Rallyheart.hu a Facebookon! Rallyheart.hu a Twitteren! Rallyheart.hu az Instagram-on! Rallyheart.hu a Youtube-on! Rallyheart.hu kapcsolat!rss icon

Pin It

Hétvégén került megrendezésre az idei Sebesség Fesztivál, ahol rengeteg néző kísérte figyelemmel, a színes programokkal teletűzdelt tavaszi autós megmozdulást.

A Drift Országos Bajnokság nyitófutamán, a profi liga mezőnyében kemény küzdelmek árán a Narancs Drift Team versenyzője bizonyult a legjobbnak.
 
A drift autósport egyre népszerűbb kis hazánkban, nem véletlen, hiszen olyan élményfaktort nyújt nézők és versenyzők számára, amit más szakág nem igen adhat. A tököli aszfaltkocka ráadásul a szervezők jóvoltából egyre jobban átalakul és reményeink szerint év végére már igazi arénává változik. Óriási érdeklődés övezte a rengeteg programmal teletűzdelt hétvégét, ahol több ország részvételével nemzetközi futamokat, valamit a hazai Országos Drift Bajnokság szezonnyitóját tartották. Bár a programokat a rendezők összehangolták, a nézők számára így is nehéz döntés volt, hogy melyik drift pályára táborozzanak le. A King of Europe sorozat Street Legal kategóriájában, valamint a női drift EB első futamán nem gyenge vasak érkeztek szerte Európából. A pálya széléről pedig igazi adrenalin löketet kaphattunk, mivel a pilóták igen közel, de biztonságos körülmények között mutatták meg a kilinccsel előre haladás művészetét. Az európai sorozat „B” ligájában ismét a bolgárok vitték a prímet, az első helyet Yazov Alexander szerezte meg, míg a női szekcióban ezúttal az ír Danielle Murphy bizonyult a legjobbnak.
 
A nemzetközi sorozatban az értékelés szubjektivitását a kvalifikációs etapban már telemetriás rendszerrel ellensúlyozzák. Azonban egy berendezés nem képes észrevenni olyan vezetéstechnikai bravúrokat, mely a drift egyik leghangsúlyosabb összkép pontszámát adja. A bírói gárdában épp ezért az idei évben a kétszeres EB és OB bajnok Kerényi Ádám is szerephez jut, aki természetesen a hétvégére 700 lóerős autóját is elhozta nekünk. Mindkét napon és mindkét pályán pár mesekört is mutatott, így mintegy 6 év után arra is lehetősége volt, hogy a sportág másik nagy öregjét Radák Jánost újra egy baráti páros csatára hívja.


A felnőtt pálya nyomvonala learatta a babérokat! A rendezvény elnevezéséhez hűen a megindításnál óriási tempóval kellett keresztbe rakni a versenyautókat. A szombati edzés nap után a rekordot Zángó Zoltán, a PRO liga egyik újonca tartotta a maga 144km/h-s sebességével, amit a versenynapon 149-re tornászott fel. Ez a teljesítmény jelen pillanatban abszolút rekord a hazai drift történetében! De nem csak erre lehet büszke Zángó apuka, hiszen fia ifjabb Zángó Zoltán is megmutatta, hogy a SemiPro kategóriában komolyan számolni kell vele idén. A döntőben Zamecz Norbertet sikerült legyőznie, aki kis hátránnyal indult, hiszen edzőnap nélkül állt vasárnap rajthoz. Az autója sajnos csak az utolsó pillanatban készült el, így a fejlesztések eredményét rögtön éles helyzetekben kellett megtapasztalnia. A bronz csata is meglepő fordulatot hozott, hiszen a kvalifikáció utolsó helyezettje Remetehegyi László majdnem a döntőbe sodorta be Szántó Nikolett régi Z4-es versenyautóját. A fiatal Zángó Zoli azonban hallani sem akart erről, így Lacinak maradt a 3. helyért járó küzdelem, ahol Molnár András várta. Sok drift kilométer András kezében sincs még, de jól látszik, hogy Ő sem ül háttal a kormánynak, így ennek megfelelően egy kemény csatában el is náspángolta Remetehegyi Lacit.

A PRO liga mezőnyéből bár hiányzott néhány húzó név, a pilóták így is remek hangulatot és óriási versenyt adtak a nézőknek. A kvalifikációs küzdelmeket a Kerényi Drift Team új pilótája Hegedűs Tibor nyerte meg egy E92 M3 motorral megáldott BMW-vel. Őt követte a sebesség rekorder Zángó Zoltán, míg a harmadik helyre Radák János terelte be Skyline R33-as versenygépét.

A versenyzői felvonulásra már dugig megteltek a lelátók, így gyakorlatilag az idei pályafejlesztés már most kinőtte magát. Ilyen óriási érdeklődés mellett sajnos elkerülhetetlen az is, hogy akár a rendezvényre történő bejutás, vagy egy frissítő megszerzése során a várakozás bosszúságot és haragot kelthet bennünk. Szerencsére azonban a nézők nagyon türelmesek voltak, amiért a szervezők természetesen borzasztóan hálásak.
A páros tsuiso csaták komoly küzdelmeket hoztak, ahogy a műsorvezetői páros Fitti és Zima fogalmazott, olykor még egy papírlapot is nehezen lehetett volna két versenyautó közé tenni. A verseny dobogós helyezéséről éppen hogy lecsúszott Radák János „Radír”. Az elődöntőben Zángó Zoltán tudta legyőzni, míg a bronz csatában vívott küzdelemben Szántó Nikolett bizonyult jobbnak egy visszahívásos csata után. Második helyen végzett Zángó úr, sebességmámorának és ámokfutásának végül Zalabai Zsolt vetett végett. A Narancs Drift Team versenyzője egész nap kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott. Gyönyörű íveket rajzolt, a csatákban pedig nem kegyelmezett senkinek. Győzelme teljesen megérdemelt, bajnoki elsőségét pedig legközelebb június 7-én kell megvédenie a Lóerők Éjszakáján.

Részletes eredmények: http://www.drifted.hu/hu/eredmenyek
Képek, videók a rendezvényről: https://www.facebook.com/driftedhu


Legfrissebb cikkek