén még azért rajthoz fogunk állni pár futamon. A Dudás Gergő, Szabó Krisztián párosnak pedig az úttal gratulálunk az ORC bajnoki címhez!

Legfrissebb cikkek