Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Az idei WTCC-szezon eleje jobbára Európában zajlott, de ma már az Atlanti-óceán másik partján, Argentínában gyülekezik a mezőny a következő fordulóra.

A bajnokságot jelenleg vezető José-María López hazai pályán versenyez, közönsége hősként várja őt. Népszerűségben nyilván Sébastien Loeb sem sokkal marad el Pechito mögött: nyolcszor nyerte meg az Argentin Ralit. Yvan Muller pedig tavalyi győzelme színhelyére érkezik, minden bizonnyal azzal a szilárd elhatározással, hogy minél több pontot faragjon le hátrányából.

Az augusztus első hétvégéjén, az argentínai Termas de Río Hondo versenypályán rendezendő WTCC-forduló nemcsak a Citroën Racing, hanem a teljes mezőny számára különleges élmény lesz. Hogy megérthessük, miért, menjünk vissza egy évet az időben. Tavaly lépett először argentin földre a WTCC „cirkusza”. Az óriási dél-amerikai országban hihetetlenül népszerű a túraautózás, három professzionális szintű bajnokság is fut: a Super TC2000, a Turismo Carretera és a Top Race. A szakág világbajnokságának bemutatkozása tehát már eleve nagy durranásnak számított.

Annál is inkább, mert egy bizonyos José-María López nevű argentin fiatalember, aki odahaza már akkor is ikon volt az autóversenyzést kedvelők körében, próbára tette magát a versenyen. Akkori autójának képességei nem voltak mérhetők a mezőny legjobbjaihoz, ezért kijelenthetjük: igazi hőstettet hajtott végre azzal, hogy megnyerte a második futamot. Az első futamban a negyedik VB-címéért küzdő Yvan Muller győzött.  

140419 citroen n2

Akkor történt, hogy Yves Matton felfigyelt Pechito teljesítményére. Néhány héttel később a fiatal argentin már a Citroën C-Elysée WTCC-t tesztelte – a legnagyobb titoktartás mellett. Lelkesedése, sebessége és technikai tudása egyértelművé tette, hogy helye van a 2014-es WTCC-szezonba benevezendő harmadik gyári Citroën volánjánál.

Alig egy évvel a történet kezdete után a 37-es rajtszámú López a legelső, marrákesi időmérő óta vezet a pilóták versenyében. Öt győzelmével lassacskán nem alaptalanul álmodozhat arról, hogy 1957 után először ismét lehet argentin világbajnoka az autósportnak (akkor nyerte ötödik VB-címét a Formula-1-ben a legendás Juan Manuel Fangio).

VÉGET ÉR A NYÁRI SZÜNET

A legendák és szimbólumok után térjünk vissza a realitásokhoz: a hathetes nyári pihenőt a csapat arra használta fel, hogy átvizsgálják az autókat. Ezt követően Antwerpenben hajóra került a teljes „háztartás”, az Atlanti -óceánt áthajózva szerencsésen megérkeztek Buenos Aires-be, majd útra is keltek a fővárostól 1200 km-re fekvő Santiago del Esteróba.

A szezon első fele nagyon sűrű volt: 11 hét alatt hét versenyre került sor. A Citroën Racing pilótáinak volt mit kipihenniük, de nem semmittevéssel töltötték a nyári szünetet. Sébastien Loeb részt vett a goodwoodi Festival of Speeden és a Le Mans Classic-on, majd néhány napot családja és barátai körében töltött a Földközi-tenger partján.

Yvan Muller nem tud elszakadni a megmérettetésektől: fizikai kondícióját most épp két keréken tartotta karban, sokak tiszteletét kiváltotta azzal, hogy feltekert a profi kerékpárosokat is próbára tevő Mont Ventoux-ra. Pechito López pedig hosszú idő után végre hazalátogatott szeretett Argentínájába, és ott várja be a csapatot.

A három lovag tehát kipihent, és lelkesen vág bele újra a küzdelembe. López előnye Mullerrel szemben jelenleg 39 pont, Loeböt pedig 65 ponttal előzi. Az előttünk álló futamokon még 275 pont vár gazdára, távolról sem mondhatjuk tehát, hogy eldőlt volna a verseny!

140508 citroen n2

NYILATKOZATOK

José-María López: „Az elmúlt években előfordult, hogy 44 versenyem volt egy évben – így aztán most már alig  várom, hogy újra beülhessek a C-Elysée-be! Az európai pályákkal ellentétben Termas-t jól ismerem, és mindig is nagyon szerettem. De most azért biztosan nagyon más lesz, Yvannal és Sebbel nagy csatára számítok. Nagyon oda kell tennem magam – mint egyébként a szezonkezdet óta minden egyes versenyen.”

Yvan Muller: „A Río Hondo pilótaszemmel nézve nagyon érdekes pálya. Inkább gyors, j ó helyek kínálkoznak az előzésre. Muszáj lesz olyan jól mennem, mint Belgiumban, ha pontokat akarok hozni Pechitón. Mindig azt mondjuk, hogy messze még a szezon vége, de azért mégiscsak egyre kevesebb van hátra!”

Sébastien Loeb: „Számomra mindig nagy öröm Argentínában lenni. A közönség egyszerűen hihetetlen, óriási érzés ennyi olyan embert együtt látni, akik megőrülnek az autósportért. Nyolcszor nyertem itt WRC-futamot, csodálatos emlékek fűznek ide, és remélem, az emlékek számát WTCC-győzelemmel is fogom tudni szaporítani. Továbbra is fejlődnöm kell még a mezőnyben történő autózásban, főleg a rajt utáni előzéseket kell gyakorolnom.”

A HÉTVÉGE PROGRAMJA

A WTCC mellett még nyolc nemzeti túraautó-futamra kerül sor a hétvégén, úgyhogy boldogok lehetnek a szakág szerelmesei! A világbajnokság résztvevői pénteken 12 órakor, szombaton pedig 8 óra 45 perckor és 11 órakor vesznek részt szabadedzésen. Az időmérő edzések szombaton 15 órakor kezdődnek, míg a két futamra vasárnap 14 óra 15 perckor és 15 óra 25 perckor kerül sor. Az időeltolódás -5 óra a magyarországi időhöz képest.


Legfrissebb cikkek