Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Nasser Al-Attiyah nyerte az FIA Tereprally Világkupa kilencedik versenyét, az Oilibya Rallye du Maroc-ot. A katari versenyző a marokkói futamgyőzelmével behozhatatlan előnyre tett szert, és a sorozat utolsó állomására, a Baja Portalegre-re már bajnokként utazhat el. Az észak-afrikai viadalon a Fazekas Károly – Garamvölgyi Zoltán páros és a Somfai Imre – Somfai Mátyás egység is rajthoz állt.

A Marokkó Rally első napján, a 370 kilométeres Zagora-i távon a Toyotás Yazeed Al-Rajhi száguldott végig a leggyorsabban, 17 másodperccel megelőzve orosz csapattársát, Vladimir Vasilyevet. A két Overdrive-os pilóta után két Dakar-győztes versenyző ért célba, Nasser Al-Attiyah és Carlos Sainz személyében.  A kilencszeres rallyvilágbajnok, Sebastien Loeb debütáló versenye nem indult szerencsésen, mivel a Peugeot 2008 DKR-én turbóprobléma jelentkezett, és így csak az 54. pozícióban teljesítette az első versenynapot.

151010 rallyedumaroc n2

„Ez egy elég bonyolult nap volt. Számos módosítás történt a road book-ban a start előtt, ami rengeteg munkát adott Danielnek, később pedig Hirvonen porában autóztunk. Jól tudtunk együtt dolgozni és jó tempóban versenyeztünk, de végül a turbó meghibásodása miatt meg kellett állnunk. Egy kamionos mondta, hogy ha akarjuk elvontat minket, így elég gyorsan bejutottunk a táborba…” –mondta Loeb.

151010 rallyedumaroc n3

Másnap a mezőnynek meg kellett küzdenie az első dűnékkel is. A 233 kilométeres szakaszt Carlos Sainz abszolválta a leggyorsabban. A Peugeot spanyol kiválósága 1 perc 49 másodperccel volt jobb Nasser Al-Attiyahnál és több mint 8 perccel előzte meg Giniel De Villierst.
A Fazekas Károly – Garamvölgyi Zoltán – BMW X6 RR trió versenye ezen a szakaszon ért véget miután a dűnék között felborultak.

„Természetesen nagyon boldog vagyok, hogy megvan az első szakaszgyőzelmem a Peugeot-val, ami egyben a 2008 DKR 16 első sikere is. Keményen nyomtuk, és minden egyes kilométerrel egyre jobban megismerjük az autót. Látható, hogy a sok munkának meg lett az eredménye, és hogy jó irányba tartunk, még akkor is, ha rengeteg a tennivalónk.” –nyilatkozta Sainz.


A harmadik napon a 274 kilométeres M’Hamid-i gyorsasági szerepelt a programban. Sainz tovább menetelt a Peugeot-val és közel 4 perces előnnyel teljesítette a távot a Minis Al-Attiyah előtt. A nap harmadik leggyorsabb pilótája Mikko Hirvonen lett, aki 5 perccel maradt el a szakaszelsőtől.
Sebastien Loeb három órán át vesztegelt a dűnék között, miután az oldalára borította a Peugeot-t.

„A mai eredményünk is azt mutatja, hogy a jó úton járunk. A mostani szakasz volt a hét eddigi legnehezebb távja, mivel az út első részét egyáltalán nem nevezhetjük könnyűnek. Ennek ellenére is jól teljesítettünk, az autó jól működött és meg vagyok elégedve a tempónkkal is.” –árulta el a „Matador”.

151010 rallyedumaroc n4

A negyedik szakasz a 293 kilométeres Zagora – Agadir közötti rész volt. A Peugeot-s Carlos Sainz számára kész rémálom volt ez a gyorsasági. A spanyol pilóta megnyerte az előző két napot, azonban csütörtökön utolérte a technika ördöge. A 2008 DKR erőforrása minden előjel nélkül megállt.
Al-Rajhi újabb részsikert könyvelhetett el, mivel 45 másodperccel bizonyult jobbnak ezen a napon Al-Attiyahnál, Sebastien Loeb pedig a harmadik helyre kormányozta be a 2008 DKR 15+ -t.
Sainz technikai hibájának köszönhetően Nasser Al-Attiyah ugrott az összetett értékelés élére.

„A balszerencsés szerdai napunk után, ma a 18. pozícióba újra elindultunk, és több magasabb rajtszámú autót is megelőztünk. A pálya elején sokat mentünk porban, de a végén már tiszta úton tudtunk autózni. Jól teljesítettünk mindaddig, amíg nem kaptunk egy lassú defektet, amivel több mint 100 kilométert mentünk. A keréknyomás szabályozó rendszernek köszönhetően, be tudtunk érni a célba anélkül, hogy megálltunk volna a kereket kicserélni. Nagyon örülök, hogy sikerült ezt a harmadik időt elérnünk.” –mondta Sebastien Loeb.

151010 rallyedumaroc n5

A verseny utolsó napján 236 kilométer várt a mezőnyre. Az Agadir-i szakaszon hármas Toyota-siker született. Giniel De Villiers 50 másodperces fórral ért célba Bernhard Ten Brinke előtt, és közel 3 percet adott Vladimir Vasilyavnek.
A Marokkó Rallyt Nasser Al-Attiyah nyerte, legnagyobb riválisa, a tavalyi világkupa győztes, Vladimir Vasilyev előtt. A dobogó harmadik fokára Yazeed Al-Rajhi állhatott fel.
Al-Attiyah 40 pontos előnybe került Marokkóban, így ő lett a 2015-ös tereprally világkupa győztese.

„Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült nyerni itt Marokkóban, és hogy elég pontot tudtunk gyűjteni, ahhoz, hogy megszerezzük az FIA Tereprally Világkupa első helyéért járó trófeát. Az volt az elsődleges célunk, hogy növeljük az előnyünket a bajnokságban, és hogy több mint 30 pontos fórra tegyünk szert. Most már készen állunk a Dakarra!” –nyilatkozta Nasser Al-Attiyah.


Az Oilibya Rallye du Maroc végeredménye:

1. Nasser Al-Attiyah – Matthieu Baumel (Mini All4 Racing)   14:18:18
2. Vladimir Vasilyev – Konstantin Zhiltsov (Toyota Hilux Overdrive)   +00:16:45
3. Yazeed Al-Rajhi – Timo Gottschalk (Toyota Hilux Overdrive)   +00:17:14
4. Giniel De Villiers – Dirk von Zitzewitz (Toyota Hilux Overdrive)   +00:19:22
5. Mikko Hirvonen – Michel Perin (Mini All4 Racing)   +00:31:11
6. Leeroy Poulter – Robert Howie (Toyota Hilux Overdrive)   +00:31:22
7. Harry Hunt – Andreas Schulz (Mini All4 Racing)   +01:00:14
8. Adam Malysz – Xavier Panseri (Mini All4 Racing)   +01:06:22
9. Bernhard Ten Brinke – Tom Colsoul (Toyota Hilux Overdrive)   +01:19:20
10. Yuriy Sazonov – Alexandr Moroz (Hummer H3)   +01:27:01
11. Miroslva Zapletal – Maciej Marton (H3 Evo)   +01:31:07

38. Somfai Imre – Somfai Mátyás (Toyota Land Crusier)   +26:25:11

A portugáliai Baja Portalegre 500 október 22-24. között kerül lebonyolításra.


Legfrissebb cikkek