Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Mr. Monte immár egyedüli csúcstartó miután új navigátorával Vincent Landais-val immár kilencedszer nyerte meg az évadnyitó klasszikust.

Miután szombat estére 16 másodpercre csökkent Ogier előnye, azt hihettük, hogy még meleg lehet a vége, de ehelyett már a vasárnapi első gyorson (Lucéram – Lantosque) tevőlegesen jelezte, hogy a helyzet maximális kontroll alatt van, ahogy azt már szombat este is mondta.

A napi szakaszgyőzelmeket szépen leosztották maguk között Rovenperä-val, az említett szakaszon mindkét körben Ogier vitte, míg a Turini-hágóra vezetőt Rovanperä, aki így a plusz 5 pontot is bezsebelte. Rovanperä ezzal a második helyen zárt, ami neki az első monacói dobogója, és ezzel a Toyota 1-2-vel a márkák pontversenyében is maximális pontot hozott a japán gyártó.

Thierry Neuville nem tudott közelebb kerülni a mai napon az elöl menőkhöz, attól függetlenül, hogy ő az egyetlen nem toyotás aki szakaszt tudott nyerni nem sok oka van a bizakodásra, nem igazán találta meg még az ellenszert Rovenperä-ék ellen. A másik két hyundai-os teljesítményére sem lesz senki büszke alzenauban, komolynak látszik a srácok lemaradása. Apró fénycsóva az alagút végén, hogy tavaly sokkal nagyobbnak tűnt a lemaradás, és elég jól felhozták magukat (mondjuk túl későn).

Elfyn Evans zárta a versenyt a negyedik helyen, sajnos még nem tudta leszedni magáról a rontást, egyelőre nála se látszik, hogy kihívója lehetne a címvédő csapattársnak, bár egy verseny után talán korai ítéletet hirdetni. Ott Tänak ötödik helye sem az, amitől bárki hanyatt vágja magát, bár legalább a power stage-en megmutatta (második hely, 0,6-tal Kalle mögött), hogy tud gyorsan menni, ha kell, már csak ezt kell összerakni az egész hétvégére. Na meg az autót. Tänak még azt emelte ki a célban, hogy a hiányzó tempó, illetve a technikai problémák ellenére tudott pár pontot gyűjteni, ami az utóbbi 3 évben nem sikerült.

Katsuta pedig azt mutatta meg, hogy tud hibázni, ha gyorsan kell menni (egy tizedre volt Tänak mögött egy szakasszal a vége előtt), reméljük, hogy nem lesz rá nagy a bizonyos kabát.

A rally1-es gyári versenyzők közül csak Pierre-Louis Loubet nem ért célba, azok után, hogy a péntek délutánt végigszenvedte kormányszervo nélkül, szombaton rögtön az első szakaszon sikerült lenullázni a hős státuszát azzal, hogy kiütötte a Puma alól a jobb hátsó futóművet. A vasárnapi rajt azonban szintén nem sikerült jól, először a kéziféke nem működött, amit még sikerült megjavítani, viszont a második gyorsasági után a vízpumpa törött vízcsövét nem sikerült időben kicserélni, így újra kénytelenek voltak kiállni. Egyetlen pozitívumként a Niclas Gilsoullal való közös munkát említette, ami miatt nagyon bizakodó a jövőre nézve.

A WRC2-t Nikolay Gryazin nyerte, éppen hogy, azután, hogy 4,5 másodperc előnyt meg tudott tartani Rossellel szemben, aki a mai napon mindent megtett a győzelemért. Olyannyira, hogy ő és a csapata még meg is óvták a végeredményt, Gryazin a szombati lámpás szakaszon vágott le egy kanyart annyira, hogy az autó mind a négy kereke elhagyta az utat. Emiatt utólagosan kapott egy 5 másodperces büntetést, amivel Rossel lett a WRC2 győztese. Pepe Lopez lett a kategória harmadik helyezettje, őt Erik Cais és Adrien Fourmaux követik. Érdekessége még a kategóriának, hogy szombat estig csak az új Skoda tudott szakaszt nyerni, ma aztán Rossel nyert háromszor, és vette el a teljes söprés lehetőségét a skodásoktól.

Egyetlen magyar induló a László Zoltán – Zsíros Gábor – Skoda Fabia rally2 evo teljesítette a versenyt és a WRC2 Masters Cup negyedik helyén zárta azt. Gratulálunk nekik!

1. Ogier / Landais Toyota GR Yaris Rally1   3:12:02.1
2. Rovanperä / Halttunen Toyota GR Yaris Rally1      +0:18.7
3. Neuville / Wydaeghe Hyundai i20 N Rally1   +0:44.6
4. Evans / Martin Toyota GR Yaris Rally1   +1:12.3
5. Tänak / Järveoja Ford Puma Rally1   +2:34.8
6. Katsuta / Johnston Toyota GR Yaris Rally1   +3:32.5
7. Sordo / Carrera Hyundai i20 N Rally1      +3:47.4
8. Lappi / Ferm    Hyundai i20 N Rally1   +3:51.3
9. Rossel / Dunand Citroen C3 Rally2   +10:07.9
10. Gryazin / Aleksandrov Skoda Fabia RS Rally2   +10:08.4

További híreink a rally világából