Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Az első futamban Yvan Muller profin használta ki az időmérőn megszerzett első helyezést, és rajt-cél győzelmet aratott. A második futamban Yvan karambolba keveredett és a verseny feladására kényszerült. A futamot – remek előzések sorát bemutatva José-María López nyerte.

López így tovább növelte előnyét a pontversenyben: 41 ponttal áll, Muller és 45 ponttal Loeb előtt, aki a hétvégén egy 4. és egy 7. helyezést szerzett.  

A versenyt megelőző napokon tapasztalt ragyogóan napos időjárás vasárnap is megmaradt, így sok néző látogatott ki a salzburgi pályára. Az első futamon Yvan Muller és Sébastien Loeb indult az első sorból, míg José-María López Tom Coronel mellett, a negyedik helyről várta a rajtot.

Muller tudott a legjobban eljönni, és elsőként fordult az első kanyarba. Coronel megelőzte Loeböt, ám amíg ezzel volt elfoglalva, López elsurrant mindkettejük mellett, és elfoglalta a második helyet! Így autóztak egy darabig: Muller és López elöl, Loeb pedig megpróbált fogást találni Coronelen.

A 8. körben López hibázott, egyenesen rohant a sikánba, Coronel pedig kihasználta a helyzetet és megelőzte – a sorrend ezek után már nem változott, Muller győzött, mögötte Coronel, López és Loeb lett a befutó.

A második futam mindenképpen mozgalmasabbnak ígérkezett. A rajt után Yvan Muller kiszorult a pályáról, kiment a fűre, visszajövet pedig ütközött egy másik autóval, és a boxba is csak nagy nehézségek árán tudott visszamenni.

A karambol miatt biztonsági autó érkezett a pályára, a versenyt piros zászlóval leintették. A szünetben a csapat megpróbálta rendbe hozni az 1-es számú C-Elysée WTCC-t, de Yvan nem sokkal később úgy döntött: egy kör hátránnyal nem folytatja.

Az újraindítás után a legjobb Citroën – négy Honda Civic (Tarquini, Monteiro, Michelisz és Bennani) mögött – Lópezé volt, aki látványos előzésekkel került egyre előrébb, mígnem sikerült újra futamot nyernie, így tovább növelte előnyét az egyéni pontversenyben. Sébastien Loeb, miután elment Mehdi Bennani mellett, a hetedik helyen ért célba.  

A NYILATKOZATOK


Yves Matton, a Citroën Racing igazgatója: „Versenytársaink látványosan fejlődnek, ennek ellenére sikerült két  győzelmet szereznünk. Yvan tökéletes első futamot produkált, azután a másodikban sajnos balszerencséje volt. A második futamban Lópeznek minden tehetségét és energiáját bele kellett adnia ahhoz, hogy az extrém aerodinamikai beállításokat kihasználja. A hétvége mérlege mindenképpen pozitív, továbbra is az egyéni és a konstruktőri ranglista élén állunk.”

José-María López: „Az első futamban jól rajtoltam, kihasználtam a sikánt, és előre tudtam kerülni a második helyre. Utána természetesen támadni akartam Yvant, de elrontottam az egyes kanyart, és azután már hiába akartam előzni Tom Coronelt, nem volt meg hozzá a sebességem. Ezért a második futamra kicsit agresszívabb aerodinamikai beállításokat választottunk. A második futam rajtjánál Tom Chilton hibázott, még nálam is nagyobbat, ezért tudtam megelőzni. A pálya olyan, mint valami szűk csatorna, alig van hely, semmit sem láttam abból, ami mögöttem történik. Az első sikánban későn fékeztem, hogy két autót is meg tudjak előzni. Az újraindítás után egyesével tudtam elmenni a többiek mellett, az autó elképesztően jól ment az új beállításokkal, a hosszú egyenesben egyszerűen nem volt vége, folyamatosan tudott gyorsulni! De nem pihenhettem, a verseny végéig maximálisan kellett koncentrálni. Nagyon boldog vagyok, hogy itt győzhettem, hiszen először versenyeztem ezen a pályán.”

Yvan Muller: „Az első futam rajtját nem vettem tökéletesen, de elég jól ahhoz, hogy tudjam tartani a pozíciót. Az első körökben nem toltam túlságosan, próbáltam óvatosan bánni a gumikkal, hogy ne legyen gond a végén. Apránként növeltem csak az előnyömet Pechitóhoz és Tom Coronelhez képest. A Salzburgring akkor is komplikált pálya, ha az ember egyedül megy elöl. A második futamban jobban rajtoltam, mint Pechito, feljöttem rá, de kitölt a fűre, aztán amikor visszajöttem, nekem koccant egy másik autó. A szerelők óriási munkát végeztek, hogy összerakják, de egy kör hátránnyal semmi értelme sem volt újraindulni.”

Sébastien Loeb: „Az első futam az első sikánban eldőlt a számomra. Tom Coronel bejött elém és letolt a fűre. Semmi gond ezzel, teljesen tiszta helyzet volt, a túraautózásba abszolút belefér. Csak hát lelassultam, így Pechito el tudott menni mellettem. Utána meg már nem bírtam Coronellel, legalább olyan gyors volt, mint én. A második futamban nagyon jól sikerült a rajtom, több autót is meg tudtam előzni, de a sikánban „dugóba” kerültem, és hát megint csak Pechito volt az, aki kihasználta a helyzetet. Az újraindítás után pedig két olyan autó mögé kerültem, akiket egyszerűen lehetetlen volt megelőzni a hosszú egyenesben…”


EREDMÉNYEK

1. futam
1. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +3’’840
3. José-María López (Citroën C-Elysée WTCC) +4’’276
4. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +5’’427
5. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) +12’’403
6. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1) +12’’945
7. Mehdi Bennani (Honda Civic WTCC) +13’’566
8. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) +14’’868
9. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC) +15’’672
10. Gianni Morbidelli (Chevrolet RML Cruze TC1) +16’’184
 
Leggyorsabb kör : José-María López, 1’22’’571

2. futam
1. José-María López (Citroën C-Elysée WTCC)
2. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) +1’’683
3. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) +2’’554
4. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC) +3’’651
5. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +3’’908
6. Gianni Morbidelli (Chevrolet RML Cruze TC1) +4’’466
7. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) +4’’758
8. Mehdi Bennani (Honda Civic WTCC) +5’’418
9. René Munnich (Chevrolet RML Cruze TC1) +10’’074
10. Mikhail Kozlovkiy (Lada Granta 1.6T) +15’’288

Leggyorsabb kör: José-María López, 1’23’’864

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA

Egyéni
1. José-María López, 179 pont
2. Sébastien Loeb, 138
3. Yvan Muller, 134
4. Tiago Monteiro, 96
5. Gabriele Tarquini, 74
 
Csapatverseny
1. Citroën Total, 412 pont
2. Honda, 269
3. Lada, 136


Legfrissebb cikkek