Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A Mitropa Rally Club bajnokság következő fordulóját Velenjében rendezik meg, május 26-28. között. Mindenki ott lesz, aki érdekelt a bajnoki pontszerzésben, a németektől elkezdve az osztrákokon át a horvátokig.

Így nem hiányozhat a siófoki Gyarmati Ariel és Kocsis György sem, akiknek fő célja, hogy revansot vegyenek a technikán és az ellenfeleken, és minél előkelőbb pozícióban zárják a futamot.

Gyarmati Ariel: A horvát kiesés után szeretnénk ezúttal újra a célban befejezni a versenyt, a Velenje Rally keretein belül. Tavaly a pandémia miatt egy kicsit egyszerűsített volt a program, a táv, és mindössze 2 gyorsaságit teljesítettünk háromszor. Most viszont 5 különböző pályát jelöltek ki a szervezők, így újra tartogat meglepetést számunkra ez a futam. Ami biztos, hogy ismét nagyon szép környezetben lesz alkalmunk versenyezni.

A nevezésünk érdekessége, hogy míg a 10-es, nemzeti homológ kategóriába adtuk le, addig a nevezési listán már a 2-es, homológ kategóriában szereplünk. Értetlenül állunk ezelőtt, így most nagy levelezésben vagyunk emiatt a szervezőkkel, hogy soroljanak át minket, nehogy úgy járjunk, mint Ausztriában. Bízunk benne, hogy sikerül ezt az adminisztrációs problémát megoldanunk a rajtig.

Sajnos úgy néz ki, hogy elég esős időnk lesz, 80-90%-os eséllyel mutat az előrejelzés csapadékot Velenje térségére. Probléma nincs, hiszen vizes gumikkal is készülünk, csak még jobban oda kell majd figyelnünk a pontosságra, nehogy egy megcsúszás megtréfáljon bennünket. Mi és a technika is készen áll a feladatra, a Mitsubishi minden alkatrésze megkapta a revíziót, köztük egy új benzinpumpát is. Az üzemanyagellátással most sem lesz gondunk, hiszen a Mol Racing Fuel gondoskodott erről, hogy időben felkészülhessünk ezzel is. Valamint végre megérkeztek a várva várt fékbetétek is az új fékrendszerhez, remélem, ezzel megoldódik ez a probléma is. Kíváncsian várjuk, mire leszünk jók a mezőnyben, de törekedni fogunk a minél jobb eredményre.

Kocsis György: Azt hittük, hogy van egy kis előnyünk azzal, hogy tavaly már részt vettünk ezen a bajnoki fordulón. Ám kiderült, hogy ez nem így van. Azokat a gyorsasági szakaszokat ugyanis, amik az elmúlt évben is szerepeltek a programban, idén megfordították, így ezek esetében is nulláról kell kezdenünk az itinerkészítést. Amiket már ismerünk, azokról elmondható, hogy ugyan van bennük rövidebb tempósabb rész is, de inkább technikásak. Észnél kell lenni és figyelni, mert egy-egy rész igen komoly szakadékok mellett vezet…

Szerdán utazunk ki a helyszínre, Szlovéniába, majd csütörtökön az egész napos program az ötféle pálya feldolgozása lesz. Péntek délelőtt megejtjük a technikai és az adminisztratív átvételeket, majd délután már el is rajtolunk, aznap a rajtceremónia után még két gyorsaságit kell teljesítenünk. Szombaton pedig további 10 szakasz vár ránk, 4 különböző pályán. Nem lesz könnyű feladat, de igazából sosem az egy-egy verseny. Nagyon kompakt futamra számítunk, már maga az időterv miatt is, de az is plusz pont, hogy mondhatni egy térségben központosulnak a szakaszok, van olyan, hogy mindössze 1,5 km az etap két gyors között, így még a bukósisakot sem kell majd levennünk.

Érdeklődéssel várjuk a hétvégét, különös tekintettel arra, hogy a #11-es rajtszámú autóként indulunk, Hermann Gassnerék mögött. Most is a cél a győzelem, főleg, hogy legutóbb sajnos kiestünk. Most revansot vennénk a technikán és az ellenfeleken is.

Legfrissebb cikkek