Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A Toyota Gazoo Racing bemutatta a GR DKR Hilux T1+ versenyautóját, amellyel majd részt vesznek a 2022-es Dakar Rallyn, valamint a jövőre induló tereprally világbajnokságon (FIA World Rally-Raid Championship).

44 nappal a 43. Dakar Rally rajtja előtt a Toyota a Dél-Afrikában tartott sajtótájékoztatóján rántotta le a leplet a GR DKR Hilux T1+ versenyautójáról, amely a 2022-es T1+ szabályoknak megfelelően lett fejlesztve és megépítve. Az autóban egy 3,5 literes, biturbó V6-os erőforrás dolgozik, amely 298 kW (400 LE) teljesítményt és körülbelül 660 Nm nyomatékot kínál. A kocsi súlyát az FIA előírásainak megfelelően 2000 kg-ra megnövelték. A Hilux felfüggesztésén is sokat dolgoztak a TGR szakemberei – 280 mm-ről 350 mm-re növelték a rugóutat. A 32 colos kerekek helyett 37 colos kerek kerültek az autóra, és az abroncsok szélessége is 245 mm-ről 320 mm-re változott.
A 2022-es Dakar Rallyn négy darab GR DKR Hilux T1+ láthatunk majd versenyezni: A 2019-es Dakar-első Nasser Al-Attiyah – Mathieu Baumel, valamint a 2009-es győztes Giniel de Villiers - Dennis Murphy párosok mellett Henk Lategan és Brett Cummings, valamint Shameer Variawa és Danie Stassen is a japán márka autójával vág majd neki a szaúd-arábiai viadalnak.
211118 tgr dakar2022 n2
Al-Attiyah és de Villiers a hétvégén versenykörülmények között is kipróbálhatja majd az új autót, ugyanis mindketten rajthoz állnak a dél-afrikai tereprally bajnokság (SACCS) következő futamán, a TGRSA Parys 400-on. Ezt követően a csapat még egy utolsó tesztet végez majd Dél-Afrikában, mielőtt elszállítják a GR DKR Hilux T1+-okat Szaúd-Arábiába.
211118 tgr dakar2022 n3
„Rendkívül jól haladtunk a Toyota GR DKR Hilux T1+ fejlesztésével az utóbbi hónapokban. Biztos vagyok benne, hogy készen állunk a 2022-es Dakar Rallyra.” –nyilatkozta Glyn Hall a csapat első embere.
211118 tgr dakar2022 n4
„Lenyűgöz az új autó, különösen a keményen terepeken, ahol a nagyobb méretű gumiknak köszönhetően nagyon jól lehet kezelni. A motor kiváló teljesítményt és nyomatékot biztosít, és már nagyon várjuk, hogy a hétvégén versenykörülmények között is kipróbálhassuk a kocsit.” –árulta el a csapat katari pilótája, Nasser Al-Attiyah.
211118 tgr dakar2022 n5
A GR DKR Hilux T1+ technikai adatai:
Motor: V35A, 3,5 literes, benzines biturbó V6 erőforrás
Donor Autó: Toyota Land Cruiser 300 GR
Teljesítmény: 298 kw / 400 Le
Forgatónyomaték: 660 Nm
Motorvezérlés: Motec
Nyomatékváltó: Sadev, 6 fokozatú szekvenciális sebességváltó
Differenciálmű: önzáró differenciálmű elől, középen, és hátul
Tengelykapcsoló: kéttárcsás kerámia, 215 mm
Tengelytáv: 3140 mm
Hossz: 4810 mm
Szélesség: 2300 mm
Magasság: 1890 mm
Tömeg: 2000 kg (Az FIA előírása szerinti minimális tömeg)
Karosszéria: Toyota Hilux Double Cab Pick-Up
Felfüggesztés: elől és hátul is kettős keresztlengőkaros, 350 mm-es rugóuttal
Kerekek: Method Race Wheels, 17 colos
Abroncsok: BF Goodrich, 37 colos
Üzemanyagtartály: 540 literes FT3 biztonsági tank

Fotók: Toyota Gazoo Racing

Legfrissebb cikkek