Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A BMW lerántotta a leplet az M4 DTM-ről, amellyel a Német Túraautó-bajnokságban fognak szerepelni.

A bajor autógyár 2012-ben tért vissza a DTM-be, ahol rögtön elhódították a gyártók bajnoki címét, amit 2013-ban sikeresen meg is védtek. Az egyéni értékelésben a kanadai Bruno Spengler lett 2012 legjobbja az M3-al.

A BMW Motorsport főnöke, Jens Marquardt elárulta, hogy a legnagyobb figyelmet az autó aerodinamikai tulajdonságára fordították: „Számomra az M4 DTM az abszolút csúcs. Fantasztikusan néz ki, és nagyon pozitív benyomást tett ránk, már az első teszten. A fejlesztői csapatunk már akkor elkezdett dolgozni ezen az autón, mielőtt az elődje, az M3 DTM befejezte volna az utolsó versenyét. A legapróbb részlet is dönthet a siker és a kudarc között. Az új kocsinál nagy figyelmet fordítottunk az aerodinamikára, ezért alakítottunk ki hosszúkás motorháztetőt, aerodinamikailag optimális visszapillantó-tükröket valamint áramvonalas tetőt.”

A BMW 2014-ben is négy csapattal vág neki a szezonnak. A Schnitzer-nél Bruno Spengler és Martin Tomczyk, az RBM-nél Augusto Farfus és Joey Hand, az RMG-nél Maxime Martin és Marco Wittmann, az MTEK-nél pedig Timo Glock és Antonio Felix da Costa fogja képviselni a márkát.

Az új M4 DTM március végén, a hungaroringi teszten fog először debütálni.

BMW M4 DTM technikai adatai:

Karosszéria: Szénszálas önhordó karosszéria, acél bukókeret, szénszálas ütközéselnyelő elemek elől, hátul és oldalt.


Hosszúság/szélesség/magasság: 4775 mm /1950 mm / kb. 1200 mm

Üzemanyagtartály: 120 liter

Motor: 90°-os V8-as szívómotor, hengerenként négy szeleppel, 2x28.0 szűkítővel (az előírásoknak megfelelően.)

Hengerűrtartalom: 4000 cm3

Teljesítmény: 480 lóerő

Maximális nyomaték: 500 Nm

Motorvezérlő rendszer: Bosch MS 5.1, központi kijelzővel

Átvitel: Kormányról vezérelhető 6 sebességes szekvenciális sebességváltó. Négytárcsás ZF Sachs szénszálas tengelykapcsoló. Állítható lamellás önzáró differenciálmű.

Felfüggesztés: Dupla lengőkaros felfüggesztés, állítható lengéscsillapítók, H&R spirálrugók.

Fékek: Hidraulikus kétkörös fékrendszer, könnyűfém féknyergek, belső szellőztetésű féktárcsák elől és hátul, a vezető által állítható fékerő elosztás, elektromágnese inditószelep.

Kerekek: kovácsolt alumínium felnik, 18” x 12” elől / 18” x 13” hátul

Gumik: Hankook, elől: 300-680-18 / hátul: 320-710-18


Legfrissebb cikkek