Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

2015-ös szezon, úgy elment, hogy észre sem vettük. Negyedikek lettünk az Európa Bajnokság ERC2 kategóriájában. Tibi jól összeszokott Gergővel, viszont az autó még nem volt tökéletes. Decemberben úgy döntöttünk, hogy új bajnokság után nézünk, és visszamegyünk a Világbajnokságra, azaz a WRC-be.

Neki is álltunk nagy hévvel a szervezésnek, összeraktunk egy igen komoly programot, amelyben a svéd, a lengyel, a francia, a német és tartaléknak a spanyol futam szerepelt. Igen, sajnos csak szerepelt! Annak ellenére, hogy már meg volt a repülőjegyünk Svédországba, sőt a szállás is le volt foglalva, egy héttel a sajtótájékoztató előtt le kellett fújnunk a világbajnoki programot. Sajnos ezúttal nem rajtunk múlt a dolog, nálunk minden rendben van, a kitűzött versenyekre fel voltunk készülve. Sajnálatos módon, az FIA a 2016-os szezonba sem írt ki külön kategóriát az R4-es, azaz az "N"-es autókra, így együtt lehet csatázni az R5-ös autókkal. Tulajdonképpen az esélytelenek nyugalmával állhattunk volna neki a programnak, így az újratervezés mellett döntöttünk.


Mivel időközben hivatalossá vált az ERC naptár is, sokáig nem lógattuk az orrunkat, hiszen ha őszinték akarunk lenni, sokkal jobban járunk az Európa Bajnokság futamaival. A 2016-os naptár nagyon kedvező a számunkra, és van új verseny is. Ami biztos, hogy a Kanári-szigeteken kezdünk, a spanyolok aszfalt ERC futamán áprilisban. Ezután jön talán a legnehezebb feladat, hiszen alig 3 hetünk van felérni Írországba, a Circuit of Irelandra. Kicsit feszített lesz a menet, de ott leszünk. Aztán a belga Ypres, az új futam a lengyel Rallye Rzeszow, és a Barum Rallye az idei versenynaptár tervezet a számunkra. Amennyiben kellene még pont a bajnokságban az év végén, akkor ismét szerencsét próbálunk Cipruson vagy Svájcban!

Érdi Tibor csapatvezető: "Azt gondolom, hogy egy nagyon nehéz éven vagyunk túl, megjártuk a mennyet és a poklot. Panaszkodni nem akarok, mert igazából nincs is miért! Az idei évben nem sikerült a dobogón végezni a bajnokságban, de azért a 4. hellyel sem kell szégyenkeznünk. A fiam versenyei mellett tavaly én is autóba ültem, a Rallylegend-en San Marino-ban, ami nagyon nagy élmény volt ennyi év után! A külföldi versenyek mellett az év végén pedig a honi közönségnek is örömet szereztünk, aszfalton és murván is egyaránt, hiszen a Mikulás Rallye-n a lányomék, míg a Szilveszter Rallye-n a fiam indult. Ezek tudatában, butaság lenne azt mondani, hogy nem tudhatunk tökéletes évet magunk mögött! A 2016-os szezonban, már egy kicsit jobbnak látjuk a jövőnket, ezért szeretnénk előrébb végezni az év végi értékelésben."


Ifj. Érdi Tibor versenyző: "Jó volt végre külföldön is a dobogó tetején végezni, ami az Ypres Rallye-n, Belgiumban sikerült. Ez volt pályafutásom eddigi legjobb eredménye! Jelen esetben nagyon várom, hogy Romániában a hóban autózhassak, persze nem a versenyautóval, de jó felkészülésnek tartom a 2016-os szezonra. Sajnos itthon nem esett a hó, így muszáj utána menni. Találtunk még Európában olyan országot, ahol nem versenyeztünk, így izgatottan várom a Kanári-szigeteki versenyt, majd a lengyel és a cseh futamot is."

Patkó Gergely navigátor: "Még szinte fel sem lélegeztünk a 2015-ös szezon után, pár hét pihenést követően elkezdődött a 2016-os szezon első versenyének szervezése. Nagyon sok tapasztalatot szereztünk a tavalyi évben, így remélem nagy előnyt jelent majd visszatérni ugyanazokra a versenyekre, ahol már korábban versenyeztünk. Szeretnénk még előrébb végezni ERC2-ben az év végén."


Legfrissebb cikkek