Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Rengetegen várták a driftért rajongók közül, hogy ismét megnyissa kapuit a Trackwood drift fesztivál.

A külföldi pilóták az izgalmas máriapócsi pályát, a magyar versenyzők az erős autókkal és hihetetlen tudással rendelkező EEDC-s ellenfeleket, míg a több ezer néző azt a hihetetlen élményt várta és kapta, amit nem nyújthat más verseny, csak a Trackwood.

A pénteki edzésnap lezárásaként idén sem maradt el a városi felvonulás, valamint a gyönyörű máriapócsi templom előtti téren a versenyautók megáldása. Sajnos a szombati futamokon így is több olyan versenyző volt, akit vagy a szerencse, vagy a technika ördöge viccelt meg a legrosszabb pillanatokban. Így lett az idei Trackwood drift fesztivál a meglepetések versenye.

A szombati versenynapot a magyar drift utánpótlás legjobbjai nyitották, akik a street kategóriában érvényes szabályok alapján páros csaták nélkül, a nehezen lefűzhető, szűk kanyarokkal tűzdelt nyomvonalon küzdöttek meg egymással. A mostani hétvége során a Szlovéniából érkező Zan Golob fantasztikus versenyzéssel utasította maga mögé a magyar pilótákat. Ismét rajthoz állt Magyarország második drift pilótahölgye, Kovács Evelin, aki ismét bebizonyította, hogy nem ül háttal a volánnak. Bár Evelin mindent megtett, a dobogóra most nem állhatott fel. A Street kategória legjobbjai ugyanis ők lettek:

1. Zan Golob
2. Vinnai Zsolt
3. Traumberger Ákos


A Street kategória után a Pro kategória legjobbjai sorakoztak fel a rajtvonalnál, várva a csatára, bízva a győzelemben. Sok néző várta Kalydy Tamás és Varga Attila „Attis” összecsapását, hiszen a két pilóta a délelőtti edzés folyamán Zentai Attilával kiegészülve bemutatták, hogy milyen is az a hármas tsuiso. Tamás és Attila összecsapásának most azonban majdnem egy csúnya ütközés vetett véget. Az ügyes mentések, majd az újrahívás után végül a fiatal versenyző, Attis jutott tovább.

Izgalmas csatát hozott Temesvári Péter és Grózinger Zsolt harca is. Maguk a bírák sem tudtak elsőre dönteni, így egy újrahívást követően Grózinger Zsolti az első, míg Temesvári Peti a harmadik helyért küzdhetett meg a következő összecsapásban. Temesvári Péter ellenfele az ugyancsak E30-cal versenyző Varga Attila lett végül. Hiába fiatalabb, hiába rutintalanabb egy kicsit Attis, ez a nap az ő napja volt és megérdemelten állhatott fel éjjel a dobogóra.

Hihetetlen izgalmakkal, minimális távolsággal és őrült tempóval fémjelzett csatát hozott a 2013-as bajnok Grózinger Zsolt és a lengyel nemzetiségű Marcin Banowicz összecsapása. A nézők által Bánovics Marcsinak becézett pilóta minden volt, csak nőies nem: precíz versenyzéssel sikerült a dobogó legfelső fokára állnia. Így alakult ki a Pro kategória legjobbjainak sorrendje:

1. Marcin Banowicz
2. Grózinger Zsolt
3. Varga Attila

Ahogy leszállt az éj következett a magyar pilótákkal kiegészült EEDC mezőny tsuiso-sorozata. Sajnos nem csak az egész hétvégén szerelő Márton Zoltán „Lakyboy”, hanem az Ukrajnából érkező Alex Golovnya sem tudott Nissan 200SX S13-ával rajthoz állni műszaki gondok miatt. A többi pilóta ettől függetlenül gondoskodott arról, hogy a Trackwood drift fesztivál ismét felejthetetlen legyen.

Biztosan sokáig emlékeznek majd a nézők az 500 lóerős Nissannal induló Vladimir Marchenko és Gvido Elksnis összecsapására. A BMW E36 volánja mögött versenyző Elksnis annyira ráesett az előtte haladóra, annyira minimálisra próbálta csökkenteni a távolságot, hogy az ütközés elkerülése érdekében kiegyenesedett és így biztosította a továbbjutást az első helyen kvalifikált Marchenko számára.

Bár férfiasan küzdöttek, egyik magyar pilóta sem jutott be a legjobb négy közé. Zentai Sanyit a Litvániából érkező Ivo Cirulis, Kalydy Tamást Sak Sergei, míg Grózinger Zsoltit a magyar pro mezőnyt is legyőző Marcin Banowicz ejtette ki.

140826 trackwood n 2

Hihetetlen izgalmakat és óriási meglepetést hozott a 780 lóerős BMW-t uraló Kristaps Bluss és a sokak által első helyre várt Pawel Trela összecsapása. A második tsuiso során azonban nem csak a csata, hanem az egész verseny is véget ért a 900 lóerős, 2JZ motorral szerelt Opel GT-vel induló Trela számára, ugyanis a megindítást követően orral belecsapódott a falba. Így már csak az volt kérdés, hogy ki lesz Bluss ellenfele a döntőben: Marchenko, vagy az RB25-ös motorral szerelt E30-cal versenyző litván Ivo Cirulis. Marchenko megállíthatatlannak tűnt és a magyarok üdvrivalgása közepette készülhetett Cirulis legyőzése után a döntő futamra.

Méltó befejezése volt e fantasztikus versenynek Vladimir Marchenko és Kristaps Bluss összecsapása. Marchenko az első hely elvesztését agresszivitásának és győzni akarásának köszönheti – de ki az, aki hibáztatná őt ezért. Így végül az EEDC dobogósai ők lettek a máriapócsi katlanban:

1. Kristaps Bluss
2. Vladimir Marchenko
3. Ivo Cirulis

Az idei csaták is igazolták azt, hogy a Trackwood drift fesztivál nem egyszerűen egy verseny, hanem már fogalom. Minden, ami drift: izgalmas csaták, óriási szögek, profi pilóták, több száz lóerős autók és több ezer driftért rajongó néző. Tartsatok velünk jövőre is!


Legfrissebb cikkek