Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Kilenc hónapnyi fejlesztőmunka és több mint 10.000 km tesztelés után a CITROËN Racing készen áll a túraautó-világbajnokság első versenyére.

Párizs, 2014. április 4.
MARRÁKES – MOULAY EL HASSAN versenypálya, 2014. április 12-13.
BEMUTATKOZIK A C-ELYSEE WTCC!

A három C-Elysée WTCC-t Yvan Muller (1-es rajtszámmal), Sébastien Loeb (9-essel) és José María López (37-essel) vezeti.

A szezon Marrákesben kezdődik, a Moulay El Hassan versenypályán.

Az első négy futam mindössze öt hét alatt lezajlik.

A CITROËN Racing és a négy pilóta (Sébastien Loeb, Yvan Muller, José-María López és Ma Qinq Hua) életét az intenzív fejlesztőmunka töltötte ki azóta, hogy 2013. július 10-én a C-Elysée WTCC megtette első köreit. A tempó az utóbbi időszakban csak fokozódott a csapat versailles-i központjában. Az elkészült autókat a napokban a magny-cours-i versenypályán járatták be.

Yves Matton, a CITROËN Racing igazgatója arra is felhasználta a szezonkezdet előtti utolsó napokat, hogy visszapillantson az elvégzett munkára: “Az új évadra való felkészülés egy dolog, de az, amikor egy addig ismeretlen szakágba vágunk bele, nos, az valami egészen más. Minden teljesen új volt a számunkra: az autók is, nyilván, de ezen kívül a felszerelések, az eljárások, a szabályozás, a versenytaktika is… A CITROËN Racing minden egyes tagja óriási energiával és elhivatottsággal dolgozott azért, hogy mindennel elkészüljünk a nagy napra. Persze jó lenne, ha lenne még néhány napunk, de mindannyian nagyon várjuk már a marrákesi megmérettetést. Több mint egy éves munkánk mérlegét vonhatjuk le a verseny során. Az eredmények fényében tudjuk majd pontosítani, automatikussá tenni azokat az eljárásokat, amelyekkel sikeresek tudunk lenni a WTCC-ben. Természetesen nagyon várjuk az első időeredményeket, szeretnénk tudni, hogy állunk a versenytársakhoz képest.”

„SŰRŰ” LESZ A SZEZONKEZDET


A marrákesi Moulay El Hassan pályát 2009 óta használják, kizárólag a WTCC futamai zajlanak itt. Városi pályáról van szó, a nyomvonalat a külváros széles körútjain jelölték ki. A sikánokkal tagolt, alapvetően egyenes útszakaszokból álló pálya ránézésre akár egyszerűnek is tűnhet.

„Ne tévesszen meg senkit az alaprajz, ez igenis nehéz pálya – mondja Yvan Muller, az egyetlen CITROËN-pilóta, aki már versenyzett itt. – Mivel nem állandó pályáról van szó, a verseny elején nagyon csúszós az aszfalt. Aztán itt vannak a kanyarok: a jó kanyar azon múlik, hogy hogyan veszi az ember a rázóköveket. Keresztül kell menni rajtuk, néha akár át is kell ugratni őket, közben meg figyelni kell arra, hogy az ember ne kenődjön fel a falra. Persze nagyon sokat gyakoroltuk ezt a teszteken, de ahhoz, hogy pontosan lássuk a körülményeket, fel kell menni a pályára.”

A négyszeres világbajnok beszélt arról is, hogy az igen sűrű szezonkezdet nehézségeit csak fokozza, hogy az első verseny városi pályán zajlik. „Marrákes után alig egy héttel már a Paul Ricard-on versenyzünk. Még ha minden rendben is lesz az első futamon, a szerelőknek nem sok idejük lesz átnézni az autókat. Ha esetleg nagyobb törések is lesznek, akkor még nehezebb lesz a dolguk – ez mindenképpen plusz nyomás a vállunkon.”

SEB ÉS PECHITO A MÉLYVÍZBEN

Marrákesben Sébastien Loeb és José María López is átesnek a tűzkeresztségen. „Általában jól veszem a városi versenyek körülményeit – mondja Sébastien. – Pau-ban, Bakuban vagy Monacóban nem szokott gondom lenni. De Marrákes hangulatát még egyáltalán nem ismerem. És nem ez lesz az egyetlen újdonság a számomra! Ugyan már mentem egy teljes szezont a GT-ben, de még mindig tartok kicsit a rajtoktól. Vannak meleg helyzetek akkor, amikor az ember próbál nem pozíciót veszíteni az első kanyarokban… Az egyetlen dolog, amiben biztos vagyok, az az autóm. Nagyon sokat dolgoztunk a C-Elysée WTCC-n, és én kifejezetten jól érzem magam a kormánynál. Ami a fejlesztőmunkát illeti, egy kicsit valóban a versenytársak előtt jártunk, de most, a felkészülési időszak vége felé már kevesebb lehetőségünk van a fejlődésre, mint azoknak a csapatoknak, akik az elmúlt hetekben kezdtek tesztelni. A többiekhez hasonlóan én is nagyon várom a szezonkezdetet.”


„A tesztelés motiváló, építő szakasza volt a felkészülésünknek, de most már nagyon örülök, hogy itt az első verseny – jelentette ki Pechito. – Ott leszünk a pályán az ellenfelekkel együtt, és végre meglátjuk, hogy jó munkát végeztünk-e. Sokat versenyeztem már városi pályán, odahaza Argentínában több ilyen helyszín is van. Nem mondom, hogy ez a kedvenc stílusom, de az mindenképpen pozitív, hogy így közelebb hozhatjuk az autósportot az emberekhez. A marrákesi pálya nagyon különleges, tele van éles sikánokkal és durva rázókövekkel, de majd meglátjuk, milyen érzés keresztülmenni rajtuk. A szezonkezdet mindig különleges pillanat, ezt a csapat minden egyes tagja átérzi. Versenyzők vagyunk, természetes, hogy jó eredménnyel akarunk eljönni Marrákesből.”

AZ ELSŐ HÉTVÉGE PROGRAMJA

A mezőny pénteken délután (13 óra 30 perckor) félórás szabadedzéssel kezd, amit szombaton két újabb követ (9 órakor és 11 óra 15 perckor). A szabadedzések alapján áll össze az időmérő futamok programja. A Formula-1-hez hasonlóan három időmérőt tartanak. A Q1 20 percig tart, a legjobb 12 versenyző jut a Q2-be, ahol már csupán

10 perc áll rendelkezésre ahhoz, hogy eldöntsék, ki az az 5 pilóta, aki a Q3 során – egyetlenegy mért körben – eldönti a végső rajtsorrendet. Fontos tudnivaló, hogy a Q3 résztvevői 5, 4, 3, 2 ill. 1 ponttal máris gazdagabbak lesznek.

Vasárnap 16 óra 20 perckor indul a 14 körös első futam. Ennek végeztével a csapatoknak mindössze 15 percük van arra, hogy az autókat felkészítsék (esetleg kijavítsák) a második futamra, amely 17 óra 25 perckor startol. A második futamban az időmérők első 10 helyezettje fordított rajtsorrendben indul. A pontozás a FIA szokásos rendszere szerint zajlik, mindkét futam első 10 helyezettje kap pontokat.

Varga Abigél


Legfrissebb cikkek