Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Bolhából az elefántot... Ezzel a rövid sorral jellemezhetnénk a Botka Rally Team párosának első versenynapját a 40. Rally Islas Canaria futamon. Az ERC szezonnyitóján egy buta kis megforgás miatt végül egy tiszta gyorsasági szakaszt sem tudtak teljesíteni Botka Dávidék.

Az European Rally Championship idei első futama a gyönyörű, ugyanakkor szeszélyes időjárásáról híres szigeten került megrendezésre. A jól teljesített shakedown, majd egy apró technikai hibát hozó kvalifikációs futam után a rajtdobogóról bizakodva gurult le Botka Dávid és Szeles Péter.

„Tökéletes állapotban indultunk neki a napnak. Peti is és én is nagyon vártuk már, hogy végre versenyezhessünk az autóval.” - kezdte beszámolóját a pilóta.

„Az első szakasz nagyon trükkösnek ígérkezett, folyamatosan változott az időjárás. Mindenki próbálta kitalálni, milyen gumival lehetne a leggyorsabban végigmenni.”

A gumiválasztás tényleg hatalmas csatát hozott. A reggeli szervizben hatalmas volt a nyüzsgés. A csapatvezetők próbálták felmérni, hogy az ellenfelek milyen gumitaktikát választottak. El kellett dönteni, hogy az első, hidegebb aszfaltot és esetleg néhol vizes részeket hozó szakasz után a következő két, nagyon jó tapadással bíró gyorsaságira milyen gumikeverékkel és milyen pótkerekekkel induljanak neki.


„Mi jól döntöttünk, abszolút jó volt a választásunk, a megfelelő Pirelli keverékkel indultunk neki. Minden rendben volt, mindaddig, míg egy szűk részen megforogtunk. Nagyon kevés hely volt. Próbáltam ide-oda mozgatni az autót, de nagyon sok időt elvesztegettünk. És ami még ennél is rosszabb: a kuplung tönkrement. A következő két szakaszon végig csúszott a kuplungunk, a szervizparkba érve már egy teljesen összeégett tárcsát vettek le a srácok.”

A szervizből 13 perc késéssel, de tovább tudott indulni a legénység. Sajnos nem jutottak messzire.

„Már etapon be-bedadogott az autó. Tudtam, hogy valami jeladó hiba lehet, de nem tudtunk rájönni, hogy mi az. Elrajtoltunk, de 85km/h sebességgel ment csak a DS3. Végiggurultunk a gyorson, majd a következő tankoló zóna után megállt” - mondta fáradtan Botka Dávid az esti szervizparkban. „Hosszú keresés után megtaláltuk a hibát: valóban egy szenzorról szakadt le a vezeték. Még ott, az út mellett össze tudtuk annyira rakni, hogy lábon be tudtunk vele jönni a szervizbe”

Az esti szervizben a francia mérnök ’általános’ hibaként jellemezte a leszakadt kábelsarut. A csapat nem örült, de sokat tanult az esetből. A jeladó megjavítva, a versenyautó újra menetkész.

„Természetesen megyünk holnap a Rallye2 szabályok szerint. Tanulni akarunk! Minden megtett kilométerrel közelebb kerülünk az autóhoz” - összegezte Dávid.

A zárónapon tehát már nem a helyezésekért, hanem a versenykilométerek tapasztalatáért autózik a Botka Rally Team versenyzőpárosa.


Legfrissebb cikkek