Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Az elmúlt tíz évet megúszta Wirtmann Ferenc nagyobb autótörés nélkül, azonban a Mecsek Ralin ez a sorozat megszakadt. Gyorsan tegyük hozzá, hogy szerencsésen, mert bár a Ford Escort Mk II-esnek csak a hátulja látszott ki a négy méter mély árokból, sem Wirtmann, sem navigátora, Barna György nem sérültek meg.

 

A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros a nyolcadik gyorsasági szakaszig kiválóan szerepelt. A magyar értékelést több mint egy perccel vezették, de négy szakaszon is verték a historic Eb két éllovasát, a finn Ville Silvastit és az olasz Lucio Da Zanchét, akik lényegesen erősebb Porschéval versenyeztek. A nyolcadik szakasz után Silvasti mindössze 5,8 másodperc előnnyel vezetett Wirtmann előtt, Da Zanche viszont 5,9 másodperccel a magyar páros mögött állt.

A kilencedik, Alsómocsolád­–Mecsekpölöske gyorsaságin azonban eltört az Escort irányítókarja és árokba estek. A mentés gyorsan lezajlott, miután a szomszéd faluból egy nagyon profi csapat két darus autóval érkezett a helyszínre, vasárnap pedig a műhelyben már szét is bontották az autót, hogy az Eger Ralira elkészüljön.

„A mocsoládi gyorsasági vége felé történt egy 150 jobb 3-ban – mesélte Wirtmann. ­– Ez nálunk azt jelenti, hogy ötödikben kezd leforogni a motor és 160 körüli tempóval érkezünk a kanyarhoz, ott fékezek, négy, három és kb. hetvennel befordulunk. Odáig jutottunk, hogy négy, és mi van a kormánnyal?

Eltört a bal kormánykarunk, a jobb oldali kerék befordult ugyan, de a bal, ami külső íven, terhelt volt, ment tovább egyenesen. Mire mindez tudatosult bennem, mentünk ötven métert. Fékeztem, fordítottam ugyan a kormányt, de gyakorlatilag egyenesen elmentünk és beleestünk egy négy méter mély gödörbe.

Az ütközés ereje már nem volt nagy, mi nem sérültünk meg, de az autó felült egy betondarabra, meg sem lehetett mozdítani. Az egyik néző mondta, hogy a szomszéd faluban van egy család, akik daruzással foglalkoznak, ők jöttek ki, amikor felnyitották a pályát és két daruskocsival vették ki a Fordot. Az egyik a négy kerekénél fogva emelte, a másik meg kihúzta. A fiúk azóta szétszedték az autót, sárvédő, gépháztető, lámpa, díszrács, ilyesmi kell hozzá, a doblemezt elég javítani, úgyhogy nem nagy a sérülés. Az Eger Raliig lesz munkánk vele, de ott mindenképpen szeretnénk rajthoz állni vele.

Sajnálom, hogy így lett vége a versenyünknek, de örülök, hogy senki sem sérült meg, és viszonylag könnyen megúsztuk az esetet. Addig nagyon jól mentünk, a nyolc szakaszból négyet megnyertünk és nem is emlékszem, hogy valaha lett volna olyan, hogy Da Zanche Porschéjának egy Forddal valaki kilenc kilométeres pályán több mint tíz másodpercet adjon.

Álmomban sem gondoltam volna, hogy a két Porschéval fel tudjuk venni a versenyt. A finn Silvasti csak annyit kérdezett tőlem, hogy itt lakok? Mondtam, nem, de már jártam itt párszor, bár volt két olyan pálya, amin még soha sem mentem.

A nagy öregek, Bálint Árpi bácsi, Leitold Karcsi, Nagy Kokó mind ott álltak a pálya szélén és szurkoltak nekünk, ami jó érzés volt.

Amikor kiestünk, azt hittem, elúszott a bajnokság, de most úgy látom, hogy van esélyünk, úgyhogy Egerben újult erővel támadunk.”

WIRTMANN FERENC 2017-ES EREDMÉNYEI:
Rebenland Rali CEZ: C3-as kategória 3. hely
Miskolc Rali 1. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
Miskolc Rali 2. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
Miskolc Rali CEZ: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
Vltava Rali CEZ: C csoport 3.
Ózd Rali 1. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
Ózd Rali 2. nap: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
Székesfehérvár Rali: műszaki hiba miatt kiesett
Baranya Kupa: D csoport 1. hely, D3 kategória 1. hely
Mecsek Rali: műszaki hiba miatt kiesett

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:
2008. C korcsoport magyar bajnok
2009. C korcsoport magyar bajnok
2010. C korcsoport magyar bajnok
2011. C korcsoport magyar bajnok
2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok
2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány

 

Legfrissebb cikkek