Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A Peugeot az év elején jelentette be, hogy 25 év távollét után jövőre ismét nekivágnak a Dakar Rallynak.

A 2008 DKR-re keresztelt hátsókerekes autó a napokban megtette az első métereket Franciaországban. A teszten a kétszeres rally világbajnok, a 2010-es Dakar győztes Carlos Sainz vezette az új Peugeot-t.

140704 2008dkr n2  

„Amikor belevágtunk a tereprallys projektbe, az volt a legnagyobb kérdés számunkra, hogy egy összkerék-meghajtású vagy egy kétkerék-meghajtású autót építsünk. Később elkezdtünk válaszokat keresni a kérdéseinkre, és végül az utóbbi mellett döntöttünk. Úgy gondoljuk, hogy ennek a technológiai megoldásnak számos előnye van.” –nyilatkozta Bruno Famin, a Peugeot Sport feje.

140704 2008dkr n3

„A kétkerék-meghajtás miatt jóval könnyebb az autó, mintha négykerekes lenne. Nagyobb kerekekkel láthatjuk el a kocsit, amely jól jöhet a rossz terepviszonyok között. A legfontosabb, hogy az autó eleje nem nyúlik túl, így akár egy függőleges falra is képes felkapaszkodni. Hosszabb a rugóút, - 250 mm helyett 460 mm -, ami szintén előnyt jelenthet a dűnék között.” -mondta Jean-Christophe Pallier, a Peugeot technikai igazgatója.

Carlos Sainz mellett, Stéphane Peterhansel és Cyril Despres fogja terelgetni a Peugeot 2008 DKR-t a következő Dakaron.

140704 2008dkr n4

A Peugeot 2008 DKR technikai adatai:

Motor

Típus: V6-os bi-turbó dízelmotor
Hengerűrtartalom: 2993 ccm
Szelepek száma: 24
Motor elhelyezése: közép-hátul
Hengerek száma: V6-os (60°)
Maximális teljesítmény: 340 LE
Nyomaték: 800 Nm
Maximális fordulat: 5000 1/min
Maximális sebesség: 200 km/h
Kenés: TOTAL QUARTZ 10 W 50

140704 2008dkr n5

Meghajtás

Típus: kétkerék-meghajtás
Sebességváltó: hosszirányban beszerelt hatsebességes szekvenciális manuális váltó
Kenés: TOTAL 755 HPX 80 W 140

Alváz

Típus: acélcsöves
Karosszéria: karbon

140704 2008dkr n6

Felfüggesztés, fékek, kormánymű

Felfüggesztés: dupla lengőkaros
Rugók: spirálrugó (2/kerék)
Lengéscsillapítók: állítható (2/kerék)
Rugóút: 460 mm
Borulás gátlók: elől és hátul
Kormányzás és fékrendszer: hidraulikus rásegítéssel ellátva
Féktárcsák: 355 mm (elől/hátul)
Felnik: Alumínium (17x8.5)
Gumik: Michelin 37/12.5x17

Méretek

Hosszúság/szélesség/magasság: 4099/2033/1912 mm
Első túlnyúlás: 641 mm
Hátsó túlnyúlás: 658 mm
Tengelytáv: 2800 mm
Üzemanyagtartály: 400 liter
Súly: 1280 kg

 


 

Legfrissebb cikkek