Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A németországi Nürburgringen rendezték meg a Német Túraautó Bajnokság (DTM) 13. és 14. futamát.

Az összetettet vezető Mattias Ekström a szezon eddigi összes versenyét pontszerző helyen zárta, azonban nyerni még egyszer sem tudott. Az Audi svéd pilótája korábban már győzött a Nürburgringen, így idén is hasonló célokkal vágott neki a hétvégének. Persze ehhez a többieknek is volt néhány szavuk…

A szombati esős futamon Lucas Auer és Marco Wittmann indult az első sorból. A piros lámpák kialvását követően Augusto Farfus remekül kapta el a rajtot és az élre ugrott. Wittmann kerekei kipörögtek a vizes aszfalton, így Paul Di Resta és Robert Wickens is megelőzte a BMW-st. Negyed órával a start után kisütött a nap, és a pálya egyes részein elkezdett felszáradni a víz. A 16. körben Mattias Ekström megelőzte Timo Glockot, egy körrel később pedig Gary Paffett próbált meg elmenni a citromsárga BMW mellett, de összekoccantak és Glock visszacsúszott a 12. pozícióba. A 17. körben elkezdődtek a kerékcserék, és a pilóták a száradó pálya miatt a slickeket rakatták fel az esőgumik helyett. Az élen autózó Farfus csak a 19. körben állt ki a friss abroncsokért, ahogy Mattias Ekström is. 20 perccel a leintés előtt ismét elkezdett esni az eső, ami kissé megkavarta a csapatok stratégiáját. Augusto Farfus kénytelen volt ismét kiállni a boxba, mivel a slickekkel csak nehezen tudta a pályán tartani a BMW-jét. Lucas Auer a 24. körig várt a kerékcserével, ekkor Paul Di Resta vette át ideiglenesen a vezetést. A skót pilóta két körrel később állt ki az új abroncsokért, és sikerült Auer elé visszatérnie a pályára. Az utolsó körben azonban Di Resta elengedte márkatársát, Lucas Auert, ezzel segítve őt, hogy harcba maradhasson a bajnoki címért. A Mercedes kisajátította magának a dobogót, mivel Auer és Di Resta mögött Robert Wickensé lett a bronzérem. A legjobb nem Mercedeses pilóta René Rast lett, aki az ötödik helyen ért célba az Audi RS 5-tel. Auer ennek a sikerének köszönhetően az összetettben 1 pontra csökkentette hátrányát Mattias Ekströmhöz képest.

Az első futam végeredménye:
1. Lucas Auer (Mercedes-AMG C 63 DTM) 54:12.443
2. Paul Di Resta (Mercedes-AMG C 63 DTM) +0.794
3. Robert Wickens (Mercedes-AMG C 63 DTM) +1.568
4. Maro Engel (Mercedes-AMG C 63 DTM) +5.344
5. René Rast (Audi RS 5 DTM) +9.758
6. Jamie Green (Audi RS 5 DTM) +24.531
7. Edoardo Mortara (Mercedes-AMG C63 DTM) +31.593
8. Augusto Farfus (BMW M4 DTM) +49.335
9. Marco Wittmann (BMW M4 DTM) +56.886
10. Gary Paffett (Mercedes-AMG C 63 DTM) +59.072
11. Nico Müller (Audi RS 5 DTM) +1:01.058
12. Timo Glock (BMW M4 DTM) +1:12.977
13. Bruno Spengler (BMW M4 DTM) +1:27.191
14. Mike Rockenfeller (Audi RS 5 DTM) +1:28.308
15. Mattias Ekström (Audi RS 5 DTM) -1 kör
16. Tom Blomqvist (BMW M4 DTM) -1 kör
17. Maxime Martin (BMW M4 DTM) -1 kör
18. Loic Duval (Audi RS 5 DTM) -1 kör

170910 dtm n2

A vasárnapi kvalifikációt a BMW-s Marco Wittmann nyerte meg, így a második futamon ő indulhatott a pole-ból. A bajnoki címvédő mellől Paul Di Resta indult, aki remekül kapta el a rajtot, és az élen tudott elfordulni az első kanyarban. René Rast és Mike Rockenfeller rögtön az első kör végén kiállt kereket cserélni, egy körrel később pedig Maxime Martin és Edoardo Mortara is megérkezett a boxba. Di Resta folyamatosan lépett el az őt üldözőktől, mögötte pedig Wittmann és Lucas Auer csatázott az ezüstérmes pozícióért. A 6. körben Auer megforgott és többen is elmentek mellette. A Mercedes osztrák pilótája a 12. helyig csúszott vissza. Auer nem sokkal később kiállt a boxba a friss abroncsokért. Wittmann a 15. körben a célegyenes végén kifékezte Di Restát, és átvette a vezetést, fél órával a leintés előtt pedig egyszerre álltak ki a kerékcserére. Ekkor Bruno Spengler vette át ideiglenesen a vezetést; Wittmann a 8. pozícióban tért vissza a versenybe, Di Resta pedig Timo Glockkal kezdett el csatázni a 11. helyen. A skót pilóta végül felzárkózott, és a 26. körben utolérte Wittmannt, aki Robert Wickens-szel volt harcban a harmadik helyért. Timo Glock beleszállt Nico Müller Audijába, aki ezután kénytelen volt feladni a futamot. Miután mindenki elvégezte a kötelező kerékcserét, Robert Wickens, Marco Wittmann és Paul Di Resta autózott az első három helyen. Wickens végül elsőként látta meg a kockás zászlót, Di Resta pedig az utolsó körökben meg tudta előzni Wittmannt, és ezzel kettős sikerhez segítette a Mercedest. Mattias Ekström a hatodik helyen ért célba a Red Bull-os Audival. A svéd megőrizte a vezetést a bajnoki tabellán, mivel legfőbb riválisa, az osztrák Lucas Auer kiszorult a Top 10-ből.

A második futam végeredménye:
1. Robert Wickens (Mercedes-AMG C 63 DTM) 56:49.795
2. Paul Di Resta (Mercedes-AMG C 63 DTM) +0.362
3. Marco Wittmann (BMW M4 DTM) +7.589
4. Bruno Spengler (BMW M4 DTM) +7.955
5. Maro Engel (Mercedes-AMG C 63 DTM) +15.995
6. Mattias Ekström (Audi RS 5 DTM) +20.549
7. Jamie Green (Audi RS 5 DTM) +22.887
8. Timo Glock (BMW M4 DTM) +40.196
9. Augusto Farfus (BMW M4 DTM) +40.307
10. Tom Blomqvist (BMW M4 DTM) +41.818
11. Maxime Martin (BMW M4 DTM) +42.033
12. René Rast (Audi RS 5 DTM) +43.624
13. Lucas Auer (Mercedes-AMG C 63 DTM) +47.351
14. Gary Paffett (Mercedes-AMG C 63 DTM) +48.758
15. Loic Duval (Audi RS 5 DTM) +59.428
16. Edoardo Mortara (Mercedes-AMG C 63 DTM) +1:19.821
17. Mike Rockenfeller (Audi RS 5 DTM) +1:27.978

A bajnokság állása:

1. Mattias Ekström 136 pont
2. Lucas Auer 127
3. René Rast 124
4. Marco Wittmann 115
5. Jamie Green 113
6. Mike Rockenfeller 110
7. Timo Glock 108
8. Maxime Martin 102
9. Robert Wickens 100
10. Paul Di Resta 97

A bajnokság szeptember 22-24. között a spielbergi Red Bull Ringen folytatódik.

Legfrissebb cikkek