Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Sokszor adnak ilyen címet a beszámolóknak, de a Ritmus Ase csapatára ez most teljességgel igaz. Egy utolsó pillanatban jött kérés miatt a Várkonyi-Csányi Peugeot 208 R2 páros navigátor tagját kölcsönkérte Ranga Peti a Skoda Fabia R5-be. Így végül külön szerepelt a páros, mint Várkonyi Szabolcs-Kerekes Joti és Ranga Peti-Csányi Boti. Így már az eredmény tudatában azonnal érthető a cím, hisz míg Várkonyiék a verseny mindkét napján kiestek és összesen egy Árpádtető-Remeterét gyorsaságit teljesítettek, addig Botiék remek versenyzéssel megszerezték az abszolút 1. helyet a Nemzetközi Baranya Kupán.

Várkonyi Szabolcs: -Sok mindent nem tudok mondani, a teszt remekül sikerült, nagyon jó beállításokkal kaptam az autót, hozzá se kellett nyúlni, a versenybenzinnel fantasztikus lett a motor is, így nagyon bizakodva vártam a rajtot. Aztán az első gyors rajtjában, mikor sebességbe tettem, tönkrement a kuplung és mivel a Camping-Árpádtető rajtja enyhén emelkedik, nem tudtam önindítóval elrajtolni és ugyebár a rajtban nem segíthetnek a sportbírók. Mikor megfordítottuk az autót, a lejtőn simán beindult. Legurultunk a szervízparkba, ahol a fiúk kicserélték a kuplungot, leadtuk a kérvényt szuperrallyezni és vártuk a korai rajtot. Másnap beraktak minket a leglassabb Historicosok mögé, így , mivel az eredmény már mindegy volt, minden idő ellenőrzőn korán érkeztünk, így mire Árpádtetőn elrajtoltunk, már olyan autó volt előttünk, ami nem akádályoz. Jól is sikerült a gyors, bár érződött, hogy előző nap nem mentem. Nyárásvölgyön elrajtolva, 1,5km után pedig valószínűleg a féltengely törött el, így kiállni kényszerültünk. Ilyen pech nem nagyon van. Mivel nem sokára újabb taggal bővül a család, még gyorsan kiugrunk egy murvás ERC futamra, a Liepaja Rallyera, ami egy finn futamhoz hasonlóan bakancslistán van és megpróbáljuk kárpótolni magamat. Köszönöm és egyben sajnálom Jotit, aki első szóra beugrott Boti helyett.

Csányi Botond: - Érdekesen alakult számomra a verseny. Először saját autóval vágtunk volna neki a futamnak, de mivel a futómű még mindig nincsen rendben, így úgy döntöttünk, hogy inkább Szabolccsal közösen próbálunk helyt állni. Végül mégis máshogyan alakultak a dolgok. Ranga Péter felkért, hogy navigáljak neki ezen a futamon, így Szabolcs Kerekes Jotival oldotta meg a feladatot. Ezúton szeretném megköszönni Szabolcsnak, hogy ilyen önzetlenül állt a dologhoz, és lehetőséget adott, hogy egy csúcstechnikás autóba beüljek.

Számunkra jól sikerült a verseny, 9 gyorsasági szakaszból 8-cat megnyertünk, és végül az összetett értékelésben is az első helyen végeztünk. Szabolcséknak nem volt ilyen szerencséjük, a technika ördöge mindkét nap beleszólt a versenyzésükbe. A teszten még én foglaltam helyet az autóban, és már ott érződött, hogy a futómű nagyszerűen be volt állítva. A versenybenzintől pedig sokkal nyomatékosabb lett az autó. Sajnos ez most nem sikerült számukra, de remélem, hogy a Lett ERC futamon már tényleg elkerül bennünket a probléma.

Izgatottan várom azt a verseny, még sosem mentem ilyen „finn” jellegű murvás szakaszon, így biztosan nagy kihívás lesz számunkra.


Legfrissebb cikkek