Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A pekingi Goldensport Park Circuit-on zajlott az elmúlt hétvégén a FIA Túraautó Világbajnokság kilencedik találkozója. 

Három pilótának sikerült a dobogóra állnia a Citroën Total csapatból: az első futamon Yvan Muller és José Maria López, a másodikon Sébastien Loeb ért el kiváló eredményt.

Biztossá vált a tény, hogy az idei világbajnok e három versenyző közül kerül majd ki. A konstruktőri ranglistán is nagyot lépett előre a Citroën: a következő versenyen, Sanghajban már biztossá válhat a csapat győzelme.  

Verőfényes napsütés, ám még hideg és csúszós pálya várta a csapatokat ezen a hosszú, megpróbáltatásokkal teli napon, melynek első kihívásai a kvalifikációs etapok voltak. A Q1-ben Ma Qing Hua szereplését megzavarta egy piros zászlós megszakítás, melynek folytán a kínai versenyző csupán a 14. helyet szerezte meg. Ezután José Maria López és Yvan Muller futották a legjobb időket a Q2-ben, míg Sébastien Loeb a hetedik helyre küzdötte fel magát.

140508 citroen n2

A harmadik fordulóban a két Citroën a harmadik és a negyedik helyet érte el, Yvan Muller megelőzte José Maria Lópezt.   

Rövid pihenő után az első futamon Yvan Mullernek sikerült meglepnie Gabriele Tarquinit és így a második helyet szerezte meg. José Maria López is próbálta felküzdeni magát a dobogóra, de az olasz versenyző bravúrosan tartotta a pozícióját. A biztonsági autó távozása után Tom Chilton kilőtt a győzelem felé, Yvan Muller másodikként ért a célba, míg José Maria López megszerezte a harmadik helyet a technikai problémákkal küzdő Gabriele Tarquini elől.   

A mezőnyben Sébastien Loeb előbb két helyet lépett előre, ám a biztonsági autót követő átrendeződés során Michelisz Norbert és Gianni Morbidelli is megelőzte. A kilencszeres rali-világbajnok felvette a kesztyűt és sikerült visszakerülnie az első öt közé, Micheliszt megelőzve. Szokásához híven Ma Qing Hua szintén elemében volt. A tizennegyedik helyről indulva sikeresen előre lépett a tizenegyedik, majd a nyolcadik helyre, ám végül defekt miatt kénytelen volt befejezni a versenyt.  

Néhány perccel később már a második verseny vette kezdetét. Sébastien Loeb sikeresen előzött a harmadik helyre Huff és Coronel mögé, José Maria López kiváló tempóval egy kör után már a hatodik helyen versenyzett. Yvan Muller a nyolcadik rácsról indult, majd szoros küzdelem után Tom Chilton előzte meg őt az ötödik körben.

José Maria López a szokásos formáját hozva szépen lassan küzdötte magát az élmezőny felé. James Thompson és Michelisz Norbert megelőzése után az utolsó kanyarban már csapattársát, Sébastien Loeböt is célba vette, ám az elzászinak sikerült megőriznie dobogós helyezését három század különbséggel. Yvan Muller a kilencedik helyezést érte el, míg Ma Qing Hua pontszerzés nélkül fejezte be a versenyt.

2014-ben először fordult elő, hogy a Citroën Total csapat nem nyert futamot, ám így is kiváló helyezésekkel hagyhatja maga mögött Pekinget. A hétvége során biztossá vált, hogy a világbajnoki címet José Maria López (339 pont), Yvan Muller (273 pont) vagy Sébastien Loeb (238 pont) fogja megszerezni. A két futamból az argentin versenyző hozta ki a legtöbbet: újabb hat ponttal növelte előnyét Yvan Muller előtt. A Gyártók világbajnokságán a Citroënnek már csak 15 pont hiányzik, hogy bebiztosítsa első helyét.


NYILATKOZATOK

Yves Matton: „Ez a pálya nem volt ideális a C-Elysée WTCC-k számára. Ez volt az első olyan hétvége, amikor nem  nyertünk futamot, ám így is remek eredményeket értünk el mind az egyéni, mind a csapatversenyben. Most már Sanghajra koncentrálunk, hiszen ez a verseny kifejezetten fontos lesz a Citroën számára.”  

José Maria López: „Ez a hétvége komplexebb kihívásokat hozott, mint az eddigiek. Az ellenfelek sokat dolgoztak az elmúlt időszakban, ezáltal sikerült jobban felzárkózniuk teljesítményben. Ami engem illet, minden a jó irányban halad, a bajnokságnak azonban még nincs vége, hiszen három verseny még hátravan!”

