Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Nem sikerült jól, a Lajosházi - Takács páros ausztriai debütálása, mert az első gyorsasági szakasz ötödik kilométerénél egy kuplung probléma a verseny feladására kényszerítette őket.

A srácok ettől függetlenül nem csüggednek, mert tudják, ez egy technikai sport, és előre szabad nézni.

A csapat csütörtökön vette célba Ausztriát, mert a messziről érkező párosok számára a rendezőség lehetőséget biztosított a csütörtöki adminisztratív átvételre.

„Soha nem találkoztam még ilyen rugalmas rendezőkkel, mint Ausztriában. Minden úgy zajlott, ahogyan az meg van írva. Bemutattuk, amit be kell, kitöltöttünk két papírt, és már mehettünk is pihenni” - kezdte a beszélgetést a pilóta.

Másnak a pályabejárás várt a csapatra, itt pedig ezt is szigorúan veszik, maximum kétszer lehet végigmenni a pályákon. Ez sikerült is megtenniük, a második körben, már csak a féktávokat kellett pontosítani, mert Ausztriában télen só helyett apró gyöngy kaviccsal szórják az utakat, és ez ekkora már lényegesen lejáródott.

150309 lajoshazi csaba

„Sikerült felírnunk mind az öt pályát, aztán este még gurultunk picit a kocsival. Itt már jelentkeztek a baljós előjelek, hiszen RS9-es Pirelli gumikkal készültünk, és rögtön lett egy szálszakadásunk, ezért egyből át kellett variálni a gumi taktikát. Felraktuk a vadonatúj RS7-es gumikat, hogy tudjuk koptatni, és itt majdnem sikerült is bedobni az autót egy folyóba, mert annyira új volt a gumi, hogy úgy éreztük mintha jégen mentünk volna. Mivel még ez sem volt elég, a szélvédőnket is beszakítottuk, mert nem zártuk le a motorháztetőt, ami felnyílt menet közben" - folytatta a beszélgetést Lajosházi Csaba.

A srácok itt nagy bajba kerültek, hiszen egy este fél nyolc magasságában történt a baleset, és nem volt náluk tartalék szélvédő, de jött Magyarországról a segítség, és Miskoczi Csabi Pilisvörösvárról elindult Ausztriába egy új szélvédővel. A szervizesek hajnal három körül orvosolták a problémát, és a srácok ott tudtak lenni a rajban, ahol még egy technikai ellenőrzés is várt rájuk, hiszen a rendezőség látta a Subarut este betört szélvédővel.

„Még soha nem mentem vegyes talajú versenyen. Itt az első szakaszon négy kilométer után ráfordultunk egy murvás - saras részre, ami két kilométerig tartott volna, és a slick gumikkal ez nem volt egyszerű, mondhatni tele volt a gatyám” - mondta Lajosházi Csaba, majd folytatta: „Sajnos nem tudtunk sokat menni, mert az első szakaszon beesett a kuplung pedálunk, majd egyszer - kétszer visszajött, de le is oldotta a hajtást. A sok próbálkozás vége pedig az lett, hogy a pedál és a kettes fokozat is bent maradt.”

A srácoknak fel kellett adniuk a versenyt, és nem sokkal a menetlevél leadása után a kuplung visszatért, és a Subaru lábon hagyta el a pályát, és a szervizparkig meg sem állt.

„Így utólag szeretnénk megköszönni pár embernek a segítségét, először is a csapatnak az odaadó hozzáállásért, Miskolczi Csabainak a rugalmasságért, és nem utolsó sorban Mezey Tamásnak az önzetlen segítségét a Pirelli gumikkal kapcsolatban. Még soha nem vásároltunk tőle gumit, de így is fél órán át kaptunk tőle segítséget telefonon. Manapság ilyen önzetlen segítséget nem szoktam tapasztalni” - folytatta a pilóta.

A folytatást továbbra is Ausztriában tervezi a csapat, de ha minden jól alakul, a magyar rajongók itthon is találkozhatnak majd a srácokkal.

„Végszóként pedig szeretnék gratulálni Daniéknak az abszolút negyedik és a kategória első helyezéshez” - zárta a beszélgetést Lajosházi Csaba.

A csapat együttműködő partnerei: Varrival Kft., Tekt Kft., Kovács méréstechnika Kft., Halmschlager Trade ZRT., Click on, Elo digital office, SIXI, Türk Műanyag BT, Versenygumi.hu


Legfrissebb cikkek