Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Újabb nehéz kihívás előtt a Ritmus Ase csapata, azon belül is a Várkonyi Szabolcs-Csányi Botond Peugeot 208R2 trió. Ugyan tavaly Várkonyi Szabolcs már indult ezen a megmérettetésen, azonban az 5. gyorson kiesett, így nem mondhatni, hogy nagy előnyt jelent ez nekik idén.

Várkonyi Szabolcs: Tavaly, amikor kiestünk, nagyon csalódott voltam, abban azonban biztos voltam, hogy bár az egyik legnehezebb verseny a naptárban, visszatérek. Nagyon kell figyelni, az előző évben egyenes úton estünk ki, valami úgy megdobta az autó hátulját, hogy nekicsapódott egy sziklának, elgörbítve a hátsó hidat és még szerencsésnek mondhattuk magunkat, hogy nem borultunk fel. Az időjárás itt szinte mindig kiszámíthatatlan, erre fel kell készülni, pillanatok alatt változhat a helyzet. Sajnos a tavalyi kiesés miatt nem tudtam igazából megtapasztalni, hogyan lehet átmenni a rengeteg ugratón úgy, hogy gyors legyél, de az autóban se tegyél kárt és ne is ess le az útról, ez az egyik legnehezebb ebben a versenyben. Nem könnyű a pályabejárás sem, jobba kormányos autóból nem mindig ugyanazt látja az ember az útból, ráadásul, ha hirtelen jönnek szembe, ösztönösen jobbra rántod a kormányt, ez az elmúlt évben produkált pár ritka élményt, láttam olyat, aki kénytelen volt egy kertbe bemenni, hogy elkerülje az ütközést. Egy szó, mint száz, nehéz verseny, ráadásul itt már a junior versenyzőkkel kiegészülve 27 R2-es autó nevezett, akik nem az óvatos vezetésükről híresek, nagy részük gyári csapat tagja, szinte bármit ki tudnak cserélni, tehát nem óvatoskodnak. Úgy gondolom, reálisan nézve a pont szerzés, ami cél lehet, ha a top 5-be kerülnénk, az nagy szó lenne, mivel úgy gondolom, a juniorokkal kiegészülve ez a kategória erősebb, mint az abszolút, bár most ott is nagyon sok R5-ös autó lesz. A héten még csinálunk egy nagyobb tesztet itthon, aztán 3.-án indul is a csapat.

160407 varkonyi n2

Csányi Botond: 2009-ben részt vettem a Rally Of Scotlandon. Akkor megfogadtam, hogy egyszer lesz rá lehetőségem, akkor vagy kirándulni, vagy versenyezni visszatérek. Igaz a Skót pályák murvásak voltak, ez pedig aszfaltos, de mindenképpen hasonló a környék. Az ír pályák ízig vérig rally pályák. Rengeteg bukkanóval, szűk, egynyomsávos utakon kell versenyeznünk. Az időjárás is kiszámíthatatlan, így a gumi taktika is sokat számít. Nagyon nehéz a pályák feldolgozása, ugyanis jobbkormányos autóval tudunk tréningezni. Szabolcs volt már itt 2015-ben így biztosan tud majd számomra is segíteni. Nekem teljesen idegen a környezet, így nagy kihívás elé nézhetünk majd. Ide az ERC-s juniorok is neveznek, így egy nagyon nehéz verseny vár ránk. Szeretném, ha mindenképpen célba érnénk, ugyanis itt már ez is egy nagy szó.

Támogatóink: Hetech Trend, Sütödetech, ATRA, Villumen, Carwax, DroidX , ZFW Hortiservice, Di-Fer Csoport, Vasút Komplett,Airvent


Legfrissebb cikkek