Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A Garmin Racing Team párosainak fantasztikusan végződött a hétvégi szezonnyitó Eger Rallye. A Rallye2 mezőnyében sikerült az értékelés első és harmadik helyét elhozni a Gyarmati Ariel - Kocsis György, Domonkos László - Horváth István duóknak.

Domonkos László: - A verseny előtt egész héten nagyon keményen dolgoztam, így gyakorlatilag a futamon pihentem ki magam. Szerencsére vasárnapra már a fáradtságnak a nyomát sem éreztem. Egerszalókon választottunk szállást, így a jó hangulat és a pihenés eleve adott volt.  

- A versenyt nagyon vártuk, de sajnos az első gyorsasági szakaszon nem remekeltünk, már az elején nagyon ki volt hordva a pálya. A hosszú gyorsasági azonban az egyik kedvencem, itt abszolút harmadik és második időt tudtunk autózni a Rally2-es mezőnyben, ezzel megalapozva a végső pozíciónkat.

- Az autó teljesen jól működött, egy kisebb problémát leszámítva. Utólag kiderült, hogy a turbó szabályzószelepével volt a gond, ami az utolsó gyorsaságira teljesen elromlott, itt 0,65 bar volt a maximális turbónyomásunk. Szerencsére a végső helyezésünket ez a hiba nem befolyásolta.

- Az eredménnyel elégedett vagyok, előre aláírtam volna ezt a harmadik helyet. Külön öröm, hogy csapattársaim Ariel Gyurival az oldalán lettek a leggyorsabbak a mezőnyben.

- A jelenlegi helyzetről és a szabályozásokról az a véleményem, hogy komolyan nem értem a döntéshozókat. Eddig azt szerették volna elérni, hogy felduzzadjon a Rallye2 mezőnye, most tessék, itt van 90-100 autó és mintha el akarnák venni a kedvünket, hogy itt versenyezzünk. A nézők számára is követhetetlen a rajtsorrend, emellett nagyon balesetveszélyes is, hogy a mezőny leglassabb autója után öt perc kihagyással rajtól a leggyorsabb, amikor már mindenki azt hiszi, hogy nem jön több autó. Nagyon remélem, hogy ebből nem lesz baleset. A hétvége folyamán elvesztettünk egy sporttársat, ami mindnyájunkat megrázott. Ez a sport veszélyes, ezt mindenki tudja. A legrosszabb, ami történhet, hogy oldalirányban ütközünk egy fával, ilyenkor a legvédtelenebbek a versenyzők. Amit tehetünk, hogy minden biztonsági felszerelést megvásárolunk, amit csak lehetséges, hogy csökkentsük a kockázatot. A jövőre vonatkozóan én nem a Rally2 mezőnyét küldeném szürkületbe, sötétbe versenyezni az addigra teljesen kihordott pályákra, mivel itt indulnak kevésbé tapasztalt versenyzők is, valamint a mezőny nagy részének normális lámpasora sincsen. De a tanulságokat nem a mi feladatunk levonni. Őszinte részvétünk Szabó Attila családjának, hozzátartozóinak, osztozunk gyászukban.

150403 gyarmati n

Gyarmati Ariel: - Nehézkesen indult számunkra a verseny, mert a pénteki tesztet elmosta az eső, így ténylegesen teszt versenyként rajtoltunk vasárnap. Folyamatosan állítottunk az autón és talán picit sikerült hozzá is szokni, ennek köszönhetően végig tudtunk gyorsulni. A hangulat remek volt, tét nélkül, felszabadultan autóztunk.

- Az autó tökéletesen működött, finomítunk még a futóművön, és már csak nekem kell megszokni. A BMW után leginkább a fék szokatlan, ezzel igazán rövid fékutat lehet venni.

- A pályák nekem tetszettek, igaz elég tempós részekből álltak. A sok felhordással sem volt gondom, régen minden verseny ilyen volt. Ez rally, improvizációra készteti a versenyzőket. Azt viszont nem tartom jó dolognak azt, hogy a P csoportot a mezőny végére rakták. Egyrészt ezek a mezőny leggyorsabb autói, ráadásul rendkívül balesetveszélyes. A nézők hozzászoknak a mezőny végi sokkal lassabb autókhoz, majd öt perc szünet után megérezik az első P csoportos autó jóval nagyobb tempóban. Csak bízni lehet benne, hogy nem sétálnak a pályán ilyenkor. Ezen el kellene gondolkodni és ésszerű megoldást találni, amire javaslatot is tettünk. Bízunk bene a következő versenytől nem így lesz.

- Mivel teszt versenynek szántuk ezt a futamot, nem gondoltuk, hogy egyből nyerni tudunk, nagyon örülünk neki. Reméljük, hogy a nézők is elégedettek voltak velünk. Próbálunk a következő versenyen is a legideálisabban autózni.

- Az öröm azonban nem felhőtlen számunkra sem. Egy sporttársat vesztettünk el a hétvége során. Szörnyű hogy ez bekövetkezett, mindnyájunkat sokkolt a hír. Részvétem Szabó Attila hozzátartozóinak és sok erőt kívánok az elkövetkezendő időkre.

Köszönjük Szponzorainknak: GARMIN, Récsei Busz Kft., Hungaromarket, Print-Shop, strapa-pack Kft., marsopont, www.palinkaABC.hu, ibg, Lubetech, Dr. Marcus, RolandPlast, Szidó Trade Kft., Gulf, Send-Ex csoport, Spedimex hungary, Pentel- Szer Kft.


Legfrissebb cikkek