Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A Historic Rallye Bajnokság negyedik futamának az Ózd Rally-nak azzal a céllal vágott neki a Fehérvári-Aczél kettős, hogy a lehető legtöbb pontot begyűjtsék a számukra jószerivel ismeretlen borsodi és hevesi pályákon.

A Proformance Rallyesport párosa végül az abszolút második és az E korcsoport első helyével térhetett haza, még azzal együtt is, hogy a futam végére a Toyota Corolla erőforrása elfáradt a tempós szakaszokon. 

„Jól sikerült a pályafelírás, ezért a kelleténél kicsit nagyobb lendülettel kezdtünk az első két gyorson, de szerencsére azt a pár csücskösebb szituációt ki tudtuk mozogni.”

Vágott rögtön a hétvégi történések közepébe a Historic listavezetője.

„Próbáltuk a nap elején tartani magunkat, közel lenni Wirtmann Feri bácsiékhoz és igyekeztünk minél jobban ellépni a mögöttünk lévő bolytól. Ez sikerült is, de a második kör után vissza kellett vennünk a tempóból, mert a motor olyan jeleket adott, hogy ezt a hajszát nem bírná a futam végéig. Lassan amúgy is csereérett lett volna, de az Ózd Rally-t még mindenképp végig kellett bírnia. Nagyon sokat mentünk tiltáson és végsebességen, ami azt jelenti, hogy végig 7-8000-es fordulaton dolgozott a motor, főleg a 3. gyorson, a feléig ötödikben, szinte szabályzáson közlekedtünk, csak jobbra-balra forgattam a kormányt. Ezért kezdte el fogyasztani a motor az olajat, de ahogy elkezdtük kímélni, már nem volt olyan kóros a hiba, illetve folyamatosan ellenőriztük a szintet, utántöltöttük, ha kellett. Az utolsó királdi körön pedig elkaptunk az elejével egy nagyobb lyukat, ahol mindkét bal oldali gumi puklis lett, ezért fel kellett tennünk a két tartalék abroncsot az utolsó két gyorsaságira.” 

A második napra egyértelmű volt a képlet a Proformance Rallyesport párosa számára: Nagyon kellettek a második helyért járó abszolút pontok a bajnokságba, így egy stabil biztonsági menettel „csak” be kellett fejezni a futamot.

„Persze Ceredre rá akartam próbálni tempóból, mert a tréningen sokat dolgoztunk vele.” Mosolygott Csabi. „Vérbeli rali pálya, ami nagyon technikás és rengeteg ritmusváltás van benne, épp ezért szerettem volna egy olyat autózni rajta, amitől libabőrösek leszünk a végén. Sajnos a Corolla erőforrása vasárnap ismét elkezdte csipegetni az olajat és felment a motor hőmérséklete is. Nem szeretem ezt, mert így veszít a sportértékéből a dolog, de el kellett spórolnunk. Előbb elváltottam, ésszel versenyeztünk és nagyon fontos pontokat gyűjtöttünk. Teljesítettük a célunkat, de az élmény, hogy gyorsan tudtunk menni, az hiányzik egy kicsit a második napról. Nem csak mi, de az abroncsok is elfáradtak a melegben, a tapadásunk sem volt olyan, mint amilyen lenni szokott. Ezzel együtt nagyon boldogok vagyunk, mert két fárasztó és nehéz napot teljesítettünk Ózd és Salgótarján környékén.”

Legfrissebb cikkek