Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A Peugeot hosszú szünet után, a 2015-ös Dakar Rallyn ismét harcba szállt a győzelemért, igaz a legutóbbi maratoni verseny nem úgy alakult a francia alakulat számára, ahogy azt szerették volna. A csapat tovább dolgozott a 2016-os 2008 DKR-en, amelyet most mutattak meg a közönségnek.

A Peugeot 2008 DKR16 túlnyúlásait csökkentették elöl illetve hátul, így könnyebben tud majd felkapaszkodni a dűnékre, a hatalmas sziklákra. Az autó aerodinamikáján is finomítottak: módosítottak a motorháztetőn és a tetőn található légbeömlőn.

150922 peugeot2008dkr16 n2

A Peugeot szakemberei a felfüggesztéshez is hozzányúltak, hogy a legkeményebb terepen is hatékonyan tudják kezelni a pilóták a kocsit. A 2008 DKR16 súlyelosztása is javult az elődjéhez képest, valamint az alumínium felniket magnéziumra cserélték, amiket a Michelin új könnyített gumiabroncsával láttak el.

A Peugeot mérnökei és pilótái, Stéphane Peterhansel (tizenegyszeres Dakar-győztes), Carlos Sainz (kétszeres rally világbajnok, egyszeres Dakar-győztes) és Cyril Despres (ötszörös Dakar-győztes motoros) az elmúlt hónapokban azon dolgoztak, hogy továbbfejlesszék a 2008DKR-t. Az autót folyamatosan tesztelték, a Selyemút Rallyn pedig kettős-győzelmet arattak Peterhansel és Despres jóvoltából. A kínai versenyen még a 2015-ös autóval álltak rajthoz, de már ez is több továbbfejlesztett alkatrésszel volt ellátva.

A motorháztető alatt is találunk meglepetéseket. A szűkítő ellenére a 3 literes V6-os ikerturbós dízel erőforrás még izmosabb lett.

„Inkább több kisebb módosítást végeztünk el a kocsin, mint egy nagyot.” –nyilatkozta Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója. „Ezektől a finomításoktól javulást várunk. A karosszériára és az aerodinamikára koncentráltunk – így az előző évhez képest, kicsit megváltozott az autó külseje – valamint a motorhoz és a felfüggesztéshez is hozzányúltunk. A tesztek és a Selyemút Rallyn aratott kettős győzelmünk alapján úgy gondoljuk, hogy a helyes úton vagyunk. Nem lehet összehasonlítani a jelenlegi helyzetünk a tavalyival, mivel az volt a debütáló évünk, és minden új volt a számunkra. Természetesen soha nem szabad azt mondani, hogy teljesen készen állsz a Dakarra, mert nem tudhatod, hogy mit hoz a jövő, de minden bizonnyal előrébb tartunk, mint tavaly ilyenkor.”


„Érezni a különbséget, mivel ez az autó hosszabb és szélesebb, valamint alacsonyabban van a súlypontja, aminek köszönhetően sokkal stabilabb és nagyobb a kanyarsebessége. A motornál is érezni a változást: nem csak a teljesítménye nőtt, de minden erő a rendelkezésünkre áll alacsony fordulatszámon is. Ez egy kisebb gondot is jelent a számunkra, hogy miként használjunk ki leghatékonyabban az összes lóerőt, de ez egy nagyon kellemes probléma. Még mindig nem vagyunk a képességeink csúcsán, de a tesztekkel nagyon sokat elértünk.” –árulta el „Mr. Dakar”, alias Stéphane Peterhansel.

150922 peugeot2008dkr16 n3

Carlos Sainz nem állt rajthoz a Selyemút Rallyn, helyette inkább a tesztkilométereket tette a 2008 DKR-be.

„Az autó igazán jól működött a teszten. Sokkal nagyobb potenciál van a kocsiban, mint amennyi tavaly volt, és a megbízhatóság területén is szilárdabbnak tűnik. Sok mindent módosítottunk a DKR kulcsfontosságú területein, így nyugodtan mondhatjuk, hogy ez egy teljesen új kocsi az előző évhez képest. Nagyon optimista vagyok.” –árulta el Carlos Sainz.


Legfrissebb cikkek