Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Az argentin futam utáni hosszabb pihenőt követően célegyeneséhez közeledik az idei WTCC-szezon. A finálé első etapja nem máshol lesz, mint a pekingi Goldenport Park Circuit-on.

Négy Citroën C-Elysée WTCC sorakozik majd fel a rajthoz, volánjaik mögött José María López, Yvan Muller, Sébastien Loeb és Ma Qing Hua, aki kétség kívül a helyi szurkolók kedvence.

Első szezonján a Citroën Total csapat jó esélyekkel pályázik a konstruktőri világbajnoki címre.

Hosszú utat megtéve, a Túrautó Világbajnokság utazó karavánja Kínában parkol le következő fordulójára. A Citroën számára igazi mérföldkő, hogy a térségben versenyezhet, hiszen több mint húsz éves múltra tekint vissza közös helyi együttműködése a Dongfenggel. A tavalyi évben az eladások a piaci átlagot meghaladva több mint 25%-kal nőttek a térségben. 280 000 eladott járművel Kína az első számú piac a darabszámok tekintetében, míg egyik legfőbb hajtóereje a helyi gyártásban készülő Citroën C-Elysée, mely a sportágban is óriási sikereket arat.

140930 citroen n 2

Tagadhatatlan siker övezi a Citroën Racing első évadját, hiszen 15 futamból 14-et sikerült megnyernie a négy versenyzőnek. Koránt sem biztos még azonban a végső győzelem oha az mindenképp leszögezhető, hogy a Citroën Total csapat jó a Gyártók bajnokságát. Ennek érdekében a Hondákhoz képest 48 ponttal többet kellene megszerezni, ami idáig csupán egyszer sikerült a szezon során.

A szezon kilencedik versenye a Goldenport Park Circuit-on zajlik, mely a nemzetközi repülőtér mellett található a Chaoyang kerületben. 2,391km-es hosszával a pekingi pálya az évad legrövidebbje, Ma Qing Hua kivételével a legtöbb versenyző számára így is nagy újdonságot jelent majd.  

„A Goldenport Park az egyik legrégebbi pálya Kínában, ám ez koránt sem jelenti azt, hogy a legjobban ismerném. Volt már szerencsém versenyezni rajta és bár rövid, minden apró hiba hatványozottan megbosszulja magát. Állandó koncentrációt igényel, hiszen a védőfalak nagyon közel vannak és muszáj lesz megtalálni az optimális beállításokat ahhoz, hogy a gumik megfelelően bírják a versenyt.” – nyilatkozta a moszkvai futam nyertese.

JOSÉ MARÍA LÓPEZ ÉS YVAN MULLER: HARCBAN A BAJNOKI CÍMÉRT

15 verseny, 12 dobogós helyezés, melyből 7 első hely – imponáló José María López eddigi teljesítménye. Az utolsó három futamot megnyerte és Argentínában tökéletes hétvégét futott: Pechito megérdemelten áll a bajnokság élén, 60 ponttal megelőzve Yvan Mullert. Még ugyan korántsem lehet elkönyveltnek tekinteni a szezon végét, de ha továbbra is ilyen kiemelkedő és egyenletes teljesítményt nyújt, bizakodva tekinthet a bajnoki címre a 37-es számmal versenyző argentin.

„Szeretném újból átélni a Termas-ban megnyert versenyeket követő órák boldogságát. Minden energiámat kiadtam, azonban teljesen feltöltött a tudat, hogy a hazámban és a szurkolóim előtt mindkét versenyt megnyerhettem. Ilyenről még csak álmodni sem mertem. Idáig nem gondoltam komolyan a bajnoki címre, hiszen nem volt még olyan számottevő az előnyöm, de 60 ponttal már más a helyzet. Természetesen a mostani felállás sem változtat majd a versenyekhez való hozzáállásomon, azonban mostantól akár kevesebb kockázattal is eredményes lehetek.” – mondta José María.


Yvan Muller tisztában van vele, hogy nehéz helyzetben van, noha szó sem lehet meghátrálásról: „A matematika szerint még mindig van esélyem a bajnoki címre, azonban reálisan nézve szinte lehetetlen Pechito előnyét behozni, hacsak nem kerül olyan kellemetlen helyzetekbe, hogy egyetlen pontot sem szerez egy-egy futamon. Ha Makaó előtt még kilátásban van az első hely, akkor jobban hiszek majd benne, hiszen azon a pályán a versenyek kimenetelét lehetetlen megjósolni. Valahol persze érzem én is, hogy ez az év eddig Pechitóé, hiszen rengeteg sikert elért.”

MA QING HUA ÉS SÉBASTIEN LOEB

Ma Qing Hua már első versenyén futamgyőzelmet könyvelhetett el Moszkvában. A kínai pilótának érthető módon nincs más célja, mint hogy hazájában is megörvendeztesse rajongóit. A hangulat fokozása végett a Citroën egy különleges dekorációval készül a 33-as számú versenyző számára, melynek témájában felfedezhető lesz a kínai asztrológia, a Ló éve. „Megfelelően felkészültem a tesztekkel és a Citroën Racing szimulátorával. Fontos, hogy már a szabadedzéseken jól szerepeljek, hiszen a kvalifikáció rendkívül fontos lehet ezen a versenyen, mivel kifejezetten kevésbé lehet előzni, mint máshol.” – nyilatkozta.

Sébastien Loeb hatszor ért el dobogós, ebből két első helyezést – így sikerekkel indult első szezonja ebben a – számára új – bajnokságban. „Kezdtem kissé hosszúnak találni ezt a szünetet és alig várom, hogy újból a Citroën CElysée WTCC volánja mögé ülhessek. Célom, hogy az Argentínában bemutatott taktikát folytassam: tartsam a pozíciómat, megtaláljam a megfelelő lehetőségeket és ezeket kihasználva az élre törjek! Az autóversenyzés egy olyan ága ez, ahol nem lehet minden helyzetet tesztelni: csakis élesben lehet fejlődni! Remélem, hétvégén ismét felállhatok a dobogóra.” – nyilatkozta a kilencszeres világbajnok.

A HÉTVÉGE PROGRAMJA

Párhuzamosan a CTCC-vel (China Touring Car Championship), a Túraautó Világbajnokság kilencedik versenye is egészen különleges lesz. Kiváltképp, hogy a felszerelés kései megérkezése miatt a szabadedzéseket szombatra tették. A csapatoknak háromszor fél óra áll majd rendelkezésükre a megfelelő beállítások megtalálásához 8.10, 12.50 és 17.20-tól. Emiatt a kvalifikáció vasárnap 8.30-tól indul az első fordulóval. A két, egyenként 26 körös futam 14.50 és 15.50-kor indul Kínában – helyi idő szerint 8.50 és 9.50-kor nézhetjük élőben a futamokat.


Legfrissebb cikkek