Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Vass Zoltán nevét a ralikrossz legtöbb szurkolója a Mitsubishihez köti, hiszen 2011 óta ezzel a márkával versenyez az ob SuperCar-mezőnyében.

2013 végéig egy Lancert, majd idén már egy új építésű Coltot terelgetett a hazai bajnokság futamain. Talán kevesebben tudják róla, hogy anno Ladával kezdte pályafutását, és lélekben azóta is zsigulis maradt.

„2000-ben kezdődött minden” – utalt rá a pilóta, hogy számára az új évezred első éve egyben egy új pályafutás kezdetét is jelentette. „A másodosztályú autókrossz bajnokságban indultunk egy saját építésű Ladával. Két teljes szezont mentünk vele, 2000-ben és 2001-ben, de az utána levő években is több versenyen rajthoz álltunk még, de akkor már rendszertelenebbül, ahogyan éppen lehetőségünk volt rá.”

„Talán kevesen emlékeznek rá, de a 2000-es évek elején nagyon komoly kis élet volt az autókrosszban. A másodosztályban külön Ladacross Kupa indult 2000-ben, rengeteg versenyzővel és autóval, és ez számunkra is vonzó volt, ezért csatlakoztunk a bajnoksághoz. Az első évünkben negyedikek lettünk az év végi összesítésben, de volt egy győzelmünk is Túrkevén. 2001-ben Alföld Kupa néven folytatódott ugyanez a bajnokság, és ezt az évet már bajnoki címmel zártuk” – emlékezett vissza Vass Zoli.

141130 vass n 2

„Ezt követően jó sokáig nem futottunk újabb teljes szezont, erre egészen 2010-ig kellett várni, ekkor csatlakoztunk a ralikrosszhoz. Őszintén szólva az autókrossz nekem sosem tetszett igazán a sárdagasztás miatt, ezért is döntöttünk a váltás mellett, mert szerettük volna vegyes borításon, más mezőnyben is kipróbálni magunkat. Ide, a ralikrosszba már egy kiforrott technikával érkeztünk meg. Egy 1,6-os Havasi-motor volt az autóban, és mi találtunk ki hozzá egy teljesen egyedi áttételű váltót. A végére nagyon komoly kis autót sikerült létrehozni a Ladából, de kellettek hozzá az évek” – mutatott rá a pilóta, hogy jó munkához bizony idő kell.

Hogy milyen eredményeket sikerült a Ladával elérnie ralikrosszban? „2010-ben az év első futamán még az amatőrök között indultunk Máriapócson. Ezt a versenyt viszonylag nagy fölénnyel, jó fél kör előnnyel megnyertük. Utána, a következő máriapócsi futamon is az amatőrben indultunk még, de ott egy technikai probléma megakadályozott minket egy hasonló eredmény elérésében. Az év többi versenyén viszont már az első osztályú magyar bajnokságban indultunk, a mostani Magyar Kupa elődjének számító Divízió 9-ben. Itt két ob-futamon álltunk rajthoz a Ladával, és mindkettőt megnyertük abszolútban és géposztályunkban is, amire máig nagyon büszkék vagyunk.”

„Ezután viszont új kihívás után néztünk, és a következő évet már a SuperCarban kezdtük meg egy Mitsubishivel. Ez egy nehéz döntés volt, mivel nekem mindig is a Lada lesz a szívem csücske, nagyon-nagyon a szívemhez nőtt az az autó. Nehezen is váltunk meg tőle, évekig ott állt még a garázsban, és néha be-beindítgattuk, csak, hogy halljuk a hangját! Nem olyan rég adtuk el, mert szükség volt a pénzre a Colt megépítéséhez. De még egyszer mondom, a Lada számomra egy örök szenvedély marad, és olyan szép emlékeket őrzök abból a korszakból, mint semelyik másikból. Majd talán a Colttal!” – adta meg a zárszót Vass Zoltán, aki idén a 4. helyen zárta a ralikrossz ob versenyfutását a SuperCarok mezőnyében.

A győztes melki ralikrossz ob-futam 3. előfutamának on-board felvétele:


Legfrissebb cikkek