Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Két győzelmet aratott Wirtmann Ferenc és Barna György az Eger Ralin, ahol szombaton és vasárnap két külön futamként rendezték meg az Országos Historic Ralibajnokság első két versenyét. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros mind a két nap a leggyorsabb volt a historic mezőnyben és mind a kétszer megnyerték a D csoport valamint a D3-as kategória versenyét is. A frissen elkészült Ford Escort Mk II-es tökéletesen működött és még arra is volt ideje a párosnak, hogy a rossz minőségű pályákon az autót beosztva versenyezzenek.

„Végig nagyon igyekeztünk” – mosolygott Wirtmann a célban. „Igazán nem volt okuk sietni, csak magunkat hajtottuk, de nagyon jól esett versenyezni a hosszú téli szünet után. Sokan gondolják, hogy könnyű dolgunk volt, de szerintem nincs olyan verseny, ami előre le lenne futva, mindig tökéletesen kell felkészülni és magán a versenyen is oda kell tenni magad. Ha egy pillanatra is kiengedsz, akkor jönnek a fiatalok és azonnal megvernek.”

„Szombaton volt két nagyon rossz állapotban lévő pálya, ott óvatosan kellett menni. A kis, 13 colos kerekek miatt az Escort sokkal sérülékenyebb, de a jó minőségű aszfaltokon jobban megnyomtuk.”

Barna György navigátor szerint az Eger Ralinak mindig is sajátossága volt a rossz minőségű pálya, amire azonban lehet előre készülni:


„Egerben mindig irdatlanul rosszak a pályák. Ha az első körben még jók is, a másodikra nagyon felhordásossá válnak, de erre lehet készülni. Amelyik kanyar nincs kigumizva, az biztos felhordásos lesz, de amelyikben van gumi, az sem biztos, hogy a verseny végéig ott marad és tiszta lesz tőle a kanyar, úgyhogy nem lehet teljesen itinerből autózni.”

„A verseny elején jeleztük a rendezőnek, hogy egy-két etap idő nagyon szoros, nem lehet a KRESZ szabályait betartva megtenni őket, amire kaptunk extra időt, így ezzel nem volt gond.”

A páros következő versenye a csehországi Vltava Rali lesz április végén, ahol az Mk I-es Escorttal állnak rajhoz a CEZ-pontokért.

EGER RALI HISTORIC 1. FUTAM VÉGEREDMÉNYE:
1. Wirtmann Ferenc–Barna György    Ford Escort RS2000 Mk2    D3    52:18,8
2. Gaál Ádám–Kalapács Kornél    Opel Ascona B    D3    +4:07,5
3. Hock Pál–Kemény Viktor    Audi Coupé quattro    E4    +5:18,2
4. Balics Ákos–Borsfai Dávid    VW Scirocco MK1    D2    +6:27,3
5. Varga Péter–Péter Richárd    BMW 325    E4    +7:58,7
6. Szőnyi András Gábor–Mácsai Martin    Lada 2101-3    D2    +8:18,4
7. Rácz Tibor–Jankovics Rajmund    Lada 21011    D1    +9:24,0
8. Balogh Sándor–Groll Róbert    Fiat 131 Racing    D3    +9:39,4
9. Ördögh Miklós–Parkánszki Balázs    Ford Escort XR3i    E2    +17:25,6
10. Nagy Tamás–Kalapács Zsolt    Moszkvics 403 Rallye    B3    +17:27,5

EGER RALI HISTORIC 2. FUTAM VÉGEREDMÉNYE:
1. Wirtmann Ferenc–Barna György    Ford Escort RS2000 Mk2    D3    32:21,9
2. Gaál Ádám–Kalapács Kornél    Opel Ascona B    D3    +2:20,7
3. Balogh Sándor–Groll Róbert    Fiat 131 Racing    D3    +2:34,3
4. Hock Pál–Kemény Viktor    Audi Coupé quattro    E4    +4:45,5
5. Rácz Tibor–Jankovics Rajmund    Lada 21011    D1    +6:37,7
6. Szőnyi András Gábor–Mácsai Martin    Lada 2101-3    D2    +7:47,8
7. Nagy Tamás–Kalapács Zsolt    Moszkvics 403 Rallye    B3    +11:57,9

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:
2008. C korcsoport magyar bajnok
2009. C korcsoport magyar bajnok
2010. C korcsoport magyar bajnok
2011. C korcsoport magyar bajnok
2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok
2014. Historic Eb. C korcsoport 4., D korcsoport magyar bajnok
2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány


Legfrissebb cikkek