Lovász Pál és Kürti Tamás a 2016-os Szilveszter Rallye-n egy R5-ös Hyundai nyergében csapnak a lovak közé és ezzel ők az elsők, akik Magyarországon megmutatják ezen típust a nagyközönségnek.
Pállal a tesztről, a versenyről és a jövő évi tervekről beszélgettünk.
Pál, mi történt a mai teszten, milyen volt az ismerkedés az új irodáddal?
- Nagyon hihetetlen és kezes kis autó ez a Hyundai. Picit kevésnek éreztem a mai tesztet, szívesen mentem volna még pár kört, de azt gondolom, elég hamar össze lehet vele haverkodni. Minden a helyén van benne és nagyon könnyű volt kezelni.
Egy teljesen ismeretlen csapat számotokra a HMI. Gyorsan össze barátkoztatok?
- Nagyon segítőkészek voltak ma, tényleg mindenben azt tették, amit kértünk. Úgy hozták ide az autót, hogy azt gondolták csak bent a Hungaroringen lesz a verseny, így nagyon kemény beállításai voltak, puhítanunk kellett, de így is kemény maradt, ezért még a rugókat is ki cserélték.
A Mikulás Rallye-n ültél egy R5-ös Fordban és tudom, a murvával nem lehet összehasonítani a mai napot, de ennek ellenére mennyire más a két autó?
- Először is, úgy érzem a Hyundainak nyomatékosabb a motorja és könnyebben kezelhető a váltója. A Fordnál néha bele kellett kuplungolni a váltásba itt meg csak éppen, hogy hozzá kell érni a váltókarhoz és teszi a dolgát. A Ford is nagyon jó autó, de ahogy mondod, nem lehet a két talajt összehasonlítani.
Mi a terv a Szilveszter Rallyen?
- Nagyon örülünk neki és büszkék vagyunk rá, hogy ezt az autót Magyarországon elsőként nekünk sikerült idehozni az év végére és reméljük, hogy ez a magyar autósportnak is az előnyére válik. Úgy szeretnénk vele autózni, hogy mi, a csapat és a közönség is jól érezze magát. Ismerkedünk a kocsival, megpróbálunk vele normálisan menni és nincs helyezésbeli terv, amúgy is nehéz a viszonyokról beszélni, mert rengeteg szűkítő nélküli autó lesz.
Publikus már a jövő évetek?
- Igen, novemberben jártunk kint a Hyundai Motorsportnál és megegyeztünk egy ilyen autó megvásárlásában, amit 2017-ben szeretnénk majd Magyarországon üzemeltetni és sok versenykilométer mellett tapasztalatot szerezni vele.