Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A Miskolc Rally során bekövetkezett tragédia után a versenyzők fejében megfordul az, mennyire halandók, hogy nem veszélytelen sport az, amit ők űznek. Tisztában vannak ezzel, csak nem beszélnek róla. Arra viszont már nem is gondolnak, hogy akarják-e folytatni a jövőben. Nincs kérdés: természetesen akarják. Így az sem volt kérdés, hogy Gyarmati Ariel és Kocsis György is rajthoz áll a soron következő Eger Rallyn.

Gyarmati Ariel: A legutóbbi, miskolci versenyünk sajnos elég korán véget ért, így túl sok következtetést nem tudtunk levonni az újrahangolt Mitsubishiről, hogyan is működik éles versenykörülmények között. Amit láttunk, az az, hogy nagyon jól kezelhetővé vált az autó, így mi is még magabiztosan tudtunk haladni.

Habár Egerben más jellegű pályák lesznek, mint ahol év elején próbálgattuk a kocsit, a legjobbakat várjuk és bízunk most is a technikában. Miskolc óta úgyis csak a kötelező dolgokat néztük át a Mitsubishin, kíváncsiak vagyunk, mire lesz képes ezekkel a beállításokkal. Jó minőségű, kevésbé tempós szakaszokon fogunk autózni a hevesi terepen, ami azért lesz kedvező számunkra, mert nem kell majd feszegetni a határainkat, és eszeveszett tempóban száguldozni.

Továbbra is az elsődleges cél, hogy dobogóra állhassunk, és lehetőség szerint annak minél magasabb fokára. Bízunk benne, hogy sokat kilátogatnak majd a pálya szélére, és egy jóízűt tudunk majd versenyezni.

Kocsis György: Sajnos a miskolci tragédia rávilágított egy-két biztonságtechnikai dologra, és az illetékesek már meg is tették a lépéseket, hogy a közeljövőben ez ne fordulhasson elő újra. Persze ezek után a hangulat biztosan nem lesz fergeteges a mezőnyben, de ezzel együtt mindenki teszi majd a dolgát, és ahol kell, ott maximálisan fog koncentrálni.

Csütörtök hajnalban utazunk a helyszínre, ahol az itiner-felvétel után már el is kezdjük a pályabejárást. Ez egészen szombat délelőttig tart, közben pénteken letudjuk az adminisztratív és technikai átvételeket is. Szombat délután tartják meg az ikonikus, Dobó téri rajtceremóniát, majd rögtön a mély vízben fogunk kezdeni. Szombat este ugyanis két, 25 km hosszú gyorsasági szakasz vár majd ránk, ami egészen az éjszakába fog nyúlni, úgy számolgattuk, hogy mi nagyságrendileg éjfél körül tudjuk majd leadni az autót a parc fermében. Vasárnap reggel 7-kor viszont már újra rajt van, aznap 3x3 gyorsot kell teljesítenünk. A korábbi futamokhoz képest a pályákat kicsit megvariálták, de így sem lesznek teljesen ismeretlenek. Igyekszünk majd maximálisan felkészülni, a Mitsubishi jó bőrben van, így erőnk teljében támadhatunk.

Az már biztos, hogy az egyik legnagyobb ellenfelünk, Hevesi Pistiék nem jönnek Egerbe, így a kategóriaelsőségért Rongits Attiláékkal és Bacsa Tamásékkal kell majd – elsősorban – megküzdenünk. A cél a győzelem, mi mindent el is követünk majd ezért, és reméljük, hogy a technikának sem lesz ebbe komolyabb beleszólása.

Legfrissebb cikkek