Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Mindössze a harmadik hétvégéig kellett várni, hogy megszülessen Losonczy Levente első Renault Clio Kupa futamgyőzelme, ami egyben az első karosszériás autóval aratott győzelme is. A bajnokságban annak ellenére, hogy a sorozat első hétvégéjét kihagyta, 58 ponttal az ötödik helyen áll.

Levi ezzel két héten belül két különböző szakágban, gokartban és a Clio Kupában is nemzetközi futamon tudott győzni.

„Nagyon sokat tanultam a hétvégén, hiszen ez volt a harmadik alkalom, hogy a Clio Kupában, vagy egyáltalán karosszériás autóval versenyeztem – mondta Levi.

Már csütörtökön is volt két edzésünk, egy vizes és egy száraz, pénteken pedig három száraz. Főleg az utóbbin tudtunk sokat állítani az autón és amikor feltettük az új gumit, akkor csak hét tizedre voltam a leggyorsabbtól. Az első versenyemen, a Red Bull Ringen ez még három másodperc volt.

Szombaton reggel az időmérőn sajnos hibáztam. Kb. négy–öt kört tudsz menni, amiből kettő lehet gyors, a gumik többet nem bírnak, sokkal rövidebb az élettartamuk, mint a gokart gumiknak.

A gyors körömben nem melegedett még fel eléggé a gumim és a 2-es kanyar közepén megcsúsztam, kimentem a fűre, ahol a gumi elég sok koszt szedett össze, így nem tudtam igazán gyors kört menni és a kilencedik, a Clio Kupában pedig az ötödik rajthelyet szereztem meg.

Bár eddig mindig állórajttal indultunk, most repülőrajttal engedték el a mezőnyt, ami nekem a gokartos múltam miatt jobban fekszik. Egyből hoztam két helyet, aztán pár kör múlva megelőztem a másodikat. Onnantól kezdve folyamatosan előzgettük egymást, egy kicsit szerencsés is voltam, de végül megszereztem az első győzelmemet. Mondanom sem kell mennyire örültem neki.

Másnap reggel kisebb meglepetésre ébredtünk, akkora eső esett, hogy úgy tűnt, nem lesz verseny. A pálya több pontján is szivattyúzni kellett a vizet. Végül 11-kor kaptunk egy időtervet. Mivel az időmérőre nem volt már idő, az előzőnapi rajtsorrend alapján indultunk vasárnap is.

Itt a rajtnál talán türelmetlenebb voltam a kelleténél és megtoltam az előttem lévőt. Ennek következtében az első spoilerem alja begyűrődött az autó alá, amivel elég nehéz volt az úton tartani. Így csak a negyedik helyig kapaszkodtam fel.

Az időmérő és a második futam is sikerülhetett volna jobban, de mind a kettőből tanultam, minden egyes tapasztalat nagyon sokat számít, úgyhogy elégedett vagyok, az első győzelmemnek pedig nagyon örülök.“

Az ESET V4 Kupa versenynaptára
április 12–14. Hungaroring
május 17–19. Red Bull Ring (Ausztria)
július 26–28. Grobnik (Horvátország)
augusztus 23–25. Slovakia Ring (Szlovákia)
szeptember 6–8. Brno (Csehország)
október 11–13. Hungaroring

Az MHH Team együttműködő partnerei:
Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Pillango GmbH

További információ
www.facebook.com/menya.hu 

Legfrissebb cikkek