Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A bajnoki címek ugyan már eldőltek a szezonzáró Eger Rallye előtt, ráadásul az MR Racing SE két párosa is révbe ért a saját kategóriájában, de ettől függetlenül a csapat mind a négy Mitsubishis kettőse ott lesz a heves megyei futamon.

 

A Maricsek - Bán kettős a legutóbbi futamon, a Mecsek Rallye-n bebiztosította az ORC Abszolút Bajnoki címet, így ahogy a páros navigátor tagja fogalmazott, könnyebb lelkülettel állnak neki az utolsó versenynek, de ettől függetlenül mindent megtesznek azért, hogy igazán gyorsak legyenek a szezonzárón.

„Semmiféleképp sem tét nélkül megyünk Egerbe, úgy gondolom, hogy az utolsó futamot is be kellene húzni, nyerni szeretnénk! Hiába van meg a bajnoki cím, akkor sem feltartott kézzel, örömautózni megyünk, hanem, ahogy mondani szoktuk, támadunk! Nagyon jó pályákkal van összerakva a verseny programja, rövid etapokkal, gyors, pörgős futam lesz. Sajnos kicsit foghíjas a kategória, Hevesi Pisti sem jön el, illetve sokan nem lesznek ott Egerben, akik eddig végig versenyezték a szezont, de ettől függetlenül nehéz lesz, mert hosszú versenyről beszélünk. 150 km a gyorsasági össztáv, hosszú lesz, de támadunk!”

A Mecsek Rallye után közvetlenül Matics Mihály még úgy tudta, hogy mindenképp el kell rajtolnia Egerben, hogy matematikailag is biztossá tegye az újabb, immár negyedik bajnoki címét a 3-as kategóriában. Aztán miután átfutotta a szabályokat kiderült, hogy idén is révbe értek az N csoportban navigátorával, Zejda Viktóriával!

„Az idei RVSZ-ben nincsen benne, hogy az utolsó verseny nem mínuszolható. Ez számomra is új volt, mert nem olvasom minden nap az RVSZ-t. Tavaly még így volt, de idén ezen változtattak. Ha ezt nézzük, el sem kell rajtolnom Egerben, de mindenképp ott leszünk, mert szeretünk versenyezni, illetve kipróbálunk egy pár dolgot, ami már a jövő évi versenyautóba fog belekerülni. Az első pár körben biztos, hogy ezeket az alkatrészeket fogom tesztelni, aztán lehet, hogy váltunk és a nézőknek fogunk autózni, vagy ha éppen úgy állunk és nem veszítettünk sok időt a tesztelgetéssel, akkor lehet, hogy nekiállunk versenyezni. Ezt az adott szituáció fogja meghozni, hogy hogyan fogunk menni.”

A Mitsubishis pilóta érezhetően felszabadult, hogy megvan a bajnoki cím és a szokottnál lazábban készül az Eger Rallye-ra: „Reggel már számíthatunk fagyokra, ami gumiválasztás szempontjából nem a legkecsegtetőbb, így az első kört lehet, hogy el kell óvatoskodni, vagy azt szimplán kihagyjuk és csak a másodikban csatlakozunk a mezőnyhöz!” Fejezte be nevetve a gondolatmenetet a komáromi versenyző.

Osváth Péter és Répás Zoltán azzal a céllal vág neki a szezonzáró Eger Rallye-nak, hogy megőrizzék az éves értékelésben a dobogós pozíciójukat a 3-as kategóriában.

„Mindössze pár pontra lenne szükségünk, hogy Rongits Attila ne érjen minket utol. Talán a harmadik helyre jók vagyunk, azt próbáljuk megtartani, ez a tervünk. Meggyünk és meglátjuk, hogy ez mire lesz elég. Ha a mínuszolást is figyelembe vesszük, akkor Balogh Janival állunk holtversenyben a második helyen, de neki van nyert versenye, ezért már ő a második. Felesleges csatába nem szeretnék belefogni vele a futamon. Megyünk, ha hibázik, akkor elé kerülünk, ha nem, akkor marad a harmadik hely. Nem tudom, hogy mi lesz jövőre, de ez idáig a Mitsubishis történet nekem nem hozott szerencsét. Kilenc éve versenyzem a Lancerrel, úgyhogy ezt az autót 2018-ra elfelejtjük. Ha jövőre versenyzek, akkor az biztos, hogy nem ebben a kategóriában fogok menni.”

A Veszprém Rallye-t leszámítva az Eger Rallye végre egy olyan futam, ahol Tóth Tibornak végre van valamennyi tapasztalata, hiszen jó 10 évvel ezelőtt már versenyzett a heves megyei pályákon, sőt annak idején még szakaszgyőzelmet is jegyzett az N csoportban.

„Nem hiszem, hogy nagy csodát kell várni tőlem, de ez a verseny egyszerűbb lesz számomra, mint a pécsi futam volt, ez biztos. Matics Misinek illetve Vincze Ferkónak nézegettem a belsőit, mert ők jobbak nálam, tőlük tudok tanulni. Most egy kicsit jobban készülök az egri versenyre, mint a korábbi futamokra, a pályafelírást is komolyabban vesszük. Több időt és energiát szánunk rá, hogy jobban menjen. Ha lenne egy-egy jobb szakasz eredményem, illetve ha egy-két alkalommal ott lennénk a 3-4. hely környékén, vagy ha gyorsonként 10 másodpercen belül lennénk a többiekhez képest, akkor én már elégedett lennék. Akkor azt mondhatnám, hogy tényleg van egy kis fejlődés, illetve valóban ennyit számít a pálya ismeret. A Mitsubishin is állítottunk legutóbb, bízom benne, hogy az is jobb lesz egy kicsit. Jó lenne, ha mindezek miatt bátrabban mernék menni, mert ez az egész erről szól, hogy ki a bátrabb, a merészebb, főleg ezeken a lobogós pályákon.”

 

Legfrissebb cikkek