Nem volt sikeres Velenczei Ádám miskolci debütálása. Igaz, a fiatal pilóta és navigátora, Farnadi Ágnes nagyon jól kezdtek versenyhétvége első napján, ám szombaton hamar véget ért a menetelésük. Eltaktikázták magukat, aminek egy bukfenc, majd egy árokban landolás lett a következménye. Szerencsére mindkét versenyző karcolás nélkül megúszta az esetet, és a Mitsubishi Lancer Evo IX R4-es sem szenvedett komolyabb károkat.
Velenczei Ádám: A pénteki nap jó bemelegítés volt számunkra, hiszen rövid – igaz, annál csúszósabb – pályákon sikerült igazán biztató időeredményeket autóznunk. Rögtön meg is jött az önbizalmunk a folytatáshoz, alig vártuk a második versenynapot. Szombaton azonban nem éreztünk rá a ritmusra…
A bükkszenti gyorsot túlságosan elóvatoskodtuk, mert nem tudtam, hogy a szakasz melyik része lesz majd vizes, és azon hogyan fog viselkedni a Mitsubishi. Nem is csoda, hogy így annyit kaptunk az ellenfelektől, hogy haza se bírtuk vinni… A mályinkai szakasz rajtja előtt pedig hoztunk egy rossz döntést: két keménygumit tettünk fel a vizes abroncsok helyére,amikről azt gondoltuk, az aktuális időjárási viszonyokat figyelembe véve, hogy hozzásegíthetnek majd minket a gyorsabb meneteléshez. Sajnos nem jött be ez a gumitaktika.
Már az első 3-4 kanyarnál éreztem, hogy nem az igazi, majd a rajt után másfél kilométerre, egy balos kanyarban megúsztunk a féktávon. Nem tudtam már mit csinálni, vagy korlátnak ütközünk, vagy árokba esünk – utóbbi történt. Egy olyan meredek árokban kötöttünk ki, hogy konkrétan, ahogy becsúsztunk, a kocsi tetőn át is fordult. Nagy Öröm az ürömben, hogy az autó végül lábon állt meg, és komolyabb kár sem lett benne: mindössze a szélvédő törött be, és két tükör. Technikai akadálya tehát nem lett volna annak, hogy folytassuk a versenyt, de sajnos nem tudtunk segítség nélkül kijönni az árokból.
Csalódott vagyok, mert azt éreztem, hogy az egri hétvége után rengeteget fejlődtünk jó irányba a Mitsubishi beállításait illetően, amit most Miskolcon nem sikerült kamatoztatnunk. Ezt a dolgot megpróbálom gyorsan lezárni magamban, és csak előre tekinteni, hiszen egy nagyon nehéz futam vár ránk a folytatásban, teljesen új körülmények között.
Farnadi Ágnes: Sajnálom, hogy ilyen szerencsétlenül alakult a versenyünk, főleg azért, mert Ádám nagyon ügyesen kezdett az első napon – volt, hogy abszolút 3. időt is autózott. Mindezt egy olyan szakaszon, ami nagyon nem könnyű, és a mostani körülmények között rettentően csúszós is volt. Mivel ilyen biztató részeredményeket produkált, úgy gondolom, nincs oka elkeseredni.
Nyilván ez a baleset most pont nem jött jól, hiszen pont mire visszajött volna az önbizalma a ceredi esésünk után, máris egy hasonló esettel kell szembesülnie. A rally azonban erről szó, benne van ez is a pakliban. Ketten rontottunk, ketten viseljük a következményeit, és ketten állunk fel belőle! Gyorsan ki kell mozogni magunkból a történteket, hogy Szombathelyen már újra úgy tudjunk a rajtba állni, hogy semmilyen rossz érzés nincs bennünk.
A csapatnak pedig ez úton is nagyon köszönjük, hogy ilyen jól helyt álltak egész hétvégén, és segítették a munkánkat!
Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Betonútépítő Zrt.; Absolut Hostess Kft.; Confidenza Csapágyszolgálat; Gulf; Unifilter Kft.; Schönherz Informatikai Stúdió Kft.; Heves Cleaning Kft.; Színesfém Felvásárlás Pásztó PI-AT Metál Kft.; BM KOMP kompresszortechnika; Eftech Kft.; Max-Transport Bt.; Dynamic Út Kft.; Bolyki Terra Kft.; Euroll Hungária Kft.; Honor Trans-Sped Kft.; Tiszta Víz Üzletház; Pápai Beton Kft.; Salgó polctervező; Suták Krisztián Építési Vállalkozó; Balassa Security Kft.