Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Az Audi Sport június elején jelentette be, hogy rajthoz állnak a világ leghíresebb tereprally viadalán, a Dakar Rallyn. Az ingolstadti alakulat két héten át tesztelte az Audi RS Q e-tront a marokkói sivatagban.

Németország és Spanyolország után ezúttal Marokkóban folytatta az RS Q e-tron tesztelését az Audi. Természetesen mindhárom versenyzőpárosuk, Stéphane Peterhansel - Edouard Boulanger, Carlos Sainz - Lucas Cruz, és Mattias Ekström - Emil Bergkvist is elutazott az észak-afrikai országba, hogy sivatagi körülmények között is kipróbálhassák az Audi prototípusát.

„A zaragozai teszt után az volt az elsődleges célunk, hogy kényelmesebbé tegyük versenyzőink számára a szűk utasteret.” –kezdte Andreas Roos, az Audi Sport Dakar-projektjéért felelős vezetője. „A marokkói tesztre módosításokat hajtottunk végre, hogy komfortosabban érezzék magukat a versenyzők, és hogy jobban tudjanak kommunikálni egymással. Úgy gondolom, hogy jó munkát végeztünk, mert pozitív visszajelzéseket kaptunk. A Dakar Rallyn hűvösebb időre számítunk majd. Azért mentünk Marokkóba, hogy szélsőségesebb időjárási körülmények között is kipróbálhassuk az autót, és olyan alkatrészeket, mint például az MGU (Motor-Generator Unit). Marokkóban értékes tapasztalatokat gyűjtöttünk, de az is kiderült számunkra, hogy még nagyon sok tennivalónk van a Dakar Rally előtt.”

210920 audi dakar n2

„A hőmérséklet időnként meghaladta a 40 Celsius fokot.” –árulta el Sven Quandt, a Q Motorsport csapatfőnöke. „A teszt során homokviharok is nehezítették a dolgunkat, ráadásul a hőségben előjött néhány új probléma is az autón. Ezeket a hibákat orvosolnunk kell majd a következő alkalomra.”

Az Audi RS Q e-tron  elektromos hajtáslánccal rendelkezik, két 250 kW teljesítményű motor-generátor egységgel (MGU), amely a Formula E-ből származik. Az Audi Sport által újonnan kifejlesztett nagyfeszültségű akkumulátorait menet közben egy energia-átalakító segítségével töltik, amely a DTM-ben használt TFSI motorból, és egy harmadik MGU-ból áll.

Fotó: audi-mediacenter

Legfrissebb cikkek