Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

A Máriapócson 2014. június 8-án és 9-én megrendezésre került Oláh-Gumi Rallycross & Drift Országos Bajnoki Fesztivál azt az élményt nyújtotta a nézőknek, amelyre az elmúlt évi rendezvény után számíthattak: izgalmas csatákat mind rallycrossban, mind driftben.

Mindezt úgy, hogy mindkét sportágban egymáshoz simult a fém a fémmel és bizony sok-sok terv és álom ment füstbe…

Nemcsak a drift, hanem a rallycross pilóták is megmutatták többször, hogy milyen az, ha minimálisra csökkentik a távolságot az autók között, mondjuk épp nulla centiméternyire. Ezen a versenyen nem csak a SuperCars kategóriában indulók, hanem az amatőrök és a legifjabbak is igazi „test-test elleni” küzdelmet mutattak be mind az aszfalton, mind a murvás részen.

A rallycross futamokat Majka&Curtis  fantasztikus koncertje követte, ahol a versenyzők és a nézők, a kicsik és a nagyok együtt énekelték a jól ismert slágereket és a drift pilóták körében oly nagyon kedvelt, a versenyzők által is felénekelt Belehalok című számot.

A pörgős dallamok után a motorok duruzsoló hangja uralta a máriapócsi katlant, átvették a főszerepet a mindenki által várt drift pilóták. A magyarországi profi drift versenyzők krémje ismét megmutatta, hogy milyen az, ha nincs az autók között csak pár milliméter és bizony itt is voltak füstbe ment tervek.

A driftverseny első csatáját Zentai Attila és Porkoláb Péter vívta. Zentai Attila nemrég elkészült Ford Fiestája megsérült az edzés során, így egy ideig kérdéses volt, hogy rajthoz tud-e állni. Attila nemhogy rajthoz állt, hanem minimális, mindössze 1 pont különbséggel maradt csak el az óriási drukker- és szerelő csapattal érkező Porkoláb Péter mögött.

A második páros a Top16-ban Márton Zoltán „Lakyboy” és ifj. Zentai Sándor voltak. Lakyboynak és autójának jót tett az E39-ből kivett hátsó futómű, és az is, hogy Sanyi sajnos már az első körben ledöntötte azokat a bójákat, melyek automatikusan nullás kört eredményeztek számára. Így ebből a nagyon szoros csatából Lakyboy jutott tovább.

 

A harmadik összecsapás az E500-zal induló Szabó Szilárd és jó barátja, Temesvári Péter között zajlott. Előző nap a kvalifikációs eredmények megérkezése előtt aranyosan elviccelődtek azon, hogy mi lenne, ha épp ők kerülnének össze másnap. Kérésüket az égiek parancsnak vették, a pilóták pedig egy hihetetlenül izgalmas csatát kerekítettek ki belőle. Az autók között épp 0 cm volt a távolság… Az első körben Temesvári Peti ment egyenesen, míg a második körben Szilárd döntött bóját, így visszahívás döntötte el sorsukat. Az újabb két kör után Szabó Szilárd került eggyel közelebb a dobogóhoz.

A negyedik csata a címvédő Grózinger Zsolt és a műszaki gondok miatt ismét BMW-vel induló Dely Domonkos között folyt. Grózi autójának lóereje épp kétszerese volt a jó öreg BMW-nek. A csatát azonban nem a lóerők közötti különbség, hanem a fránya bóják eldöntése okozta, így a mátészalkai Grózinger Zsolt könnyedén jutott tovább.

A Top4-be kerülésért az utolsó megmérettetés György Szilveszternek és Porkoláb Petinek jutott. Egy BMW-be bújtatott Audi motor és egy Nissanba rakott 2JZ motor harca is volt ez. Az első kört Szilveszter nyerte Grózi autójának ikertestvérével, azonban a második körben feldöntött bója elvágta további menetelését, így ő már nem birkózhatott meg a Top4 többi tagjával.

A legjobb négy versenyző összecsapását Grózinger Zsolt és Szabó Szilárd kezdte. Sokan azt hitték, hogy Szilárd a nem túl erős E500-asával nem tudja majd tartani a lépést a 600 lóerős S13-mal. Szilárd minden képzeletet felülmúlóan követte le a kétszer annyira erős Nissant, de sajnos a szép lekövetésekbe egy kis egyenes is becsúszott. Így jutott tovább a döntőbe Grózi.

A másik ágon Márton Zoltán „Lakyboy” és Porkoláb Péter küzdött meg. Lakyboy irdatlan tempót diktált az első körben és olyannyira ráesett Petire, hogy a sebességkülönbséget nem tudta megfelelően lekezelni, így megállt. A második kör ettől még hozhatott volna továbbjutást az átalakított pickuppal induló Lakyboynak, azonban a technika nem bírta tovább a küzdelmet.

Itt még nem hittük volna, hogy ez lesz a nap utolsó csatája. Azonban (mint ahogy azt a cím is mutatja) itt jöttek a legkomolyabb füstbe ment tervek. Márton Zoltán „Lakyboy” a megfőzött motor miatt, míg Grózinger Zsolt a bemelegítő kört követően leesett cooler cső miatt kényszerült feladni a további küzdelmet. Hogy mennyire volt dühös a címvédő? Talán elárul valamit a hangulatáról a csapattársának, György Szilveszternek odasúgott mondat a díjátadót követően, miközben a dobogó előtt álló autóját nézte: „Állj le vele és öld meg!”

Így alakult ki a legjobb négy sorrendje:
1. Porkoláb Péter
2. Grózinger Zsolt
3. Szabó Szilárd
4. Márton Zoltán „Lakyboy”

Találkozzunk legközelebb 2014. július 12-én és 13-án ismét Máriapócson. Addig is a füst legyen veletek!


Legfrissebb cikkek