Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Lehet, hogy mégiscsak időt kellett volna szentelni a vajákos asszony meglátogatására a Székesfehérvár Rallye előtt... Gyarmati Arielnek és Kocsis Györgynek ugyanis sajnos nem sikerült befejeznie a fejér futamot, technikai okok miatt. A bajnokság vezető helyét ezzel úgy néz ki, időlegesen elvesztették, de már azon dolgoznak, hogyan kerülhetnének újra az élre.

Gyarmati Ariel: Minden jól indult, szuper volt a kedvünk, és a felkészülésünk is a tervek szerint haladt. A szombati három gyorsasági után az ORC abszolút 2. helyén álltunk, majd következett a várva várt, belvárosi szuperspeciál. Rengeteg néző előtt autózhattunk, megpróbáltunk látványosan menni, lekörzőzni a visszafordítókat – reméljük, nekik is tetszett, mert mi nagyon élveztük.

Vasárnap, már rögtön az első szakasz 2/3-nál jelentkezett az az érzés, hogy nem tudom rendesen elforgatni a kormányt. Megszűnt ugyanis a kormányszervó, valamint pillanatok alatt 130 fokosra melegedett fel a víz a kocsiban. Az autó vészprogramba kapcsolta magát, és csak nagyon lassan tudtunk legurulni a pályáról. Kiderült, hogy a probléma oka a vezérmű-szíj elszakadása volt – hiába volt azonban nálunk alkatrész, amivel orvosolni tudtuk volna a hibát, a szíjfeszítő sem volt teljesen ép… Olyan sok időt vett volna igénybe a javítás, hogy amúgy is kikéstük volna a következő szakasz rajtjából. Így inkább a verseny feladása mellett döntöttünk.

Sajnáljuk, hogy így alakult a hétvégénk, hiszen nagyon kedveljük a fehérvári pályákat és az ottani légkört. Arról nem is beszélve, hogy így most igen értékes pontoktól estünk el, és valószínűleg a bajnokság vezető helyét sem tudjuk ezek után megtartani. De a rally egy technikai sport, számolni kell ezzel az eshetőséggel is.

Kocsis György: A fehérvári rontás sajnos most sem került le rólunk… A tempónkkal nem volt semmi gond, végig az ORC elején autóztunk. Ám rögtön az első gyorsaságin egy kis hátrányba kerültünk, ugyanis utolértük az előttünk rajtoló párost, akik elég későn vették észre, hogy mögöttük autózunk, így beletelt egy kis időbe, mire elengedtek. Sajnos abban a szakaszban több, kb. 8-10 másodperc is bent maradt, ami miatt az abszolút 2. helyen zártuk az első napot. Ehhez halkan jegyzem meg, hogy ezek azok a szituációk, amik miatt nem teljesen értjük a rajtszám-osztás logikáját...

Vasárnap pedig történt, ami történt… Az első napért így is kaptunk 4 pontot, ami valószínűleg nem elég az elsőség megtartásához, de nem adjuk fel, még jobban figyelünk majd ezután, hiszen nagyon szoros a bajnokság eleje. Ugyanakkor most már komolyan kezdünk elgondolkozni azon, mi lehet ennek az oka annak, hogy 3 éve nem érünk célba Fehérváron.

Az ORC következő állomása Veszprém lesz, az év első murvafutama, ahol rendszerint jól szoktunk teljesíteni. Így nem csüggedünk, elkezdjük a Mitsubishi átépítését, és már csak az előttünk álló feladatra koncentrálunk.

Legfrissebb cikkek