Sébastien Loeb: „Az első futamon kicsit lassabban éreztem rá a gumik állapotára. Szerencsére a másodikban jobban sikerült, az első körökben kicsit gyorsabb is voltam, mint Tom Coronel, ám végül nem sikerült megelőznöm. Egy kis figyelmetlenségből adódóan José utolért, a célegyenesben elég forró volt a helyzet! Boldog vagyok, hogy sikerült a dobogóra állnom.”

Yvan Muller: „Nagyon jól sikerült elindítani az első futamot és mindent megtettem, hogy ráragadjak Tom Chiltonra, de ezúttal egyszerűen gyorsabb volt. Ugyanígy a második futamon, sikerült maga mögött tartania. Mivel kicsit megnőtt a hátrányom az összetettben, nem vagyok túl optimista a bajnokság végét illetően, de továbbra is a legjobbat fogom nyújtani!”

Ma Qing Hua: „Miután a szabadedzéseken a legjobb időt mentem, jó eredményeket vártam a mai naptól! Sajnos az esélyeim nagyon lecsökkentek a Q1 félbeszakítása miatt. Hiába terveztem, hogy az első futamon az élre török, az autót nehéz volt a pályán tartani. Miután áthajtottam egy kavicsos részen, az abroncs defektet kapott. Remélem, Sanghajban jobban alakulnak a dolgok, az ott már igazán az én terepem!”  

A KÖVETKEZŐ TALÁLKOZÓ: SANGHAJ!

Nem lesz sok idő pihenésre, hiszen már a soron következő hétvégén folytatódik a küzdelem, ezúttal Sanghajban. A  pekingi izzasztó terep után a versenyzők a Forma 1-es pályáján mérhetik össze erejüket. „Nehéz két különbözőbb pályát találni, mint a Goldenport és Sanghaj. Ez utóbbi kiváló ívekkel bír: az első négy kanyar komoly figyelmet igényel és a továbbiakban is gyorsan kell kapcsolni. A beállítások terén kompromisszumokra lesz szükség ahhoz, hogy mind a kanyarokban, mind a hosszú egyeneseken is jó teljesítményt nyújtson az autó. Ezen a pályán szerencsére lesz lehetőség előzésre.” – meséli Ma Qing Hua.

A város szülöttjeként számíthat a helyiek támogatására: „Itt valóban otthon leszek! Családtagjaim és szurkolóim is jelen lesznek, de nagyon fogok koncentrálni a pályára, hogy a legjobb eredményt érjem el! Remélem sikerül Sanghajban bebiztosítanunk a világbajnoki címet!”

A tizedik verseny beosztása a megszokott lesz: sanghaji idő szerint pénteken (10:20) és szombaton (9:10 és 10:40) szabadedzések, a kvalifikációk ezután 13:30-tól kezdődnek, míg a futamok vasárnap 15:00 és 16:10-es kezdettel zajlanak. Európában 9 órától és 10 óra10 perctől követhetjük élőben a közvetítéseket!

EREDMÉNYEK


KVALIFIKÁCÓ
1. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1) 1’04’’321
2. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) 1’04’’353
3. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) 1’04’’411
4. José María López (Citroën C-Elysée WTCC) 1’04’’776
7. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) 1’04’’872
14. Ma Qing Hua (Citroën C-Elysée WTCC) 1’05’’874  

1. FUTAM
1. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1)
2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +2’’493
3. José María López (Citroën C-Elysée WTCC) +5’’132
4. Gianni Morbidelli (Chevrolet RML Cruze TC1) +10’’473
5. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +14’’455
Leggyorsabb kör: Tom Chilton – 1’05’’382  

2. FUTAM
1. Rob Huff (Lada Granta 1.6T)
2. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +0’’766
3. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +3’’072
4. José María López (Citroën C-Elysée WTCC) +3’’102
9. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +12’’463
Leggyorsabb kör: José María López – 1’05’’934
 
A VILÁGBAJNOSÁG ÁLLÁSA – EGYÉNI
1. José María López 339 pont
2. Yvan Muller 273 pont
3. Sébastien Loeb 238 pont
4. Tiago Monteiro 146 pont
5. Gabriele Tarquini 126 pont

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA – CSAPATOK
1. Citroën Total 769 pont
2. Honda 499 pont
3. Lada 305 pont


Legfrissebb cikkek