Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Rovanperä előnye nőtt, a hátralevő versenyek száma eggyel csökkent, Rovanperä lesz a bajnok, nincs itt semmi látnivaló. Reményre az adhat okot, hogy 3 murvás futam következik, és Rovanperä nagy valószínűséggel mind a hármat az élről kezdheti.

De mi történt Szardínián?

Tänak 15 nyeretlen verseny után állhatott a dobogó legfelső fokára, a szombati és a vasárnapi teljesítménye alapján teljesen megérdemelten, de remélhetőleg meghívta a szervezőket a verseny után egy sörre, mert ha a pénteki utolsó két szakasz nem marad el, akkor nagy valószínűséggel legalább 2-3 perc hátránnyal kezdi a szombati napot azok után, hogy pénteken az utolsó megrendezett gyorsaságin a Hyundai i20 Rally1 háromkerékhajtásúvá vált. Ettől függetlenül Tänak szenzációs teljesítményt tett le az asztalra, Lappi kiesése után végig uralta a versenyt és nem hagyott kétséget afelől, hogy ezt a versenyt ő nyeri, ha az autója is úgy akarja. Viszont azt jól látni, hogy a Hyundai még mindig nagyon sebezhető, Tänak teljesítménye elég lehet, hogy szorosabbá tegye a következő három versenyen a vb-t, de a i20-ból ezt egyelőre nem nézzük ki.

A másik Hyundai-os szintén nem úszta meg a technikai probléma nélkül, viszont az ő versenye ezzel teljesen el is szállt, pénteken délben már 2 perc hátránnyal állt, tehát reális esélye nem maradt a győzelemre. Ettől függetlenül a szombati taktikája, egy nagyon hosszú, napközbeni szerviz nélküli napon nem volt feltétlenül a legjobb, okosabban versenyezve talán minimalizálhatta volna a veszteségeket, így viszont egy esés után mindössze a powerstage-győzelem jött össze neki.

A harmadik Hyundai-ban Portugália után most is Dani Sordo ült, és ahogy az utóbbi három fellépésén mindig, most is harmadik helyre hozta be az autóját. Sordo megint okosan versenyzett, onnantól, hogy szombaton látta, hogy nincs reális esélye megfogni Breent nem is erőltette a dolgot, viszont a Toyota gyenge szereplése miatt (is) így is nagyon nagy lépéssel közelebb tudtak kerülni azokhoz a gyártói versenyben.

Viszont, ha a Hyundai komolyan szeretné megtartani az esélyeit ebben a versenyben, akkor nagyon nagy szükségük lenne Danira, aki megbízhatóan szállítja a pontokat. Ahhoz viszont, hogy Solberget se kelljen teljesen visszaléptetni a szezon hátralevő részére, ahhoz nagy kellene nekik egy negyedik autó. Nem lennénk meglepve, ha Észtországban már a Hyundai is négy autóval indulna.

Toyota

A toyotás srácok nem életük versenyén vannak túl, a 2019-es török rali óta nem fordult elő, hogy ne lett volna legalább egy a japán gyártó autójából a dobogó valamelyik fokán. 26 verseny legalább egy top3-mal, nagyon messzire kell visszamennünk, hogy még egy ilyen sorozatot találjunk.

Evans idei kálváriája továbbra sem ér véget, egy újabb ki nem kényszerített hiba után már 81 pontos a hátránya, talán már ki lehet mondani, hogy az utóbbi két év bajnoki másodikjának elszálltak az idei vb esélyei. Pedig a portugáliai második hely után lehetett remélni, hogy felívelő pályára állt a szezon. Sajnos egyelőre nem ez a helyzet, a sebesség megvan, Evans még minidig nagyon gyors, és az autója is az, de a tőle szokatlan hibák miatt még nem jönnek az eredmények.

Rovanperä szintén a hétvége szerencsései közé tartozik, pedig önmagában egy ötödik hely után nem ezt gondolnánk. Pénteken nagyon kicsin múlott, hogy ne szálljon el teljesen – majdnem a szó szoros értelmében –, relatíve szerencsésen megúszta, aztán a pénteki utolsó két szakasz törlése is jól jött neki. Az egyetlen reális előrelépés onnantól kezdve az maradt, hogy esnek ki előle, amit Lappi és Fourmaux meg is tettek, illetve Katsuta volt még elérhető közelségben. Az ötödik hely és második a powerstage-en az abszolút maximum volt, amit ebből a versenyből ki tudott hozni a vb cím elsőszámú várományosa.

Lappi a pénteki napot elsőként zárta, majd szombaton rögtön egy kieséssel kezdett. Kérdés, hogy akkor is így kezdett volna, ha pénteken megrendezésre kerül az utolsó két szakasz és Tänak 0,7 másodperces hátránya helyett egy Ford követi 15-20 másodpercre. A másik kérdés, hogy kellett e neki kockázatot vállalni, és nem lett volna inkább a csapatpontokra gondolva értékesebb egy második - harmadik hely?

Katsuta a portugáliai negyedik hely után egy inkább visszafogott teljesítménnyel rukkolt elő, de a két évvel ezelőtti nagy esése után talán még érthető, ha a kelleténél nagyobb tiszteletben tartja a szardíniai utakat.

Ford

Breen végre egy olyan teljesítményt tett le az asztalra, amit elvártunk tőle erre az évre, gyors volt, viszont azok után, hogy látszott, hogy Tänak ellen nincs ellenszere, okosan behozta a Pumát a második helyre. És nem mellesleg végre megszerezte első szakaszgyőzelmét is. Azt tippeljük, hogy a következő négy versenyen összejöhet az az első győzelem is. (Tavaly Észtországban és Belgiumban is második lett míg Finnországban harmadik volt)

Loubet már Portugáliában is mutatta, hogy nem a tavalyi Hyundai-os év alapján kell megítélni (ami alapján sok jót nem lehetett mondani róla, időnként úgy tűnt, hogy az is gondot okoz neki, hogy végigtaláljon a szakaszokon), a Pumával nagyon gyorsan összeszokott, és nagyon bíztató teljesítménnyel lett negyedik. Lesz ebből még idén dobogó és azon se lepődnénk meg, ha ő lenne rövidesen a Ford harmadik, pontszerző autója. Ugyanis Fourmaux jövője továbbra is egy hajszálon függ, hiába ért hiba nélkül végig Portugálában, és hiába volt ez a versenye is hibamentes a szombati utolsó szakaszig, az esése újra bizonytalanná tette a jövőjét. Nagyon reméljük, hogy nem jut pl. Eric Camilli sorsára. Greensmith a negyedik fordosnak most sem sikerült hibamentes versenyt teljesítenie, már az elején eldőlt, hogy most is elmarad egy komoly eredmény, a hetedik hely a maximum volt, amit ki lehetett hozni ebből a versenyből.

A WRC2-es értékelést Mikkelsen újabb motorhibája után Gryazin (Skoda, aki ezzel feljött a bajnokság második helyére) nyerte Solans (Citroen) és Huttunen (Ford) előtt.

A verseny egyetlen magyar párosa a WRC3-as László Zoltán - Kürti Tamás az összetettben a harmincadik, a kategóriában pedig a második helyén ért célba, gratulálunk nekik!

Folytatás még júniusban Kenyában!

További híreink a rally világából